Au au tannverk er vondt og tannlegeregningen er enda vondere.

 

 

 

De to siste dagene så har jeg ikke klart å konsentrere meg nok til å skrive noen oppdatering her på bloggen, har hatt så utrolig tannverk så jeg har hatt nok med og komme meg igjennom dagene. Det er ikke mye godt å gå rundt å ha så store smerter, men jeg må bare vente med å gå til tannlegen til jeg har klart å spare opp nok til å gå til tannlegen for det er noe helt forferdelig dyrt og kunne gå til en tannlege.

 

Sånn som det har blitt i Norge at tenner og hodet hører vist ikke til resten av kroppen, for alt fra halsen og opp har jo blitt helt forferdelig dyrt å få hjelp til å få rettet opp i som det og gå til tannlege koster jo flere tusen bare og tørke av seg på beina når de går inn døra. Ta den siste linja med litt humor for det var det den var ment som.

 

For ett år siden hadde jeg gratis tannlege på grunn av en sykdom men så stoppet de den muligheten, sjøgrens syndrom så var det fram til da gratis og gå til tannlegen men slik er det ikke lenger i alle fall ikke her i byen. Denne sykdommen gjør at man får dårligere tannhelse grunnet for dårlig spyttsekresjon, så man får lettere syreangrep på tennene for man har ikke den naturlige beskyttelsesmekanismen som de som har normal spyttsekresjon i munnen sin og min er under halvparten av det som er normalt så da skjer det fortere skader og hull i mine tenner enn hos de som ikke har denne sykdommen.

 

Nei nå får det være nok med denne sytingen fra min side som mange ville ha sakt dette er, men nei dette er bare rene fakta så dere får lese det som det er for slik er det bare i mitt liv.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

VI BLOGGES FOLKENS!!

5 kommentarer
    1. Au da! Tannverk er ikke godt 🙁 Det er det verste som finnes. Selv blir jeg fysisk dårlig i kroppen de gangene jeg har hatt betennelse i tennene.
      Jeg er jo selv ufør, og får ikke dekket noe fra NAV, men tannlegen kjenner til min situasjon at jeg får avbetalingsordning fast hver måned. Kan du ikke undersøke med tannlegen din om du får det slik at du får hjelp.
      Det er jo ikke bra å gå med tannverk over lang tid, for det kan gå så langt som til kjevebeinet.
      Selv må jeg alltid i narkose når jeg må rotfylle i overmunne. Hadde tannregulering som ung, og det har ødelagt røttene i overmunnen slik at de har blitt skjeve. Tennene har flyttet seg tilbake, og røttene er skjeve. Tannlegen tørr ikke rotfylle når jeg er våken, for pga de skjeve røttene kan det være fare for at tannlegen skader feil rot. Det er lettere for tannlegen å jobbe med meg mens jeg er i narkose. Da jeg så røntgenbildene forstod jeg hvorfor.
      Ønsker deg og Elvisgutten en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke <3 🙂
      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Toril sin hverdag med musikken: Jeg har hatt alt gratis grunnet den sykdommen jeg har så skal staten og rikstrygdeverket dekke det men så har den nåværende regjeringen strammet inn disse reglene. Det fikk jeg ikke slik avbetaling så jeg må betale alt kontant hver gang jeg er der ja selvfølgelig bruk av kort da.

      Mine tender blir så svake at jeg ikke kan spise annet enn brødskive uten skorpe, å ha det slik at tennene knekker ved å spise brødskive med skorpe på.

      Jeg og Elvis ønsker dere en riktig fin kveld , og en kjempe god uke lykke til til deg og kattene i Letohallen til helgen. Jeg bodde tre minutter fra den hallen for 16 år siden, nå bor jeg i Kongsberg.

      Klem fra meg og Elvis til deg og dine.

    3. Uffda. Hørtes ikke bra ut. Håper det ikke er lenge du må gå slik. Har vært heldig til nå og har ikke hatt noe tannverk ei hull…. så jeg vet ikke helt hvordan det er. ØNsker deg en fin kveld videre…. så langt det lar seg gjøre og håper du får time snart.

    4. stavangerinmyheart: Jeg har gått mer eller mindre slik siden den første tannen knakk onsdagen før påske, og har enda ikke klart å spare opp nok så jeg kan gå til tannlegen så det blir nok ingen råd til det før på nyåret. Den siste knakk for tre uker siden, jeg hadde bare hatt tre hull i tennene før sykdommen brøt ut for fullt. Nå har jeg tatt noen smertestillende tabletter så kvelden og natten blir fin jeg.

      Klem fra meg og Elvis til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg