Jøss for ett budsjett som Norge skal ha.

 

 

Vi som har minst skal få enda mindre og de rike blir enda rikere, nå lurer dere sikkert men vi som har minst skal betale mer i skatt enn de som er rike jeg mener at det er litt skakk kjørt måte å tenke på. Burde ikke de rike betale mer i skatt å så kunne vi som har minst ha lavere skatt. Så skal de ha høyere frikort tak så det blir dyrere å få det frikortet, jeg har aldri hatt frikort hos lege så det blir faktisk for dyrt å kunne gå til en psykolog og få hjelp med min psyke.

 

Alt blir dyrere så man får spare inn der man kan, Norge hyler og skriker at det er veldig mye handelslekasje til Sverige er jo ikke rart at de som kan reiser til Sverige for å handle. Så når grensene åpner igjen så får alle som har mulighet til å reise over å handle billigere enn her i landet, synd men sant jeg mener jo at man skal støtte de lokale handelsmennene men når Norges regjering gjør det for dyrt så hva gjør en. Stem på noen andre enn Høyre til neste stortingsvalg i alle fall, det er min mening i den store sammenhengen.

 

Høyre er jo ett parti for bare rike folk ikke oss som er arbeidsfolk eller uføretrygdede/pensjonister da mener jeg minste pensjonister får ikke mer kjøpe kraft med høyre regjering, jeg skal ikke stemme høyre å har heller aldri gjort det men men de ble ved makten uansett.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg er så mye syk at jeg har oppnådd frikort for lenge siden. For første gang i mitt liv, faktisk. Jeg tenkte at det er surt at det skal bli dyrere, men så kom jeg på at jeg koster fellesskapet enormt mye for tiden, så jeg takler å punge ut 7-8 hundrelapper til. Andre kan nok få store problemer, så jeg vil ikke mene noe på andres vegne.
      Jeg bryr meg ikke om de rike får mer skattelette, for erfaringsmessig har jeg for lengst skjønt at det bare er sleip retorikk fra venstresiden når de babler om å minske forskjellene. For de rike merker ikke litt ekstra skatt, og venstresiden gir ikke oss nederst på inntektsskalaen noe mer. Men de snakker jo sant når de sier at de har minsket forskjellene…ovenfra. 😒

      Alle politikerne på begge sider og midten har en inngrodd motvilje når det gjelder å gi mer cash direkte til folk. Fattigdomsbekjempelse i barnefamilier f.eks. Da blar de opp fattiglapp til kultur og idrett, gratis kjernetid i barnehage og SFO, men ikke en forbanna krone ekstra til familiene. En eller annen politiker på Stortinget klarte å si at det jo kunne være at foreldrene ikke brukte pengene på barna, så det var bedre å lage andre ordninger… har du hørt noe så dumt ? Disse familiene ville ikke hatt ungene i barnehage eller SFO om det kostet så mye, men å oppholde seg der hjelper virkelig ikke en dritt på fattigdommen hjemme.

      Det jeg skulle ønske de kunne endret på, var skatten. Jeg synes folk med høy inntekt kan betale MYE mer i skatt, og så kan folk med lav inntekt betale en god del mindre. Det som kom frem i budsjettet av skattelette på inntekt, er jo bare tøv.
      Jeg har ikke glemt hvordan Stoltenbergregjeringen holdt på og gjorde ting verre for oss med lav inntekt, så AP er heller ikke partiet for folk flest. Jeg kunne stemt SP om de ikke støttet AP..hehe. Det skal ikke bli enkelt å velge parti denne gangen. Jeg sitter på gjerdet og følger med.

      1. Der hadde du mange poenger ja jeg har tenkt på SP selv jeg også, å jeg er enig om det at de med høyst inntekt kunne ha hatt en del høyere skatt ja.

        Jeg takker for en oppklarende kommentar.

        Klem fra meg til deg.

    2. Det lønner seg ikke og være minstepensjonist, ufør osv her i landet. Jeg er enig med Gul her. Tenkte på SP neste gang man skal stemme, men det sitter langt inne. Får sitte på gjerdet å tenke litt. Høyre har jeg aldri stemt og kommer heller ikke til å gjøre det. AP er heller ikke et alternativ. Blir dyrere når medisinene skal hentes, og jeg går to ganger i året til tannlegen. Men om man når taket på over 3000 vet jeg ikke. Renner ikke ned hos legen heller. Vel nå skal kaffen drikkes opp og man skal ut for å passe smårollingen på 16 måneder, tenker at det blir en sliten bestemor som kommer hjem senere på dagen. Full rulle med andre ord. Klem til deg fra meg og lag deg en fin morgen.

      1. Jeg skal sitte litt på gjerdet jeg også, men det blir i alle fall ikke høyre og ikke ap. Alt blir dyrere nå med høyre regjering i alle fall.

        Kos deg med smårollingen, ja dagen blir nok fartsfylt og slitsom men dog.

        Du får slappe av når du kommer hjem.

        Jeg skal ta dagen som den kommer er ikke verre enn det.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg