Tenk at en liten veps kan gjøre så mye skade.

 

 

 

Jeg fikk mitt første vepsestikk på over 40 år i dag eller sen ettermiddag/kveld, å det endte med legevakt og oppservasjon i 5 timer og en sprøyte med motgift eller antihistaminer som det heter tror jeg da. Jeg ble sendt hjem igjen for 22 minutter siden, kom hjem klokken 23.00 nå hadde hevelsen gått mye ned og alt var normalt igjen. Ja hvis noe noen gang har vært normalt hos meg da, jeg er vist blitt allergisk for vepsestikk så jeg fikk med meg en nødsprøyte med antihistaminer hvis jeg skulle få ett nytt stikk i løpet av helgen og resept på mer.

 

Men jeg skal holde meg langt unna veps heretter for dette var en ekkel opplevelse, så dette vil jeg unngå så godt jeg kan.

 

Er ikke noe gøy å kjenne at en ikke får puste på normal måte, å noe så flaut å måtte hentes med ambulansen bare for ett vepsestikk. For når en bor slik jeg gjør så er det faktisk mange som henger i vinduene for å følge med på hva som skjer, derfor er det faktisk flaut når ambulansen omtrent flyr inn på gårdsplassen og folkene stormer ut av bilen og ringer på til naboen for å komme inn i bygget.

 

Men takk gud for at noen av dem som kjører ambulansen er så snartenkt som de var i dag, ringte på til en av dem som har universal nøkkel og kom seg inn til meg. Hurra jeg lever er min tanke og fikk takket dem personlig før de som kom meg til unsettening for hadde det ikke vært for dem så hadde det ikke gått så bra.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

11 kommentarer
    1. Hjelp, stakkars deg!!! Dette var dramatisk :-O
      Jammen godt det gikk bra til slutt. Kan ikke tenke meg hvordan det må ha vært å være så dårlig med pusten osv. Sammenlignet med det lille “vepseredet” i de ferdigstrikkede ullgenserne mine, så har jeg ingenting å klage over.
      Take care, og vær forsiktig med vepsen neste gang 🙂

      1. Det var veldig skummelt og ekkelt å ikke få puste normalt grunnet hevelse, det sto på i 25 minutter fikk jo puste litt men ikke slik man skal. Jeg skal være forsiktig heretter for dette vil jeg ikke oppleve en gang til, for det var forferdelig.

        Ønsker deg en god dag.

        Klem fra meg til deg.

      1. Ja det var veldig skummelt en stund, men jeg klarte å ringe selv 113 så de kunne komme. De var veldig flinke og ok. Går bra nå men da det sto på som verst så var det rett og slett skummelt.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Uff for en opplevelse du har hatt.
      Og så godt at det endte bra.
      Ikke bare dette når en er allergisk.
      Ønsker deg en fin søndag.

      1. Ja den opplevelsen var guffen, men det gikk jo bra selv om det var skummelt når det sto på å jeg var alene som vanlig.

        Første vepsestikket siden jeg var ungdom og da reagerte jeg ikke så kraftig kan jeg huske, har blitt ille med årene så det ut til.

        Ønsker deg også en kjempefin søndag.

        Klem fra meg til deg.

    3. Enda godt at det gikk bra med deg og at du fikk hjelp så raskt. Vepsestikk har jeg fått to ganger, og den andre gangen ble jeg ganske dårlig, men ikke allergisk utbrudd. Det er sikkelig jævlig vondt. Godt at du har noe med deg om du skulle få et vepsestikk på nytt. Håper du har kommet deg til hektene nå? Klem til deg fra meg.

      1. Ja jeg klarte sånn nesten å forklare hvem, hva og hvor jeg var, var vanskelig å prate når du må jobbe med å få puste.

        Ja det var veldig vondt og skummelt, men nå har jeg fått hjelpemidler som jeg skal sette når jeg får vepsestikk igjen.

        Ja er bra nå har brukt dagen i dag til ingenting og slappet av.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Ja det var en ubehagelig og skummel opplevelse, ja de kom fort og fikk meg inn på sykehuset så jeg fikk hjelp. Og nå har jeg noe å hjelpe meg med selv når ulykken er ute.

        Ønsker deg en kjempefin kveld og en riktig god natt.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg