Jeg kommer nå med et spørmål til dere.

 

 

 

I NAV sine øyne så er jeg rik som har 6460 kr i måneden som skal holde til mat, klær, lege, medisiner og tannlege, men det er ikke mye når medisiner koster 800 i måneden lege koster 600 i måneden når en må gå dit tre ganger i løpet av en måned klær så kanskje det blir 200 i måneden tannlege 3000 annenhver måned da blir det ca 1500 kr i måneden så har du mat som jeg bruker minst mulig. For nå må jeg ut med nye briller som koster meg 17000 kr og de skulle jeg hatt for flere måneder siden, for å kunne se hva som skjer rundt meg men nav sa nei til støtte til brillene for jeg har for høy inntekt. Ja vel tenkte jeg for jeg ser bare de 6460 kronene i måneden, da har jeg vel krav på hjelp fra nav til mine briller.

 

Hva skal man gjøre har jo prøvd det meste, har noen av dere noe tips om hva jeg kan gjøre. Kan jo ikke starte en spleis på spleis.no for da får jeg beskjed om at jeg tigger på nett og får beskjed om å slette den med en gang, jeg kan jo slutte med medisinene mine og å gå til legen trenger jeg jo ikke hvis jeg slutter med medisinene mine og slutte å gå til tannlegen også.

12 kommentarer
    1. Unnskyld, men hva slags spesialbriller må du ha? Prisen er jo vanvittig…..
      NAV ser vel på bruttoen din når de gir avslag. Skatt, husleie og sånt betyr fint lite. Hovedoppgaven til NAV er å avslå, spare penger.

      1. Jeg må ha veldig spesielle briller for jeg lever med veldig innsnevret syn, med forskjellige sliper og bare glassene koster 5700 kr pr glass. Har det som kalles tunnel syn det kalte de det på øyeavdelingen på rikshospitalet, og ser mange forskjellige skygger. Jeg veit jo det har levd under nav nå siden 2012, men her står det om å redde synet eller og ha mat på bordet hva er vitsen med mat på bordet når man ikke ser hva man skal spise.

    2. Et PS..den støtten du skal ha, har ikke noe med inntekten din å gjøre. Det er kun de som søker om hjelp via NaV Sosial, det.

      Du skal ha støtte pga dine spesielle synsproblemer, og det er altså ikke sosialhjelp. Men siden NAV har sagt nei og henvist til inntekten din, har noen der brukt feil grunnlag. Ikke gi deg.

      1. Det viste ikke jeg for jeg har alltid fått beskjed om å søke men ikke hva, har da søk på de søknads papirene jeg fikk av de bak skranken i god tro. Jeg skal søke en gang til ved hjelp av øyenlegen jeg bruker fast.

    3. Jeg har nå ikke så mye mer enn deg når alle regninger er betalt. Men synes nå jeg lever bra likevel. Forstår ikke helt hvorfor du må til lege tre ganger i mnd? Hva med å kutte ut røyk, det koster jo masse. Det gir også en helsegevinst.

      1. Sykdommen som gjør at jeg må til legen så ofte, medisinene jeg tar er noe jeg må for å få et verdig liv. Jeg veit at røyken koster mye, men jeg har ikke så mye annet som hjelper meg igjennom dagen så der gjør jeg som jeg vil.

        1. Jeg går også på medisiner og de betaler jeg av de pengene som er igjen. Samme med lege og tannlege. Du gjør som du vil ja, men du stiller jo et spørsmål, ikke sant? Og ved å kutte ut røyk ville du jo hatt enda mer å rutte med.

          1. Ja jeg veit at jeg stilte et spørsmål, men å få kritikk for røykingen min. Jeg kjøper tobakk en gang i uka, da kjøper jeg heller tomat suppe og makaroni og lever på det om det er bare det jeg har råd til så kommer maten til lille Elvis gutten den kommer alltid i første rekke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg