Jeg ønsker å legge meg under kniven….

 

 

 

Ja jeg ønsker å legge meg under kniven men det er ikke for å fikse på utseende for jeg syntes det er bortkasta for nå er det 20 år for sent å fikse noe på det i en alder av 48 år, og så er jeg totalt i mot det med kosmetiske operasjoner som silikon i både pupper og rumpe jeg syntes det er helt på tryne å tukle med kroppen på den måten.

 

Det er helt greit så lenge det er av medisinske grunner som brystkrefts pasienter som får rekonstruksjon av bryst da er det helt fint at de kan få nye bryst, men jeg syntes det er forkastelig at noen unge jenter gjør det bare for å få større bryster eller større rumpe disse kroppsdelene må jo passe til resten av kroppsbygningen for er man spinkel og tynn så passer det ikke at puppene er så store at de ikke passer til kropps fasongen.

 

Bilderesultat for hofte operasjon

Bildet er fra Google

 

Dette bilde viser hvordan det ser ut etter jeg er operert og dette er noe jeg ønsker å få utført for å slippe smertene jeg har levd med siden jeg var 14 år.

 

 

 

Jeg ønsker å legge meg under kniven for å bytte ut hofte leddet for det er angrepet av leddgikt og gir forferdelig store smerter i disse hoftene og når de skifter det ut med karbon eller plast for da får ikke leddgikts mennene noe og bite seg fast i for de går jo på bein og ikke karbon eller plast, og da får jeg ikke for store ledd betenelser som er utrolig smertefullt.

 

Det eneste som ikke er i min favør akkurat når det gjelder denne operasjonen er min alder for de ønsker ikke å operere meg så lenge jeg ikke er 60 år eller mer så når det er sagt så gleder jeg meg til jeg skal til en spesialist innen faget i Tønsberg den 11.06 med andre ord til sommeren for denne kan bestemme at dette er den eneste løsningen og kan være det som gir meg bedre livskvalitet, da kan ikke resten av helsevesenet nekte hvis han jeg skal til rekvirerer meg

11 kommentarer
    1. Utrolig merkelig at de ikke vil ta en sånn operasjon på deg før du er bikket 60 år !! Min mormor fikk den operasjonen….hun er over 70 år altså….og det har hjulpet henne utrolig mye 🙂
      Så hvorfor skal ikke de under 60 år få den er bare underlig !
      Krysser fingrene for deg ….kanskje den spesialisten vil se annerledes på saken 🙂

    2. Siw: Jo de sier at grunnen til det er at de må da bytte den ut etter 10 til 15 år på grunn av belastningene på protesen.

      Men jeg håper bare at spesialisten se annerledes på saken og gir saken og at jeg får den hjelpen jeg trenger.

    3. så de vil helst ikke operere før du er over 60 for å slippe å bytte ut en gang før du dør? Her skal det spares penger. Jeg blir forbanna…hva med livskvalitet? Det bør da virkelig telle mye.
      Håper spesialisten er litt oppegående og ikke bare tenker penger. Lykke til!

    4. Det er virkelig hårreisende at du ikke får innvilget en operasjon som kan gjøre deg nærmest smertefri! Jeg kan skjønne det hvis ikke alt av metoder er utprøvet enda, og at dette er siste utvei, men når ingenting hjelper…mener de virkelig at du skal gå i ett smertehellvette i over 12 år til?? Nei stå på ditt og legg det frem slik at de kanskje innser galskapen selv. Lykke til! 🙂

    5. Søsteren min er 46 og har tatt den operasjonen. Hun driver å trener seg opp igjen nå. De som utførte operasjonen syns at både ung alder og lav vekt var positivt for opptreningen etterpå. Håper det ordner seg for deg også.

    6. Unni: Ja det håper jeg også, så jeg ser fram til å snakke med og sjekkes av spesialisten for det var han som var min fastlege før som sa at de ser helst at pasienten som skal få byttet hofte var over 60 år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg