Det skulle vært forbud mot spill reklame på tv.

 

 

 

Det er en ting som irriterer meg noe så inn i granskauen og jeg lurte på om dere veit hva?,

nei jeg tenkte meg det. Men da skal jeg fortelle deg det akkurat nå,

og det er disse forferdelige spill reklamene som går på tv.

 

For jeg veit hvor hardt skade slik spilling kan gjøre, det er lenge siden jeg spilte for for mye penger på spill på internett

og i spillehaller som bingo og alt det der.

 

Det kunne endt med tvangssalg av min leilighet i 2012, men jeg fikk lov til og selge den frivillig på det åpne markedet.

Og alt dette startet med at det kom reklame om den spill plattformen på tv, og akkurat da var jeg lett mottakelig og lett påvirkelig

for jeg var inne i en dyp depresjon og alvorlig angst så jeg satt mest mulig inne. For jeg var rett og slett for redd til å gå ut,

og da hadde jeg mye tid å slå i hjel med spilling.

 

Dette er grunnen til at jeg i dag har frivillig forvaltning på nav, for da betaler de de fleste regninger med min trygd og

jeg får det som er igjen og det er 6000 kroner i måneden som ikke er mye men det går jo på et vis.

 

Men jeg er redd for å falle tilbake så slik får det bare være, så jeg mener ikke å skrive dette innlegget

for å tigge men for å sette et ansikt på at alle kan falle for fristelsen og prøve en gang.

Men det er bare slik at disse første gangene så lar de deg vinne og så starter tapet,

og da er den onde karusellen i gang man setter inn mer for å vinne tilbake det man har tapt

hallo det er faktisk ikke slik det fungerer man taper bare mer.

 

Jeg mener det skulle vært ulovlig og reklamere for spill på tv i det heletatt for det er mange

mennesker som spiller seg fra gård og grunn, jeg har svartelistet meg på alle spillsider som jeg har vært borti.

Så for min del er det helt slutt med spill men det er fordi jeg har bestemt meg, men det er det ikke alle som klarer.

 

VI BLOGGES!!!!

18 kommentarer
    1. Det er faktisk ikke tillatt, er bare på kanaler eid av utenlandske firmaer 😉 TV Norge og alle andre kanalene som Discovery eier, er ikke norskeide kanaler, derfor har dem lov.
      Men ja, det burde vært helt forbudt å vise sånt i Norge nå som automatene har vært borte i flere år..

    2. Dette var virkelig et flott innlegg. Selv spiller jeg ikke, men jeg kjenner dessverre mange som sliter fordi at de er spilleavhengige. De spiller seg fra gård og grunn, og det er også mange skilsmisser også på grunn av dette.
      Det er så ille at flere er på behandling sammen med narkomane og alkoholikere. Spill er en rus for dem, selv om de aldri kanskje har ruset seg på annet. Avhengighet er en sykdom som er vanskelig å bli kvitt.
      Vi som røyker vet jo hvor vanskelig det er å slutte med det svineriet. De som er avhengige av å shoppe kjøper og kjøper, selv om det er ting de egentlig ikke trenger.
      Jeg er helt enig med deg om at det slett ikke skulle vært lov med slik reklame ang. de spillene på nett!

    3. Doc&Dask: Ja det skulle ikke vært forbudt i Norge. Og det midt på dagen, sønnen ringte til meg og lurte på om han hadde lov til å prøve. Da sa jeg nei og det med rette gutten er jo bare tretten den 26.07, da er han takk og lov 5 år for ung.

      Jeg og lille Elvis ønsker deg og din en riktig god natt.

    4. poesimylife: Ja det er en vond avhengighet, for det drar med seg så mye annet som ikke er så bra.
      Som du sier selv skilsmisse ratene rundt de spilleavhengige er høy, men de kan jo bygge seg opp høy gjeld og noen går så drastisk til verks at de tar sitt eget liv.

      Så nå skal jeg avslutte med å ønske deg og dine en riktig god natt

      Klem fra meg og Elvis gutten.

    5. Så du skylder på andre fordi du ikke klarer å stå for dine egne valg?
      Det var du som spilte bort pengene dine. Du valgte det helt selv! Du er en voksen person. Ikke skyld på at «jeg ble så påvirket av reklame på tv!».
      Noen mennesker kaster bort penger på biler (f.eks en del på Luksusfellen). Skal vi forby bilreklamer?
      Noen mennesker ødelegger livet sitt fordi de kjøper masse snop. Skal vi forby snopreklamer?
      Noen mennesker sløser vekk lånte penger på ferier. Skal vi forby slike reklamer?
      Hva med at folk selv tar ansvar for sine egne handlinger? Å forby noe er en svært dårlig løsning som ikke løser noe som helst.

    6. Man kan snart IKKE blogge om noe som helst. For folk er så utrolig nærtagende, at de vil ha forbud mot alt, utenom værsnakk. Bel, været skader de værsjuke, så naturen kanskje er det eneste som ikke skader noen. Jo akk, der kan du snuble å slå deg. det er ikke lett å ha meninger i Norge, for noen blir provosert av alt.
      Ta kommentaren som galgenhumor, er du snill.

    7. Inger J: Ja den var fin, jeg mente jo ikke at all reklame skal være forbudt. men kun spill reklame.

      Nei det er snart bare lov til å skrive om været uten at folk begynner og klage, de er jo ikke fornøyd med noen ting.

      Ja jeg tok denne kommentaren med galgenhumor og den var god.

    8. Flott innlegg Aud Marit!
      Å vet du hva? Vær stolt av deg selv som kom deg ut av det. Snu ryggen fortiden og smil til fremtiden😊
      Ønsker deg en kjempefin dag og selvfølgelig Elvisgutten
      Klem

    9. Fruglutenfri: Takk for denne fine kommentaren.

      Ja jeg er utrolig stolt av meg selv, og snudd ryggen til fortiden og smiler til fremtiden. For den skal bli bedre enn fortiden for den var vond og vanskelig.

      Ja dagen har vært bra til nå, litt vel varmt men det får man bare ta med seg også litt for varmt for Elvis gutten.

      Klem fra meg og Elvis til deg og dine.

    10. Du har vært flink, Aud Marit. Det er viktig og bruke fornuft når det gjelder spill, og det har du virkelig fått til. Gi deg selv et klapp på skulderen og si : Jeg er flink 🙂
      Slik avhengighet er ikke lett å bli kvitt, og det hjelper heller ikke på når slik reklame dukker opp.
      Jeg er veldig glad for at jeg ikke selv har blitt bitt av den spillebasillen ?.
      God natt <3

    11. poesimylife: Jo der bare bestemte jeg meg for jeg har rett og slett ikke råd til det. Og når jeg har bestemt meg så får jeg det til.
      God natt til deg og dine, og dere får ha en kjempe fin ferie på det flotte stedet i Danmark som dere skal til.

      Klem fra meg og Elvis til dere alle sammen.

    12. poesimylife: Ja det er noe som heter det vinninga går opp i spinninga men nå er det helt stopp for jeg kan ikke dette mer, har jo fått lære det på den harde måten.

    13. Til deg Runar.
      Aud Marit skylder ikke på noen for at hun havnet ut i spilleavhengighet. Og hun tok faktisk ansvar selv. Hun kom seg ut av spilleavhengigheten av seg selv! Og det er lov å være imot spillereklamer. Jeg reagerer også på de. Har du hatt en dårlig dag, eller? Og forøvrig så må jeg få si at jeg har sett deg i flere kommentarfelt, der du kun viser deg som en kverulerende og negativ fyr.
      Sterkt og rått innlegg, Aud Marit. 🙂 Du er modig som forteller om dette tabuemnet. Og det er en sterk egenskap du har

    14. Line: Ja jeg følte at jeg var klar til a skrive om det nå.
      Tusen takk for en kjempe god og støttende kommentar du er et godt menneske.

      Klem til deg og dine ønsker deg en riktig god Lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg