Noe du ikke viste om meg. Dag 17.

 

 

 

I dag skal jeg ta for meg det at jeg er/var veldig sjenert som liten/ung, det var så ille at jeg ikke turte å prate høyt i klassen eller i en forsamling større enn 5 mennesker. Syntes det var så ekkelt at jeg ikke svarte når jeg ble spurt om noe i klassen, for jeg hadde vel ikke troen på at det jeg skulle svare var rett. Da spørsmålet ble sent til neste mann og det ble svar og det var det svaret jeg også hadde hvis jeg hadde turt så hadde jeg fått rett men den gang ei, er fortsatt sånn at jeg ikke liker å prate i store forsamlinger men er noe bedre enn jeg var da jeg var liten/ung.

 

Var du sjenert som liten/ung?

 

Lag dere en kjempefin dag.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

2 kommentarer
    1. Jeg var alltid flink på skolen. Satt i mange år på første rad med hånden i været på hvert eneste spørsmål. Og ja jeg kunne svarene!
      Så var det en dag på ungdomsskolen. Jeg viftet som vanlig med hånden når læreren stillte sitt spørmål. “Hva eller hvem var Magns Cartha,?”
      Læreren spurte den ene etter den andre i klassen om de hadde hånda oppe eller ikke.
      Ingen hadde rett svar
      Jeg kjedet meg og tankene gikk sine egne veier. Når læreren endelig spurte meg hadde jeg glemt spørsmålet, og ba hsn gjenta hva han hadde spurt om. Han svarte litt brydkt at hvis jeg ikke fulgte med burde jeg ikke sitte der og vifte med hånda. Lstterkula fra klassen fyllte rommet Streberen kunne ikke svare, hadde ikke rn gang gått med seg spørsmålet
      Vel, de neste årene rakk jeg ikke opp hånden og svarte helst ikke hvis jeg ble spurt. Likte heller ikke å snakke i store forsamlinger.
      Det tok tid å komme dit jeg er i dag. Det skulle nok ingen tro når de ser meg entre en talerstol i dag.

      1. Jeg var ikke noe særlig skoleflink satt så langt bak i klasserommet som jeg kunne, rakk aldri opp hånden uansett hvor godt jeg kunne svaret læreren spurte om.

        Det læreren din gjorde på ungdomskolen var kollektiv mobbing, det er det styggeste jeg veit om det kan jo bryte ned en person fullstendig. Så jeg forstår godt at du ikke ville svare på spørsmål som før og prate i store forsamlinger.

        De skulle sett deg nå går opp på talerstolen og legger fram saker, det hadde aldri jeg turt selv nå.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg