Noe dere ikke viste om meg. Dag 2

 

 

 

I dag skal jeg ta for meg mine beste og dårlige fagene på skolen fra barneskolen og ungdomsskolen, nå er dere vel spente på hva som var mine beste fag tenker jeg. Jeg gikk på skolen da de hadde andre navn på fagene enn dem har i dag, mine beste fag på barneskolen var faktisk ett fag som den gangen het o fag jeg veit ikke hva det heter i dag men det hadde med fotosyntesen og økosystemet er vel det som kalles naturfag nå. Musikkteori var også ett av mine beste fag. På ungdomskolen så var det fysikk og kjemi som jeg fikk de beste karakterene da fikk jeg M som var meget godt musikk og heimkunnskap nå heter vel det sistnevnte mat og helse der fikk jeg også M.

 

Så kommer jeg til de dårligste fagene på de samme trinnene.

 

Jeg var veldig dårlig i mate, norsk og engelsk men norsken bedret seg veldig etter en stund, hadde utrolig mange skrivefeil og hadde trøbbel med tegnsetting det er vel noe jeg er enda så var det dette med å og og. Men med dysleksi så er ikke det så rart at jeg blandet bokstaven b og d, der har jeg lært meg en regle som går ut på at b den bærer og d den drar i de nevnte fagene så var det så vit jeg fikk bestått på ungdomsskolen.

 

 

Men så kom vi til videregående da fikk vi et fag som heter bedriftsøkonomi der var jeg god for det fikk jeg 6 i og det var den høyeste karakteren den gangen jeg gikk på skolen.

 

Er det noen av dere som husker deres beste og deres dårligste fag på skolen?

 

Lag dere en kjempefin dag.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

14 kommentarer
    1. Barneskolen var jeg flink i alt, unntatt gym, jeg var liten og ble stort sett alltid en av de siste som ble valgt til lagspill. Det var demotiverende, da jeg startet i ungdomsskolen så hadde jeg fått nok av både skole og mye annet. Likevel ble det S i engelsk og religion, det var vel fysikk og kjemi jeg ikke fikk standpunktskarakter, for jeg møtte ikke opp. Jeg tok ungdomsskolen opp igjen noen år senere, tre år på et år og fikk rasende gode karakterer, om jeg får si det selv. Videregående ble det 6 i engelsk, alltid toppkarakter i engelsk, heldig var jeg som alltid kom opp i engelsk på eksamener også. 6 hver gang. Ellers hadde jeg knallkarakterer i barnepsykologi, religion, vinlære, kost- og ernæring. Var sterk i norsk også på videregående, men det var et meget bredt fag, så der var ikke alt jeg gadd å bry meg med, så det ble ikke toppkarakter, men nesten. Vet ikke helt hva som var mitt svakeste fag på videregående, humanbiologi muligens.

      1. I gym var ikke jeg heller noe god før på videregående for da fikk vi også teori i det faget der klarte jeg meg godt, men mange av de fagene jeg var dårlig i ble det slik at det fulgte meg nesten hele skole gangen min. Bra at du fikk tatt opp igjen ungdomsskolen og fikk gode karakterer, det gjorde ikke jeg for da jeg var ferdig med skolen var jeg dritt lei hele skolen.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg

    2. Så utrolig gøy konsept! Skikkelig gøy å lære forskjellige ting om deg, hvertfall når du skriver så mye detaljer! Aud-Marit, du har skikkelig løftet bloggen nå!

      Jeg likte også godt de fagene du nevner, hadde også bedriftsøkonomi på videregående. Til tross for at jeg har gått en ingeniørutdanning, har du bedre karakterer enn meg. Og dette mener jeg positivt, du er så mye mer enn du tror på de dårlige dagene! Engelsk har jeg alltid likt, har nærmest en amerikansk aksent. Beste rådet jeg kan gi er å drite i å tenke når du skal snakke. Du tenker jo ikke særlig når du snakker norsk, og da flyter språket godt. Så ved å ikke tenke så mye når du snakker vil engelsken også flyte. Men det er litt som med alle råd, enklere sagt enn gjort. Lenge siden jeg har kommentert, men jeg er innom hver dag. Lag deg en god dag, klem ❤

      1. Ja det er moro og sitte å tenke ut hvilket tema jeg skal ta for hver dag, jeg håper jo på ett lite løft på bloggen med disse tema innleggene daglig.

        Bedriftsøkonomi syntes jeg var ett spennende og da ble det ett fag jeg ble god i, satte meg inn i det dypere enn andre fag.

        Ja det er enklere sagt enn gjort å ikke tenke når en snakker på engelsk, jeg klarer å gjøre meg forstått på engelsk når jeg prater men skriftlig og å lese det da får jeg problemer.

        Dagen blir nok fin den.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    3. Jeg husker godt at matte og geografi var mine beste fag. Engelsk var mitt svakeste, dette var på barneskolen. Det litt merkelige var da jeg begynte med tysk på ungdomsskolen var det et fag jeg like godt og det var jeg flink i.
      Ha en fin lørdag, du skal kanskje ut å gå tur.

      1. Hæ tysk på ungdomsskolen var det ett valgfag eller ordinært fag det hadde ikke vi den gangen jeg gikk på ungdomsskolen.

        Lørdagen blir nok fin den har levelige temperaturer også så da blir den fin.

        Ønsker deg en superfin lørdag.

        Klem fra meg til deg.

    4. Liker godt det nye konseptet ditt👍

      Det jeg likte best på skolen var språkfagene, og særlig norsk og engelsk, tysk var også ok, men fransk var verre. Til eksamen artium, som det het i «gamle dager» fikk jeg 6 i både hoved- og sidemål i norsk.
      Men matte, fysikk og kjemi var det verre med😏

      Ha en fin dag videre🙂

      1. Jeg syntes det er moro med dette tema konseptet, for jeg må ta fram veldig mye fra da jeg var yngre. Og så må jeg jobbe litt med hvert innlegg, er også veldig moro og se hva dere andre svarer på spørsmålet jeg gir til slutt kommer veldig varierende svar.

        Dagen har vært fin dag til nå.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Morsomt å lese.🤗
      O-fag hadde jeg også og nå er det delt i 2 fag, Naturfag og SaRe.
      Jeg var nok skoleflink og gikk ut med Meget i alle fag, unntatt 2 som jeg fikk S i.
      Det er egentlig litt merkelig hvor godt vi husker karakterene våre.🤗Ellers glemmer vi jo alt mulig.🤗 Ha en fin kveld!😊

      1. Takk dette temaet skal rusle å gå en stund nå. Ok så det er slik det er blitt nå, ja de gjør om på mye innen skole vesenet nå om dagen.

        Skole flink var jeg ikke hadde mine gode fag og mange dårlige, ja rart det med å huske karakterene på skolen ellers så må jeg ha sånne små klistrelapper over alt for å huske hva jeg skal og hvor jeg har nøkler og alt slikt.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    6. Artig konsept!
      På barneskolen likte jeg også o-fag i tillegg til musikk og gym. På ungdomsskolen likte jeg tysk ( valgfag) og musikk.
      På videregående likte jeg musikk best ( gikk musikklinja). Faget jeg likte dårligst gjennom barneskolen, ungdomsskolen og videregående var matematikk.

      1. Moro å drive å finne ut hva jeg skal skrive om også, så er det moro å se hva dere svarer på spørsmålet til slutt for min del.

        Hadde ikke musikklinje der jeg gikk på videregående for da hadde jeg også gått på det.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Å det var fint å høre, gym var noen slit og ett mareritt som du skriver. Men da du kom på videregående så syntes jeg det var gøy med gym teori der hevdet jeg meg bra.

        Klem fra meg til deg og dine med ønske om en kjempefin dag til dere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg