Nå er det vel snart på tide å finne veien til soverommet her.

 

 

 

Det er lørdagskveld så jeg kunne nok vært oppe lenger men etter en varm dag så er jeg faktisk fullstendig utslitt, skulle vel ikke klage på varmen nå men er jo ikke helt innkjørt på sommervarmen enda det må nok noen dager til før man er det.

 

Er jo fortsatt over 16 grader ute enda det er begynt å bli mørkt ute å det er jo uvant med den temperaturen på denne tiden av døgnet, 16,6 grader ute og 27,9 grader inne så det kan jo bli litt for varmt å legge seg under dyna selv om man er aldri så trøtt.

 

Og så har jeg tannverk men det får bare være for jeg har ikke muligheten til å gå til tannlege nå, så det får bare vente sånn er det bare. Er altfor dyrt å gå til en tannlege er jo ikke vanlig egenandel der, tenner tilhører vist ikke til resten av kroppen. For å gå innenfor døren hos en tannlege er jo så dyrt så her må jeg bare begynne å spare, det siste jeg skriver her er ikke for å tigge det er bare det som er fakta i mitt liv sånn er det bare så ta den siste setningen som du vil.

 

Nei nå er det bare å avslutte dette innlegget med å ønske deg en riktig god natt.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

14 kommentarer
    1. Du må spare da, det gjør de fleste. La vær kafébesøk om en egentlig ikke har råd, la vær å røyke spares mye penger.
      Sosialkontoret hjelper trolig om folk sliter økonomisk. Ellers har tannleger avtaler med finansinstitusjoner for avbetaling også. Dette fikser du, som mange andre. Det er mange som må knipe på pengebruken.

      1. Ok jeg skal slutte med alt som er sosialt, da blir jeg i allefall mer ensom enn det jeg er. Jeg søker ikke sosialhjelp for det har jeg gjort før og da fikk jeg avslag for jeg hadde for høy inntekt. Der jeg går så har de ikke slik avbetaling for det har de brent seg på før, så det får jeg ikke.

        Jeg skreiv jo det at jeg skulle spare om det så tar ett år før jeg kommer meg til tannlegen.

    2. Det er rett og slett umulig og få hjelp fra sosialen, det får man glemme. Hørt flere som har sagt det. Tannleger er svindyrt, og jeg har selv tannverk. Gått med i flere dager, og det rare er at det virker som å komme fra flere steder oppe i munnen. Har knasket Paracet til den store gullmedalje. Jeg ringer klinikken å hører i morgen om en time. Vet at det er i juni de skulle kalle meg inn. Koster jo men har lagt av penger til det. Vet at du legger av penger når du har mulighet til det, og skal man slutte med alt så blir man helt ensom. Om du har mulighet til det så kos deg for det har du fortjent fine du. Klem til deg fra meg. PS. Nyt godværet.

      1. Ja det med sosialen det skal jeg aldri prøve på lenger, for der får du ikke hjelp om du har ei krone over deres norm.

        Jeg er jo vant til å gå med smerter så da er det bare å bite tennene sammen og gå en stund til, jeg legger av noen kroner i uken til slike uforutsette utgifter så jeg kommer meg til tannlegen før eller senere helst senere.

        Skal prøve og ikke gå på kafe før i juli eller august nå så får jeg spart 25 kroner ekstra i måneden, men det er jo det eneste sosiale jeg har som jeg gjør.

        Skal kose meg i finværet i dag.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    3. Hei! Jeg skjønner frustrasjonen din rundt det med tannlegen. Det burde vært den samme ordningen med egenandel der som ved vanlige legebesøk. Sure penger er det også 😊 Vet ikke om dere har Tannfeen på Kongsberg, men de er billigere enn andre tannleger, og så er de flinke også. Bare et tips. Men Anonym over her har jo litt rett da. Vi må legge av penger til uforutsette utgifter, men du trenger ikke kutte ut kafébesøk av den grunn tror jeg. Hvis jeg vil gå på kafe eller kjøpe noe takeaway med hjem, så dropper jeg heller middagen et par dager for å få regnskapet til å gå opp. For du er nødt til å ha noe sosialt i livet ditt også. Å sitte alene, gå tur alene, spise alene osv, blir veldig ensomt i lengden. Ha en fin dag 😊🍀

      1. Ja jeg også syntes det kunne være som ved vanlig legebesøk en egenandel man må betale, men slik er det ikke. Det tipset med Tannfeen det veit jeg ikke om det er her i Kongsberg. Jeg veit jo at jeg må legge av til uforutsatte utgifter er jo ikke dum heller gjør det hver eneste uke jeg.

        Jeg skal ta vekk kafebesøket mitt fram til august så sparer jeg 25 kroner ekstra i måneden, jeg tar meg jo bare en kopp kaffe på kafeen.

        Ønsker deg en kjempefin dag og nyt finværet.

        Klem fra meg til deg.

    4. Håper du fikk ei god natt.
      Her Nord er det ikke mørkt,lyst heile døgnet.
      Sol og fint ,men bare 11-12 grader i går.
      Er meldt veldig varmt fra tirsdag.
      Det bli bra.
      Ønsker deg en god søndag .
      Klem fra mæ

      1. Ja natten ble god den er jo bare å ta noen paracet før jeg legger meg.

        Ja dere har jo midnattssolen nå, jeg husker at jeg ikke skjønte forskjell på dag og natt da jeg var yngre og bodde der oppe i Vardø var jo like lyst om det var dag eller natt på sommeren.

        Ønsker dere en varm og god sommer.

        Ønsker deg er kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg