Uansett hva jeg skriver blir feil.

 

 

 

Jeg kan jo prøve og skrive litt om dagen i dag, men det kan jo bli kjedelig for det samme skjer hver dag. Gå tur for å se folk for jeg gjør ikke det så mye ellers, så ble det sånn i dag også.

 

Hva jeg ellers har drevet med er planlegging av i morgen og hele neste uke, når det gjelder gjøremål.

 

Har jo malt litt i dag er ikke ferdig med det enda, må jobbe litt til med det før det er ferdig med det. Er langt fra fornøyd med det enda og blir det vel heller aldri, sånn er det bare nå om dagen for jeg føler meg dum og regelrett ubrukelig om dagen sånn er det bare.

 

Er jo bare å karre seg fram på en eller annen måte, er jo ikke annet valg en å komme meg igjennom ukene fram til over nyttår for jeg vil bare bli ferdig med de høytidene som kommer for jeg har aldri vært noe glad i dem.

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud – Marit.

14 kommentarer
    1. vet du hva Aud Marit,syns det var kjempefint at du hadde noen kroner til den spleisen,forstår du gruer deg til julehøytiden, er det ikke noe du kan gå på julaften,er så mye de stelle til rundt forbi?Skal se Skal se Skal vi danse nå,håper de beste danserne vinner, ha en fin kveld,og ,skriv slik du pleier,er ditt liv vi får innblikk i,klem fra meg

      1. Jeg syntes den spleisen er så god men det er vist ikke alles mening. Det er ikke noe slikt her i byen så vit jeg veit, jeg så også på skal vi danse det var den beste som vant.

        Får se for denne Frida har nå fått blod på tann, må skrive om livet mitt men med noe filter til den dama har roet seg.

        Ønsker deg en fin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Er alltid noen som er litt ufine,men forstår jo hva de mener,men,50kr,er vel ikke noe å hisse seg opp for,du ville jo bare hjelpe,tror ikke du tenkte på at noen reagerte,ja,de beste vant i dag,klem

      1. Ja men det finnes grenser da, den 50 lappen var penger jeg hadde spart fra det jeg får i uka som livsopphold og det jeg hadde av panten jeg hadde funnet dagen før.

        Så jeg kunne ikke tro at det skulle bli ett sånt rabalder av det.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

      1. Dette hadde jeg ikke fått med meg, skal ta kontakt med bymisjonen og melde meg på. Håper ikke det er fullbooket alt, for det er mange som ikke har det greit her i byen.

        Takker så mye for tipset, skal virkelig kose meg hvis det er plass til meg da.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

        1. Det virket som de SKULLE ha plass til alle 🙂 Man må Google på alt. Det står ikke lapper rundt om kring lenger. Jeg skrev bare: Julaften Kongsberg, og da dukket det fort opp. Sikkert mulig å finne andre arrangementer også på den måten. Bare å søke på nettet 🙂

    3. Håper virkelig at det er plass til deg hos Bymisjonen, flott tips ho Frodith kom med. Den 50 lappen var ikke noe å hyle opp mot. Du bestemmer jo selv hva du vil gjøre. Det har ikke andre noe med.
      Så finalen, og helt klart det beste paret vant, men stemte hele veien på Aslak.😊

      Håper dagen blir fin! Klem til deg fra meg

      1. Håper jeg også for det hadde vært greit med noe å se fram til, for det er ikke så mye av det her i gården. Veldig fint tips det hadde gått meg hus forbi at de skulle ha ett slikt opplegg her i byen. Var vist det og sånn er det med mye av det jeg foretar meg, trodde jeg hadde lov til å bestemme selv over penger jeg hadde spart opp.

        Jeg stemte ikke på noen av dem, det beste paret vant og det var godt.

        Min dag blir som den blir.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    4. Hei ❤️
      Å være blogger er jammen ikke enkelt, det er så mange som prøver å ødelegge, dra en ned, kritisere osv. Husk at det sitter mange bitre mennesker rundt omkring på internett som leter med lupe for å finne ting å kritisere for, og ting de kan “ta deg for”.
      Jeg synes Kristin er et nydelig menneske, som virkelig bryr seg om de svake i samfunnet; Hun har invitert fremmede hjem for å feire jul hos henne, hun har flere ganger vært og jobbet som frivillig i flyktningleirer og hun samler inn penger til vanskeligstilte familier til jul og sommer. At noen kritiserer henne, sier mer om dem enn om henne – hun er en som virkelig gjør en innsats for andre mennesker og jeg kjenner personlig flere som har fått penger av henne til julegaver til barna – så at pengene hun samler inn kommer frem til de som trenger det, det stoler jeg 100% på ❤️

      Fortsett å være DEG Aud – Marit, det er ikke lett å brette ut livet sitt på internett slik du gjør og det er mange som reagerer negativt på at du stadig ber om penger via vipps, spleis osv. Det var derfor jeg tipset deg om å sette inn annonser på Finn.no når du trenger noe, og å henge opp plakater i butikkene om å passe hunder og barn, handle for folk osv, da vil du klare deg uten å måtte være avhengig av lesernes økonomiske bidrag. Du er i en vanskelig økonomisk situasjon, og da er det nettroll som bare sitter og venter på å “hugge hodet av deg” når du ber om penger til mat, paracet, sko, briller, pc osv. De som kritiserer, de vet garantert ikke hvordan det er å ha dårlig råd – de skulle gått ei uke i dine sko, så hadde nok pipa fått en annen lyd.

      Hadde jeg hatt mer penger selv så hadde jeg støttet deg mer, og oftere. Men jeg lever jo selv på trygd og med ei lita datter er det ikke enkelt å få økonomien til å gå rundt. Jeg har støttet spleisene til pc, briller, tannlege osv og sendt deg litt via vipps enkelte ganger når du ikke har hatt råd til å handle inn til helga, men nå er det lenge siden. Ikke fordi jeg ikke ønsker å støtte deg lenger, men fordi alt er blitt så dyrt og spesielt huslånet tar et stort jafs av trygda nå pga de høye rentene 🥲 I tillegg holder jeg på med et stort prosjekt hos tannlegen – to tenner falt ut, og jeg må erstatte de med implantat og krone. Og slikt koster flere titalls tusen – så dette er et langtidsprosjekt .. foreløpig har de limt på midlertidige tenner, og slik får det være til jeg får klart å spart opp mer.

      Du er tøff og sterk Aud – Marit, det er lett å si “ikke bry deg om Frida og andre troll”, men jeg VET så inderlig godt av erfaring at nettroll kan bryte ned et menneske fullstendig og ta fra en all selvtillit og all tro på seg selv. Internett og kommentarer skulle vært mye strengere regulert, slik at det det var straffbart å spy ut mobbende og nedlatende kommentarer.

      Jeg håper økonomien din bedrer seg, på en eller annen måte, for slik du har det er ulidelig i lengden. Jeg vet at du har slitt økonomisk hele livet, også som liten, så om det er noen jeg unner å få det bedre, så er det deg ❤️ Stå på og ikke la de svake og motbydelige mobberne få knekke deg ❤️

      1. Er ikke enkelt å være blogger nei, er alltid en eller flere som plukker fra hverandre det jeg skriver. Jeg veit også med sikkerhet at de pengene går til det hun samler inn penger til. Og når det kommer til hun Frida så har hun sikkert sett på reprisen av i lomma til Silje, der det kom opp om skatten hennes og det var ikke hennes feil heller det var regnskapsføreren hennes som ikke hadde gjort jobben sin på en skikkelig måte.

        Ja det er nok høye renter på lånet ditt er nok like høye hos dere som hos oss vis ikke høyere, maten er vel dyr nok den også hos dere som her i landet.

        Jeg hang opp lapper igjen men de ble ødelagte ja da jeg kom tilbake dagen etter så hang bare halve lappen igjen, så jeg får bare prøve igjen og igjen gir meg ikke så lett.

        Ja tannlege er dyre greier, og den jobben som du må få gjort er ikke billig her i landet heller men dyrere hos dere.

        Ønsker deg og dine en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Men kjære, vakre, vene! Du må da få lov til å disponere pengene dine selv! Man kan jo ikke gi bort penger, og etterpå ville bestemme hva de skal gå til… Det er smålig, det! Jeg synes du skal gjøre som du vil, og skrive hva du vil. Stor jente er du, og ingen bestemmer over deg. Det er bare hersketeknikk, og et forsøk på å bryte deg ned. Stå på! Du er god nok akkurat som du er!

      1. Det var det jeg også trodde spesielt når de ikke kom fra spleisen men var mine egne sparepenger, spleisen kommer jo inn etter tre virkedager etter at den er avsluttet.

        Jeg skal fortsette og skrive om mitt liv med noen unntak da ikke om økonomien min, ja noen bedriver hersketeknikk i mitt kommentarfelt og de prøver så godt de kan å knekke meg.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg