Jeg er ikke med på dette kjøpepresset.

 

Nå kan vi kalle det vinter for nå får vi snø igjen og det er noe som jeg er glad for, jeg er jo et vinter barn for jeg hadde fødselsdag på mandag og skal feire den med to venninner i morgen.

 

Men det er en ting jeg hater med desember og det er dette julerushet kan ikke skjønne vitsen med det går jo an og kjøpe julegaver på sommeren. Jeg har ikke tenkt å bry meg i år barna får penger, de får ikke så mye men de kan da spare til noe de ønsker seg selv. For det er så vanskelig og finne på noe til noen som har alt, for nå dagens barn har jo alt uansett de får jo nettbrett som to/ tre åring så hva da med tanter og onkler, bestemor og bestefar kjøpe til disse barna. Er ikke moro for de i familien som ikke har råd til å kjøpe dyre gaver til de mest bortskjemte barna, jeg mener at de kan få penger for det er en god måte til å lære barna til å spare til det de ønsker seg. På denne måten så lærer barna også verdien av penger og kanskje de klarer å gjøre det samme i det voksne livet senere.

 

Nå er det sikkert noen av dere som blir sinte, men det er noe jeg bryr meg katta om så dere veit det. Dette var bare noen tanker jeg har om akkurat det med kjøpepresset rundt julen jeg gir penger til barna og et Flax lodd eller to til foreldrene. Så jeg er nå ferdig med hele julegave handlingen, så jeg kan gjøre hva jeg vil og det jule rushet får bare gå sin gang. Dere som bruker kredittkort husk at regningen kommer i januar og det gjør jo de andre store regningene som forsikring og veiavgiften til dere som har bil, så januar kan bli utrolig tung for mange så tenk dere om folkens.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

VI BLOGGES FOLKENS!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg