Nå når vi går mot jul så lurer jeg på om det er noen som har ett godt tips på vegetar julemiddag.

 

 

 

Ja nå er det 24 dager igjen til jul og jeg lurer på om det er noen som har noen gode tips og oppskrifter på vegetar julemiddag har ikke vært vegetar person så lenge så jeg lurer på om noen kan gi tips som kan hjelpe meg.

 

Dette blir den første julen som jeg ikke skal ha kjøtt mat på menyen, alle tips og oppskrifter tas i mot med glede. Til hverdags så går det ganske greit og jeg kjenner på kroppen at jeg har blitt bedre på mange plan etter at jeg kuttet kjøtt, er fortsatt for glad i fisk til å kutte ut det men det kommer vel etter men ikke enda.

 

Dette ble en kort oppdatering og ett rop om hjelp.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit..

5 kommentarer
    1. Hei AudMarit 🙂
      Kom over innlegget ditt samtidig som jeg er på utkikk etter blogger der jeg kan fortelle om min nye nettbutikk.
      Vi har ikke oppskrifter men vi har noen få partnere som spesialiserer seg på sund kost og vegetar/veganer mat om du er interessert. Hjemmesiden jeg nettopp er blitt ferdig med heter spara.no og det er et nettsted som samler gode tilbud fra over 50 forskjellige norske nettbutikker. Kom innom og se om det er noe du kunne tenke deg 🙂

    2. Hvis du skal ha det lettvint: Kiwi selger et merke kalt Like meat, det finnes kylling chunks og biff. Selvsagt uten kjøtt. Men de er slett ikke dumme å brune i stekepannen, gjerne med litt løk også for mer smak, krydre og servere med standard tilbehør som saus,poteter, surkål, rosenkål og hele pakka. Jeg bruker dem som erstatning til en vegetarianer mens vi andre har kalkun. Resten av tilbehøret går jo helt fint til veggis”kjøttet”. Jeg er for lat til å styre med en tidkrevende rett til henne når det kan gjøres kjapt.

    3. Hei,
      Jeg var på julebord og fikk servert nøttestek. Her dessverre ikke oppskrift, men den minner litt om oppskriften som ligger på Matprat. Den jeg fikk var ikke innbakt. Det var veldig god, og er festmat.
      Lykke til 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg