Noe dere ikke viste om meg. Dag 6.

 

 

 

I dag skal jeg ta for meg min barndoms drøm av et yrke da jeg var liten, da jeg var liten så drømte jeg om å bli brannkonstabel men den gangen skulle jo brannvesenet bare ha mannlige søkere. Ja de var ikke kommet lengre i 1989 helt på tryne spør du meg, og i dag så er det ikke mange kvinner i brannvesenet her i Kongsberg veit jeg om bare ei kvinne hvor er likestillingen sier jeg bare for hun må dele garderobe med mennene for de har ingen til henne hallo sier jeg bare.

 

Ja så jeg begynte på helsefag det var ikke noe for meg så jeg fortsatte videre og tok fagbrev renhold, gikk på noe som het renholdsoperatør som var ett videregående fag som jeg kunne søke meg videre fra helsefaglig utdanning. Så jeg endte opp med fagbrev i renholdsoperatør som vil si at jeg er en renholder med fagbrev som er enklere å si, det var faktisk ett veldig tungt arbeid i mange rare stillinger. I allefall for min del som vasket fly og renset stoler og tepper inne i fly kroppen, da ble det mange rare stillinger det vil jeg bare si deg.

 

Hva drømte du om å bli når du var liten og ungdom?

 

Lag deg en kjempefin dag.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg