Lat jeg, neida jeg lever i et smertehelvete.

 

 

 

 

 

 

 

Hei på dere alle sammen i dag så er det lørdag og helg, for noen så er det ingen forskjell på mandag eller søndag. Mange mener at vi som er trygdet er bare late men slik er det ikke, jeg skulle ønske at jeg var frisk og kunne ha jobbet men slik er det ikke så da må man jo bare ta imot den trygden man har krav på. Jeg er uføretrygdet på grunn av sykdom og det er en smertefull hverdag, så det er ikke en dans på roser å være uføretrygdet men en har jo en inntekt.

 

Så ikke kom her og si at jeg er lat for det er jeg pokker meg ikke, det er en vanskelig omstilling å gå fra fullt arbeidsfør til hundre prosent ufør over en natt for slik var det faktisk. Jeg gikk og la meg en tirsdagskveld for 14 år siden tidlig for jeg skulle opp før klokken 05.00 morgenen etter, da klokken ringte så klarte jeg faktisk ikke og snu meg så jeg kunne få slått av alarmen og enda mindre å komme meg opp i stående på grunn av kraftige smerter og stive ledd.

 

Jeg måtte ringe sjefen min for å få henne til å komme og hjelpe meg opp av senga og kjøre meg på jobb, men da hun kom så kjørte hun meg ikke på jobb hun kjørte meg på legevakta. En time senere så ble jeg lagt inn på sykehuset i Drammen, det ble mange utredninger og mange timer med trening og det viste seg at jeg hadde kraftig leddgikt som ga meg mye betennelser i alle små og store ledd, hadde også sjøgreenssyndrom som også er smertefullt.

 

Lat nei da jeg lever i et smertehelvete.

8 kommentarer
    1. Jeg forstår hvordan du har det. Min mamma er også ufør pga sterke smerter. Hun vet aldri om det blir en god eller dårlig dag. God lørdag videre til deg <3

    2. Lea: Du må gi moren din en klem fra meg og Elvis, og jeg veit utrolig godt hvordan det er og ikke vite hvordan morgendagen blir. Og takk for en god og varmende kommentar.

      Ønsker deg og dine en riktig god lørdagskveld.

      Klem fra meg og Elvis gutten..

    3. frodith: Takk for en fin kommentar. Ja alle har jo sitt både store og små greier, men man må jo bare ta dagen som den er. For annet får man bare ikke gjort det, grip dagen det er noe jeg har måttet gjort i mange år.

      Ønsker deg og dem du har rundt deg en riktig god lørdagskveld.

      Klem fra meg og Elvis gutten.

    4. Huff <3 🙁 Føler med deg. Det er ikke godt å ha smerter nei 🙁
      Har selv store smerter i høyre skulder som er så betent. Prøver å dempe smertene med varm rispose, ibux og tigerbalsam så kattene skvetter unna som noen prosjektiler her .
      De fleste av oss som er uføretrygdet ville helst ha jobbet hvis vi kunne fått lov til det. Hos meg var det fastlegen min som satte en stopper for at jeg ikke skulle presse kroppen min. Når jeg kom hjem fra jobb lå jeg på sofaen med leddsmerter. Da sa legen stopp, og jeg sendte inn søknad om å bli ufør. Legen skrev en kjempebra legeerklæring for meg.
      Selv var jeg på arbeidsutprøving i 3 måneder før jeg fikk innvilget å bli ufør. Det er jeg kjempeglad for. Var på kontoret på Norges Korforbund Sør-Trøndelag, og jeg stortrivdes. Fikk høre av hun som jobber der at hvis de hadde hatt en 20% stilling skulle jeg ha fått den på dagen, for så fornøyd var de med meg 🙂 Jeg hadde leddsmerter hver ettermiddag etter jeg var ferdig med jobbdagen. De prøvde meg først i 50%, jeg ble dårlig. Så ned i 40% jeg ble dårlig. Opp i 50% jeg ble dårlig. Ned i 30% jeg ble dårlig. Så til slutt 20%.
      Nå er jeg kjempeheldig for jeg styrer hverdagen min selv. Får jobbet ca. 20% som freelancemusikker på tverrfløyte. Da spiller jeg til bryllup, ved begravelser, hyggetreff, gudstjenester og til konserter med kor når et kor skal ha fløyte til. Stortrives med det 🙂
      Ingen av mine nærmeste familie, slekt og nære venner har noen ganger sagt noe negativt om at jeg er uføretrygdet. Har fått noen få negative kommentarer på bloggen, men jeg tenker som så at de som skriver noe negativt om det å være uføretrygdet håper jeg blir det selv. Så kanskje de kan bite i seg negative holdningene sine.
      Ønsker deg og Elvisgutten en kjempefin lørdagskveld <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Toril sin hverdag med musikken: Jeg hadde bare 5- 10 prosent arbeidskapasitet igjen så hvem ville ha ansatt noen som klarer å jobbe i tre timer to dager i uka, det var ingen som ville det. Som du sier så kan en styre dagene selv, men får jo kommentarer av enkelte at du som er så ung og sprek burde da kunnet jobbet. Det å ha usynlige sykdommer som å gå rundt med smerter, er også flinke til å skjule at en ikke er bra.

      Ønsker deg og dine samt de kattene som skyr lukten av tigerbalsamen en riktig god lørdagskveld og god natt som mulig.

      Klem fra meg og Elvis gutten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg