Jeg setter meg aldri nyttårsforsetter, skal heller sette meg små mål for året 2022.

 

 

 

Jeg har bestemt meg for ikke ha noen nyttårsforsett i år skal bare sette meg små mål og delmål etter hvert som året går, for de fleste som setter seg store nyttårsforsett går lei etter en uke eller to å hva er da vitsen er min mening. Er jo bedre å sette seg små lette mål eller delmål som man kan klare å oppnå, det er min mening for da vil du ikke føle på det å mislykkes med det du ville oppnå.

 

Jeg har skrevet opp en del slike ønsker, mål og delmål veit ikke om jeg skal skrive så mye om hva de innebærer, ett av dem er å slutte å røyke for det er noe jeg har ønsket lenge men det er ikke så enkelt som folk tror. Har satt opp en nedtrappings plan på det, jeg har prøvd å slutte å røyke før bare kutte det rett ut men jeg fikk ett tips av en som har sluttet helt nå og han trappet ned jeg fikk planen han brukte og den skal jeg bruke.

 

Ett annet mål er å være mer ute på tur, har alltid ønsket meg en hengekøye sånn at jeg kunne dra på hengekøyetur. Men da må jeg spare til en slik men spare er ikke så enkelt, med den lille inntekten jeg har har akkurat til at det går rundt og ikke så mye mer enn det.

 

Men klarer jeg og slutte å røyke så kan jeg spare en del på det, og da kan jeg få oppnådd to mål på en gang det hadde vært fint.

 

Nedtrappingen på røykingen har startet i dag, men det er i morgen og dagen derpå som jeg ser resultat av de tre første dagene. Men oppdateringen på røykeslutten min skal dere få på mandag, for da har jeg kommet litt inn i planen og nærmere målet. Del en av planen er at jeg skal følge en ukeplan, så fra mandag av kommer en ukentlig oppdatering på hvordan det går.

 

Kan jo hende det kommer litt ellers også.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

16 kommentarer
    1. Har dere Frilager eller andre tilsvarende ordninger hvor du kan låne turutstyr? Kirkens Bymisjon har Skattkammeret, men tror det er kun for barn og unge. Sikkert andre løsninger på din kant av landet, men hør om mulighet for å låne uansett, er jo ikke høysesong nå så kanskje er du heldig 😊 Lykke til med ønsker og delmål, sikker på du får til det du ønsker ❤ Du framstår som en som får ting gjort, så hvorfor skulle du ikke klare det du vil? God klem ❤

      1. På dette planet veit jeg ikke hvordan det er her i byen, skal se hva dem har her i byen for turutstyr er dyrt. Ja jeg har fått til ting jeg har ønsket, bare jeg ønsker meg det hardt nok og det gjør jeg så da skal jeg klare det sånn er det bare. Og jeg skal undersøke når det gjelder låne turutstyr starter i morgen med å undersøke det.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Jeg heier på deg og røykeslutten, det tjener du masse på. På flere måter. Helse og økonomi 🙂 Jeg sier det for jeg sluttet selv da jeg var 42. Sluttet på dagen, begynte å strikke og å løse sudoku og kryssord i stedet for. Pluss bloggingen da. Hver gang jeg hadde lyst på røyk, gjorde jeg noe annet i stedet for. Blogget, tok bilder, tegnet osv… :-)Ikke tatt et trekk siden den dagen jeg sluttet 🙂

      1. Takk for at du heier på meg, jeg veit at jeg tjener mye på det ikke bare økonomisk men også på helsa. Så flink du var som klarte å slutte på dagen, det kommer nok til å bli en del turer og blogging på meg en lang stund framover. Jeg fikk det opplegget av min kompis og psykologen min syntes det var en fin måte å gjøre det på for min del, dette opplegget er en tre ukers nedtrapping som jeg skal klare.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Er ikke for nyttårsfortsett men delmål og mål. Så bra at du har vurdert det å stumpe røyken, det vil du tjene på. Jeg sluttet ved hjelp av champix og tett oppfølging av lege for 13 år siden. Har ikke tatt et trekk siden. For hver gang jeg fikk lyst på røyk gikk jeg tur. Det ble mange turer. Pillene la jeg vekk etter tre uker siden legen fant ut at blodtrykket var for høyt, og trodde det var de tablettene. Jeg rørte ikke de mer. Tobakkspengene gikk inn på egen konto og slik startet sparingen. Jeg er sikker på at dette klarer du. Skal heie på deg. Stor klem til deg fra meg.

      1. Ja jeg har planer om å stumpe røyken, jeg veit jeg sparer mye på å slutte å røyke i allefall 300 kroner i uka og det er mye det for meg. Og når jeg har bestemt meg så skal jeg klare det, jeg skal gjøre det sånn som jeg beskrev i innlegget trappe ned dag for dag.

        Det blir nok mye maling og turer her også, og jeg skal sette dem på en sparekonto de pengene som jeg har brukt på tobakk. Akkurat nå er det ikke mye på den sånn ca 2 kroner.

        Jeg skal klare å slutte helt innen 3 uker, godt at jeg har deg som heiagjeng.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    4. Lykke til, Aud Marit!! Det er utfordrende å skulle kutte ut noe en er avhengig av og koser seg med! Jeg fikk sjokk på vekta i går og må visst både skjerpe inntaket av mat og øke lengdene på turene med bikkja. Har nekta å sette batterier i badevekta det siste året, fortrengelse kaller vi vel det, så gjett hva jeg fikk av sønnen min til jul …. jo, batterier til badevekta. Han er en skikkelig (snill og god) ertekrok!! I morgen er det nyttårsaften igjen. Ønsker deg en fin dag og lykke til videre i det neste året med turgåing, røykeslutt og blogging.

      1. Ja det er utfordrende å slutte med noe en er avhengig av, men jeg har bestemt meg for å kutte ut den suttekluten for det vil nok bedre økonomien og helsa litt kanskje.

        Jeg gikk på vekta og veide mindre enn uka før jul så mat inntaket skal jeg ikke gjøre stort med, er ikke mye mindre enn før jul men to kilo er jo noe lettere enn uka før jul. Det var jo en fin måte han sønnen din fikk batterier i badevekta på da, litt av en god ertekrok haha.

        Ja hurra i morgen er det nyttårsaften og siste dagen i dette året, får håpe det nye året har noe godt med seg men det får vi vente og se hva som skjer.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

      1. Det ser slik ut at kommunen jeg bor i har en slik friskvernssentral den skal jeg kontakte på mandag, jeg skal slutte samme hva om jeg får hjelp fra dem eller ikke. Takker så mye for tipset det skal følges opp.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    5. Lykke til med røykeslutt 🌟 jeg sliter litt med det samme…håper 2022 blir året jeg klarer å kutte røyken 💚

      1. Tusen takk.

        Klarer jeg det så klarer du det også, men denne gangen så skal jeg ikke bare prøve jeg skal har jeg bestemt meg for.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    6. Lykke til med røykeslutt! Nå har du en heiagjeng her, så da blir det kanskje lettere?
      Jeg tok min siste sigarett 1.april i 2000, og etter det ikke en eneste trekk. Det gikk egentlig overraskende lett
      Ingen nyttårsforsett her, skal bare gjøre så godt jeg kan 😉

      1. Tusen takk trenger nok all den støtten og heiaropene fra dere.

        Min siste blir om tre uker jeg trapper ned tre mindre pr dag så det kan jo gå mye fortere for i dag så har jeg tatt meg fem og det smakte ikke godt en gang.

        Så flink du var som klarte å kutte tvert, jeg skal trappe ned i noen dager jeg skal ikke kjøpe røyk på mandag er det tomt er det tomt da slutter jeg også tvert.

        Ja skal gjøre alt annet så godt jeg kan jeg også for bedre får man jo ikke gjort det.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    7. Staten sponser røykeslutt tabletter og kurs. Vet det er i Drammen, undersøk om de har røykeslutt kurs i Kongsberg. Vet om flere som har lykkes på det👍Skal selv det når jeg bestemmer meg. Masse lykke tilL👍😊Hengekøye hadde de på flere matbutikker, bla Coop til 150,- og flere billige på xxl og mye på nett også til en rimelig penge👍😊

      1. De har en friskverssentral her i byen de skal jeg ta kontakt med på mandag, jeg har bestemt meg for å avslutte forholdet til røyken som jeg har hatt med meg i over 31 år men nå er det slutt. Det med hengekøye får vente men jeg skal se om de har på coop etter hvert.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg