Telefon fra sykehjemmet der min mor bor.

 

 

I kveld fikk jeg telefon fra sykehjemmet der min mor bor, og den sykepleieren som ringte fortalte meg at min mor var blitt syk hun har en infeksjon ett eller annet sted for CRP en hennes var skyhøy og at hun skulle begynne på antibiotika for å få infeksjonen ut av kroppen hennes.

 

Men burde de ikke finne ut hvor infeksjonen er og hva som gjør det, hun har jo vært litt forkjølet i det siste så det kan jo være halsbetennelse og det som verre er som lungebetennelse.

 

Hun var så bekymret for at hun hadde drukket og spist veldig lite i dag og var veldig slapp og hadde feber, sovet veldig lite natt til i dag jeg får bedømme saken i morgen når jeg skal opp til henne som jeg pleier.

 

Takk for at du stakk innom bloggen min og velkommen tilbake.

 

 

VI BLOGGES FOLKENS!!

9 kommentarer
    1. frodith: Etter hjerneslaget så har alt som heter å bli fort frisk igjen fraværende, og hun er lammet i hele venstre side og sitter i rullestol. Nei det er ikke mye moro når de blir syke.

      Klem fra meg og Elvis gutten.

    2. Nei, skjønner det. Jeg tenkte på den infeksjonen, håper den forsvinner. Jeg har en mor som er lenket til sengen selv, og vet at der blir det ikke noe opp av sengen lenger. Har vært sånn siste året. Leit. Men hun selv er utrolig positiv.

    3. En sykepleier kan ikke sette i gang behandling uten at en lege har gitt klar signal. En vil fort finne utav med å lytte på lungene om det er snakk om lungebetennelse. Det som er veldig vanlig er urinveisinfeksjon, det finner de også lett ut ved bruk av en stick som skifter farge når den dyppes i urin. Ører og hals kan man også se ved undersøkelse, bihuler er litt verre. Kanskje pleieren glemte å si hvor det var? Håper at antibiotika tar knekken på det og at hun blir bedre igjen. Et besøk vil nok gi mer svar.

    4. Veronica Rona Thomassen: Jeg veit jo at en sykepleier ikke kan sette i gang behandling, det var jo legen på huset som sa han skulle sette i gang behandling. Og det var en infeksjon i luftveiene og CRP var på 158 så den var jo litt vel høy vel.

      Hun var slapp og litt feber, men hun var litt bedre enn i går.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg