Advarsel dette innlegget inneholder noe som enkelte lesere ikke liker.

 

 

 

 

Her i denne måneden så hadde jeg to avtaler på to forskjellige steder en var hos psykolog og den timen var i Drammen og en avtale hos ortopeden her på sykehuset og den hadde jeg helt glemt så jeg reiste til psykologen, og da jeg kom hjem kom jeg på at jeg skulle vært hos ortopeden på morgenen hadde ikke husket å avbestille denne timen.

 

Det ble veldig dyrt for på sykehuset her i byen er det dyrt å ikke stille opp til avtalt tid, ja det kostet meg 1500 kroner veldig dyrt spør du meg. Greit at det må betales men når regningen dumpet ned i postkassa så var betalingsfristen ute den skulle betales den 24 juni og jeg fikk regningen i posten i går, for noe surr hadde den kommet før så hadde jeg betalt den til fristen og hadde hat penger i dag men det har jeg ikke og trenger litt mat og smertestillende som er paracet men det kan jeg bare glemme.

 

Hva er tingen med å gi så store bøter for at folk ikke kan stille opp til timen trodde det var det en time koster altså egenandelen som jeg måtte betale men nei det ble 1500 og ikke 395 som det koster i egenandel, og å sende den ut etter fristen er gått ut det er jo bare surr fra dem som sender ut disse regningene. Så nå er det bare å komme seg ut og samle tomflasker så jeg får tak i mat og paracet, hadde tenkt å gjøre noe for meg selv og bare kose meg og så blir det bare stress som vanlig.

 

Skriver ikke dette for at noen skal syntes synd på meg, og hvorfor skal jeg skamme meg ikke veit jeg.

 

Men sånn er livet skal ikke være enkelt.

 

Lag dere en fin dag.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

13 kommentarer
    1. Satsen på kr 1.500 gjelder for alle dessverre, hvis man ikke har sagt i fra at man ikke kommer til timen. Det er mye penger ja, men dette er innført fordi så mange ikke gir beskjed, slik at det blir utrolig mye svinn, og at andre ikkr får anledning til å få timen. Skjønner du glemte timen din, men det gjelper dessverre ikke – gebyret er likt for alle.

      1. Det viste jeg ikke men hadde det vært psykologen jeg hadde glemt så hadde det vært det dobbelte for å si det sånn da, for hos han som ikke er under frikort ordningen så koster det 1500 for en time huff sier jeg bare.

        Skal aldri glemme slike timer lenger, for dette er jo fem ukers matbudsjett.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Dyrt å ikke dukke opp til spesialist timer. Legg inn avtaler på telefonen, med varsel dagen før, så blir de ikke glemt. Det er også mulig å få sms om avtaler 48 timer før. Det får jeg både på legetimer og timer hos DPS.

    3. Skriv hva du vil kjære deg, for det du forteller i bloggen din er hvordan din hverdag er på godt og vondt ❤❤❤

      Alle som tar ting for gitt har godt av å lese hvordan virkeligheten dessverre er for noen.

      Jeg skulle ønske det var slik at alle som er minstepensjonister (de av oss uføre) som får minst utbetalt kunne få alt som har med sykehus å gjøre dekt av staten uansett hvilke helsetjenester det er snakk om både privat og offentlig.

      Sender deg varm klem kjære deg ❤❤❤

      Ønsker deg en superfin onsdags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Du sier noe der men slik kommer det aldri til å bli det er de med best råd som har råd til den beste behandlingen for de har råd til å betale for den, vi som ikke har råd til det må ta til takk med det den offentlige kan gi eller rett og slett ikke få noen behandling i det hele tatt sånn er det blitt i velferdsstaten Norge.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    4. Dette var noe de begynte med for en tid tilbake. Gebyr kr 1.125- og for timen kr 375,- tilsammnen 1.500,-. Det gikk så mange timer tapt pga folk ikke avbestilte timene. Som fører til lengre ventetid og lange ventelister og sykehuset får mange ubenyttede timer , dette er kostnader for sykehuset og samfunnet generelt. Så jeg har forståelse for at gebyret må svi litt ellers så bryr ikke folk seg. Så regningen ville blitt like stor om du fikk den ettter forfall. Egenandeler betales jo den dagen du er hos legen så den har jo allerede forfalt når regningen skrives. Men sure penger ja men sånn er det

      1. Ja ja men da er det vel greit å sende det ut den dagen regningen ble skrevet ut da de skrev regningen ut den10 juni med forfall den 24 juni men jeg fikk den i posten den 27 juni da er det vanskelig å betale den til forfall, den betalte jeg den 27 juni og i går fikk jeg purring på den.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    5. Hadde timen du ikke møtte opp til vært innenfor psykisk helse eller rus så ville du fått regning på kr 375,- har jeg lest.

      1. Nei det hadde den ikke den hadde vel blitt nesten dobbel så høy for den psykologen jeg går til er privat og ikke under frikort ordningen, hos han koster det 1500 for ett kvarters time sånn er det bare.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    6. Så kjipt altså. Det er blitt sånt dessverre. Er mange som ikke husker timen eller glemmer den helt av, og noen lar være å dra. Dyrt er det men det blir de ikke å endre på. Selv får jeg sms om time, både hos tannlege, sykehus og fastlegen. Bruker å skrive opp å sette lappen på kjøleskapsdøra. Jeg har kun en time på høresentralen i august. Klem til deg fra meg.

      1. Ja fikk sms en uke før timen, nei de blir nok ikke å endre på dette selv hvor dyrt det er. Fra nå av skal jeg skrive det på en lapp og henge den på min utgangsdør da ser jeg den hver gang jeg går ut.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg