Er det bare meg som ønsker dette.

 

Da blir det spennende å se da om de som melder været holder ord da, for de har meldt snø på fredagen noe jeg håper på. Nå er det sikkert noen som mener at jeg er det rareste menneske som finnes men jeg gleder meg til vinter og snø, det er en årstid som jeg elsker for da blir det så hvitt og fint.

 

Men jeg vil ha 20- grader og mye snø, for det blir da mye bedre og lettere og holde det rent rundt meg i leiligheten for det blir ikke så mye søl og sørpe som det vil være hvis det er -2 grader. For ved den graden så må man jo strø for og slippe å gå på tryne på holka, derfor vil jeg ha det kaldt.

 

Men de som lyver mest og til og med på tv er jo de som melder været, men det er jo for at prognosene er jo noe usikker når de får dem. Det aller sikreste er jo å se været når man står opp og titter ut av vinduet, det er min taktikk i alle fall og det er nok flere med meg der.

 

Så nå som det nærmer seg vinter og jul og julemarsipanen er jo kommet i butikkene alt, og så til helgen så er det denne barnslige og hypper idiotiske halloween det er jo en av butikkenes store handelsdager av pynt, kostymer og godis. Mange bruker flere tusen kroner på denne idiotiske kvelden og tradisjonen er ikke norsk en gang vi har tatt det fra Amerika og det kunne vi jo ha holdt oss for gode til og gjøre.

 

Takk for at du stakk innom bloggen min og velkommen tilbake.

 

VI BLOGGES FOLKENS!!

 

11 kommentarer
    1. Helt enig med deg, Halloween hører ikke hjemme i Norge!
      Jeg elsker også snøen, gleder meg til den kommer 🙂
      Ha en fin kveld

    2. Anonym: Tusen takk for at det ikke bare meg som har i mot denne halloween som står for døra, det er helt på tryne at nordmennene vil ha så mye dill og feire som ikke er norske en gang.

      Jeg elsker snøen og jeg gleder meg som et barn til den kommer.

      Ønsker deg og dine en riktig god kveld.

    3. Huff! Vinteren liker ikke. Om vinteren forverres reumatismen min, og jeg får gjentatte betennenelser i hælene. Da får jeg store og røde kuler rett bak hælbeina. Enkelte dager får jeg ikke på meg sko, for så ille er det.
      Når det er vinter må jeg være enda mer nøye på å holde meg varm på føttene, og da begynner jeg dagen med en lang og varm dusj. Tar også ofte varmt fotbad, og det er deilig 🙂
      Det merkelige er jo at nå venter vi vinteren hver dag som helst, men hvert år kommer vinteren som julekvelden på kjerringa 🙂 Da blir det kaos på veiene 🙂
      Egentlig er Halloween en tysk høytid. Den er ikke fra USA, men den kom til USA med Irske og Skotske innvandrere.
      Halloween er kommet for å bli. Noen liker den, og andre ikke, og det må man bare respektere. Ingen har rett til å se ned på de som liker halloween.
      I dag vet jo heldigvis ungene at når utelyset er slått av så skal de ikke ringe på døren. På begynnelsen var ikke ungene opplyst om dette, men nå begynner den oppvoksende generasjon å få inn skikkene under huden. Takk og lov for det 🙂 Det var mye faenskap som skjedde på halloween de første 2-3 årene. Husker vi mannen min og jeg var på korøvelse, og kom hjem til tilgrisete vinduskarmer og dørhåndtak. Da hadde ungene smurt ketschup på vinduskarmene og dørhåndtakene. Det er jeg glad for ikke har skjedd de siste årene her. Grunnen til at jeg også godtar halloween er fordi min nest yngste nevø har bursdag på tiden her av året, og han har alltid feiret halloweenbursdag. Som tante måtte jeg være positiv for hans det 🙂
      Jeg pynter til halloween med gresskar og orange lys. Synes orange er kjemepfin farge, og en typisk høstfarge. Jeg elsker de forskjellige fargene til de forskjellige årstidene 🙂
      Ønsker deg og Elvisgutten en kjempefin onsdagskveld <3 🙂
      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    4. Toril: Jeg liker ikke halloween om den er tysk eller ikke, selvfølgelig må man jo respektere de som liker den men da må jo også de respektere dem som ikke liker det. Jeg har også leddgikt og den blir mye bedre når det er kaldt.

      Klem fra meg og Elvis gutten

    5. Jeg klarer å leve med at ungene har det gøy med halloween og innser at min barndoms julebukker er utdødd. Vi får tåle noen endringer i samfunnet, synes jeg. 🙂 Verden er mye mindre nå enn før i tiden, og da kommer det nye skikker, ny mat, nye sanger, nye tradisjoner. Slik har det alltid vært, men det går fortere nå. Måten vi feirer jul på nå, er ikke norsk heller, og juletreet kom visst fra Tyskland.
      Nei takk, jeg ønsker meg slett ikke minusgrader og snø. Strømprisen er grunn nok, siden jeg har strømoppvarming, i tillegg revmatismen. Dessuten bor jeg i et område hvor vi har mer is på veiene enn snø, og det er slitsomt å alltid traske på brodder.

    6. Onna: Jeg har ikke tenkt å feire jul i år heller jeg, for jeg har ingen å feire den med så hva er vitsen jeg har et juletre i boden som jeg har hatt i 13 år og det er kunstig. Jeg har også revmatisme men jeg har det bedre når det er kaldt, så med andre ord så har denne sommeren vært et helvete for min del. Jeg også har bare strøm oppvarming, men jeg behøver ikke fyre så mye for jeg har noen boende under meg som fyrer nok for meg også.

      Jeg klarer ikke gå med brodder, så da velger jeg heller og falle på isen når jeg er ute med hunden min.

    7. Yesterday, while I was at work, my cousin stole my iPad and tested to see
      if it can survive a 25 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now
      broken and she has 83 views. I know this is totally off topic
      but I had to share it with someone!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg