Nå er det dagen før dagen for alle, og mange stresser som bare det.

 

 

 

Det er dagen før dagen og jeg sitter og hører/ ser på kvelden før kvelden, jeg gleder meg litt til i morgen skal se på tv store deler av dagen. Og skal ut på de turene som vi pleier skal også opp til ei venninne av meg og kose oss og skravle over en kaffekopp behøver ikke noe mer enn det, jeg er så nedpå nå når det gjelder jula for jeg veit at jeg ikke får ett eneste besøk i julen.

 

Jeg skal spise pizza og ha en juleøl til middag og ha på meg joggedress, så skal jeg se på tv som sakt har jo mine programmer jeg skal se på men det er ikke noe jeg må har også kjøpt meg pepperkaker fra Berthas er jo de eneste av de sju slagene.

 

Så nå kan julen bare komme jeg har kommet i julemodus har slengt på meg joggedressen og ser på tv, hva med dere? Ja jeg har jo tatt fram juletreet og tar fram noen gode minner fra julene sammen med min mor, blir ikke noe korps å høre i år men man overlever har jo hvert år spilt julen inn siden jeg var 8 år til jeg ble 36 år og ellers vært og hørt på så det blir ett savn for meg.

 

Takk for at dere stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

10 kommentarer
      1. God jul Gry håper du har en fin kveld og får en fin og fredelig jul, her skal dagen og kvelden i morgen gå rolig for seg. Kommer til og gå tur i byen på kvelden for da er det ikke ett menneske der, det liker jeg veldig godt.

        Klem fra meg og Elvis gutten til deg og dine.

    1. Hei,hei Aud Marit 🙂

      Denne jula skal jeg feire julekvelden aleine med hundene mine.Jeg må si at jeg ser frem til det.Endelig kan jeg gjøre det man skal gjøre i jula,roe helt ned og ha fred nok rundt meg til å få bruke tiden til det man skal,refleksjon og ettertanke.Det er jo ellers lite tid til akkurat det i jula med alt stresset og selskaplighet som jula som oftest medfører seg.
      Jeg kom av nattevakt i går morges og skal tilbake på jobb i morgen kveld,så disse rolige timene mellom vaktene skal jeg jammen nyte.
      Min datter og hennes samboer kommer å spiser brunch med meg i dag for så å reise til hans foreldre å feire julekvelden der med dem og i nyttårshelgen skal de være her hos meg.
      Det har ikke manglet på invitasjoner til julefeiring og min datter og hennes samboer ville helst ha feiret julekvelden med meg,jeg skulle egentlig på jobb fra kl.13 til 22,men endte opp med å bytte vekk den vakten så det å være aleine på julekvelden er helt og fullt mitt eget valg.Og det skal bli helt herligt.

      Du må ha en rolig og fin jul,Aud Marit – du og Elvisgutten 🙂

      Kjempestor juleklem fra synskepeggy.

      1. Håper du har hatt en fin julekveld til nå, å god vakt.

        Jeg har hatt en rolig og trist julekveld for jeg savner faktisk noen som jeg kunne ha vært sammen med som mine barn for eksempel og min mor, lurer på hva jeg har gjort galt som fortjener og ikke ha noen som ønsker og feire sammen med meg.

        Juleklem fra meg og Elvis til deg og dine.

    2. Ja,Aud Marit,sorg og savn er noe som jeg,dessverre,kan si mye om,min sønn døde i en ulykke i 2005,bare 24 år gammel,min mor døde plutselig i 2009,bare 67 år gammel,min far døde plutselig i 2017,bare 77 år gammel og innimellom der så har flere nære og kjære også gått bort,alt for tidlig alle sammen.Jeg savner dem alle😥
      Men,allikevel må det være verre å ha slektninger i live og at man av ulike grunner ikke får være sammen med dem😥

      Jeg håper du,tross sorg og savn,har en fin jul🙂
      Jeg kan ikke trøste deg med at det blir bedre ettersom tiden går,men jeg kan si at det blir anderledes,sorg og savn blir mer rolig og man finner en måte å leve videre med det🙂
      Jeg håper du finner fred og ro i sorgen din,Aud Marit🙂

      Stor juleklem fra synskepeggy.

      1. Huff da! Min eldste sønn ble født i 2005 og yngste i 2008 jeg fikk pratet med begge to på julaften og det var godt.

        Min mor døde 9 januar 2019 bare 71 år.

        Jeg har hatt en fin jul jeg må jo bare venne seg til at en kommer til å forbli alene i julen. Ja da det kommer jo til og bli lettere etter hvert, må jo bare bli vant til det først.

        Ønsker deg en fortsatt kjempegod jul.

        Kjempe stor Juleklem fra meg og Elvis til deg og voffsen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg