Mandagen føk fort av gårde, gjør vel det når du har det fint.

 

 

 

Har i grunn hatt en veldig fin dag i dag, hodet har vært på ett bra sted i hele dag eller rettere sagt så har jeg hatt det bra i hele dag. Enda jeg ikke har vært hos psykologen på lenge for det var jo en av de tingene jeg måtte nedprioritere når det gjaldt å få budsjettet mitt til å gå opp, i allefall sånn nesten. Jeg er veldig glad når det er mørketid eller rettere sagt er mørkt på morgenen og på kvelden for da er det ikke så mange som har tid til å se om jeg er ute og går, er ikke så glad i den lyse sommertiden for da er alle ut og alt blir så synlig jeg liker best vinteren og mørket. Ja men sånn i den tiden før jul så er det mange som stresser rundt og handler seg halvt i hjel, det er noe jeg ikke har planer om er faktisk ferdig med de to gavene jeg skal gi bort til gutta og deres fosterforeldre skal få flax lodd og det får man tak i overalt så det stresser jeg ikke med.

 

Ellers så skal jeg ikke ha så mye  annet til jul enn mat all den maten jeg skal ha skal ikke overskride tre hundre kroner så det går greit, skal ikke være de som stresser rundt for å handle.

 

Men nå er det nok om julen for det er for satt over en måned til jul enda, så jeg tar livet med ro og håper at det blir flere slike gode dager som i dag selv om jeg veit innerst inne at det kommer mange såre å vonde dager også. Å ikke bare det for det kommer sikkert noen sykt vonde dager også, men hvorfor dvele over det når jeg nå er inne i en god periode det er ikke noen vits i å grave seg ned i det som har vært og det som kommer når jeg har det bra.

 

Nei nå skal jeg se litt til på tv og så får jeg kalde dette for en dag å finne senga, men ikke før om en time eller to for nå skal jeg bare nyte det som er godt og bare ta livet som det kommer.

 

Det ble vel litt rotete dette innlegget men det får dere bare tåle, å det gjør du/dere helt sikkert for mange av mine innlegg har vært litt rotete i det siste.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

8 kommentarer
    1. Kjekt du har hatt en bra dag, håper det kommer flere, jeg liker ikke mørket, vil ha vår og sommer, håper dagen i dag og blir bra, klem fra tove😍

      1. Ja det er kjempe godt å ha slike gode dager, og dagen i dag har også vært bra. Jeg liker best vinter og mørket for om sommeren er alt så gjennomsiktig alle er ute og da ser alle at jeg er ut.

        Ønsker deg en kjempefin tirsdagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Så bra at du har hatt en bra dag🙂
      Og jeg tror ikke du skal tenke en eneste tanke om at folk ser deg når du er ute, de aller fleste har mer enn nok med seg selv😏

    3. Godt at du har gode dager, og fått gått tur. Er godt når vi kommerr inn i mørketiden her nord, jeg sov som en stein i natt. Våkna klokken ni. Styrte i mange timer på soverommet i går. Var en del vask av vegger og få unna støv som samler seg.I dag går jeg løs på stua, og skifter gardiner. Litt forberedelser til jul. Torsdag er det iinfluensavaksinen jeg skal ha, og nå må vi gå med munnbind. Går greit er ikke på butikk hver dag. ha,ha.

      Godt å ha budsjett og forholde seg til. De faste utgiftene må jo betales, og strømmen er dyr. Ønsker deg en fin dag. Klem til deg fra meg.

      1. Ja gode dager er godt og ha har ikke vært så mange de siste årene, nå de siste dagene så har jeg hatt flere enn jeg har hatt på mange år i allefall etter hverandre. Ja jeg er også glad i den mørke tide som er om vinteren, for om sommeren er alle ute og verden blir så veldig gjennomsiktet og alle ser alle. Så du var da veldig så effektiv i går og i dag, det er deilig med å få ting rent.

        Jeg tok influensa vaksinen i forrige uke deilig å få det gjort, her er vi ikke kommet så langt at munnbind anbefalinger så det slipper vi enda.

        Ja det er godt å ha budsjett å gå etter, ja de faste utgiftene er som de pleier men strømmen er forferdelig dyr.

        Ønsker deg en kjempefin tirsdagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Så godt å høre at du hadde en god dag i går 🥰 Ja det er nok mange som handler på seg stor gjeld når jula står for døra. Dyre julepresanger til barna, som de etter et par dager ikke bryr seg om. Jeg har ikke begynt å tenke på julegavene enda, men jeg må nok snart gjøre det til de jeg skal sende til niesen min og hennes familie. Det er bare dem jeg kjøper julegaver til. Jeg har alt kjøpt inn ribbe til julekvelden, så er det bare julemedister-pølse og steke opp medisterkaker igjen så er julematen i boks 😊

      1. Har hatt en fin dag i dag også det er så godt kan ikke huske sist jeg har hatt så mange dager etter hverandre, det er jammen godt for det kan jeg leve godt med.

        Ja mange nå som handler på seg mye gjeld og de er vel ikke ferdig med å betale ned den gjelden de handlet på seg i fjor, så de har kommet seg opp i en ond karusell de aldri kommer seg ut av hvis de ikke går ned litt på kravene når det gjelder pris og mengden på julegavene til barna sine som bare etter noen dager ikke er noe de bryr seg om. Jeg skal gi mine to gutter penger slik at de kan spare til noe de virkelig ønsker seg.

        Jeg lurer på om jeg skal ha taco på julaften det er jo på en fredag, å jeg skal være alene som jeg pleier og da gidder jeg ikke å stresse med maten er ikke noe glad i ribbe og det som hører til den.

        Og julekakene kjøper jeg på europris der er de ikke så dyre, har ett budsjett på tre hundre kroner for hele jule og nyttårshøytiden så noe ekstra blir det ikke.

        Ønsker deg en kjempefin tirsdagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg