Å DETTE BLIR EN SKUMMEL KVELD SYNTES JEG DA…

 

Det blir fint med et nytt og spennende år men jeg gruer meg til at det fyrverkeriet går i lufta, det er skummelt med alle disse smellene lysene er fine dem syntes jeg da.

 

Bildet er fra i høst for det er mye mer fin hvit snø ute nå og da blir det mye lysere og renere ute.

 

Jeg voff skulle ønske at det ikke var lov for private å ha fyrverkeri og at det skulle vært som det er mange steder at det er et felles fyrverkeri for alle et sted i byen, og da det felles fyrverkeriet var ferdig så var det ikke mer smell og bråk.

 

Men husk en ting alle som har og skal drive med fyrverkeri vær edru og vis hensyn og respekt for det dere skal gjøre for det er farlig og skadene kan bli alvorlig både for deg og dem rundt deg, bruk verne briller når du skal fyre av fyrverkeriet men alle dere som skal ha stjerneskudd må huske vernebriller og må være 12 år ikke ha på dere lett antenelige klær for det er veldig brannfarlig.

 

Aldersgrenser er 12 år på stjerneskudd men det er det ikke mange som overholder og dette er både for kjøp og bruk av dem, jeg mener det skulle vært 18 års grense på dem også for barn er barn om de er 3 år eller 12 til 15 år de kan og mange av dem er veldig ansvarsløse og det burde de ikke være med brennende stjerne skudd.

 

MED DISSE ORDENE SÅ ØNSKER JEG DERE ALLESAMMEN ET RIKTIG GODT NYTT ÅR……

2 kommentarer
    1. Enig i at private ikke burde få kjøpe og sende opp fyrverkeri. Det er noe forbanna tøv. Vanskelig å puste ute også nå. Kruttrøyk overalt. Jeg skalker lukene pga astma. 🙂 Akkurat nå holder en gjøk i nabolaget på med ny serie fyrverkeri. En time over midnatt.
      Riktig godt nytt år til deg også! 🙂

    2. Nasse: Ja de må da ha for mye penger disse som kjøper mer enn de klarer ¨å fyre av på et kvarter, her starte de å skyte allerede på lillejulaften så det skulle vert et forbud mener jeg da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg