Litt om russ og sånn feire med måte og pass på hverandre.

 

 

 

Så var det søndag og jeg har sittet og tenkt en stund på hva jeg skulle skrive om, bare rot ble det av å tenke på det så jeg kom fram til å skrive bare det som falt meg inn.

 

Ja nå er det vår og mange unge skal feire at de er ferdig med videregående skole, ja jeg tenker på russen det er en herlig måned de er kommet til nå som de kan komme på treff og slikt. Mange foreldre tenker jeg lurer på hvordan de har det på disse treffene og festene, noen er sikkert engstelige for hva de kommer opp i men jeg veit at mange av disse unge er veldig fornuftig. Men hva hjelper det om de er fornuftige hvis ikke de rundt dem er det nå tenker jeg på med russ, ikke foreldre og de som er vakter på disse treffene. Har jo hørt så mye rart som skjer på slike ting som at folk som ikke har noe på disse treffene å gjøre, så kjære russ ta vare på hverandre fest å ha det gøy men se til at alle på deres buss eller bil har det bra slik at ikke noe skjer med de og dere.

 

Det har jo også vært oppe på nyhetene nå om at man må ha opptaksfester for å finne ut hvem som får være med på disse russebussene og de som ikke får være med, jeg syntes det bare er noe tull for da blir jo noen utstøtt og det er ikke noe fint gjort mot den det gjelder. Den tiden som jeg var russ ja jeg var også russ men jeg var hvit russ, det var fra den yrkesskolen jeg gikk på jeg hadde ikke russedress for det hadde jeg ikke råd til sånn var det bare hadde bare noen russekort tror det var 25 kort jeg hadde. Vi som var hvit russ hadde ikke egen russebil eller noe slikt, men vi fikk heller ikke være med på russefester eller treff for det vi var hvit russ og da ble vi sett på som ikke russ det var ikke godkjent. Det var ingen god følelse for oss heller ble utstøtt, og det er ren kjære mobbing slik jeg ser det.

 

Fest å ha det gøy dere som er russ i år men husk at dere har eksamen etter russetiden er over, ja det er i allefall slik det pleier å være veit ikke i år om det er slik.

 

Jeg mener at alle eksamener for avgangselever på videregående burde være før russetiden starter, ja for da er de ferdig med skolegangen sånn jeg ser det ikke før. Kan jo ikke feire så hardt som russen gjør før de er ferdig med eksamen, så ha dem i april slik at de faktisk er ferdig på skolen før mai for da har de grunn til å feire.

 

Ønsker all russ en fin russetid.

 

Lag dere en kjempefin søndag folkens.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg