Tannlege er dyrt, men det måtte til.

 

 

 

Livet er ikke bare positivt så nå må jeg advare om litt syting og klaging, jeg har jo lovet at jeg skulle være mer positiv på bloggen men livet er ikke bare positivt og rosen rødt.

 

 

For to uker siden så knakk to tenner i kjeften min, i helgen så var det så smertefullt så jeg bestemte meg at nå på mandag så måtte jeg ta kontakt med tannlegen fikk time samme dag. Det ble en dyr affære, der gikk alle sparepengene pluss litt til så denne uka blir smalhans men det får bare gå. Sier bare pokker ta for der gikk drømmen om en tur til Spania i høst rett vest for min del,  så nå er det bare å starte sparingen på nytt hadde planlagt og bestille billetter i løpet av neste uke nå må det vente tre måneder til for å komme i mål med sparingen.

 

 

Så nå blir det ikke før på ny året jeg får reist, hvis det ikke dukker opp noe som må gjøres. Er alltid noe uforutsett som dukker opp når det er noe jeg gleder meg til, men sånn er livet for alle.

 

 

Jeg får avslutte dette innlegget før det blir for mye syting og klaging fra meg.

 

 

Lag dere en kjempefin dag folkens.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud – Marit.

8 kommentarer
    1. Dritt altså! Den smellen har jeg også gått på. Tenner skulle også gått under egenandelsordningen. Men hvis du står på kanskje kan du reise til Spania i desember. Snuppen min og jeg brukte å reise til Spania om vinteren. Godt å slippe unna speilholke og faren for å brekke armer og bein fordi en må ut å gjøre ærender. Klem til deg Aud-Marit, du er tøff 🐰

      1. Ja det var noe dritt, jeg har starta sparing på nytt fant en del flasker de siste to ukene. Ja tenner skulle ha gått inn under egenandelsordningen. Jeg skal klare å komme meg til Spania i November, skal spare alt jeg bare kan. Hålke huff da det tørr jeg ikke tenke på enda.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Hei ❤️ Kan du ikke ta fra forvaltningskontoen til tannlegeregningen? Den er jo til slike uforutsette utgifter. Eller spør om du kan ta fra forvaltningskoøtoen til flybillett??? Det er jo dine penger og det er rart at du har mange tusen der som du ikke kan bruke synes jeg. Jeg håper det ordner seg, du fortjener den ferien ❤️❤️❤️ Tannlegeregning er noe dritt, det vet jeg alt om. Håper dette ordner seg ❤️

      1. Nei det kunne jeg ikke gjøre å ta av forvaltningen til noen av delene, ja men mange av utgiftene ellers har jo blitt dyrere som lån og renter, strøm og fellesutgiftene så det må stå der. Jeg skal spare alt jeg kan og samle tomflasker i tillegg, alt som spares kan skal spares.

        Jeg håper og tror at jeg kommer i November sånn som sist håper det passer, for nå hadde en ferie vært deilig.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Er så typisk, at noe man planlegger går i vasken. Kjenner til det. Er så kjipt, og tannlege er svindyrt. Hadde også planlagt ferie, men siden sommeren her var fin valgte vi heller å se an til neste år og spare litt til. Er nå lov å klage litt for du var skikkelig uheldig. Ønsker deg en fin kveld.Klem til deg fra meg.

      1. Ja jeg er vant til at det jeg har planlagt går i vasken. Tannlege er svindyrt kan man si, skulle gått under frikort ordningen. Noe som aldri kommer til å skje.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Jeg håper du klarer å spare nok❤️ November passer kjempe bra for oss, etter 11 november for mamma kommer hit i starten av november og reiser hjem den 11. Vi gleder oss til du kommer❤️

      1. Det skal jeg klare. Da kommer jeg etter 11 november, rundt den 20 tenker jeg du får beskjed når jeg har bestilt billetter. Jeg gleder meg som ett barn til julaften.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg