Jeg kommer ikke til å kutte ut røyken.

 

 

 

 

Det er en ting jeg ikke kommer til å slutte med å det er å røyke, for det er det eneste gale jeg gjør her i livet. Der har jeg fått nok klaging på at jeg røyker, da pleier jeg og si det er mitt liv ikke deres jeg pleier også å si at den kosen må jeg få lov og ha. Har ikke så mye annet som får meg til og roe meg ned på.

 

Det er vel bedre at jeg røyker enn og drikke alkohol, jeg har ikke tatt mer enn en øl i året og det har jeg vel ikke tatt skade av. Jeg pleier å si at det er vel jeg som kjøper og betaler den tobakken og det er jeg som røyker den også, og en pakke tobakk i uka er vel ikke så mye det blir 900 kroner i uka ikke tre tusen som det blir med sigaretter jeg røyker ikke mest i Norge.

 

Vi som røyker blir jo sett på som vi skulle vært farlige en tikkende bombe eller noe slikt, vi er mennesker vi også med tanker og følelser ikke en ting som man må løpe lange omveier rundt. Jeg vil gå så langt at det norske samfunnet mobber oss som er røykere, men andre kommer ut dit vi som røykere er i pausene på jobb og andre ting vi driver med i fritiden og de sier at vi røyker ikke men det er her det er koseligst å være for det er her det er flest og praten går lett.

 

Så hvorfor slutte og røyke? Jeg bryr meg ikke om helse gevinst og bedre økonomi, det er min kropp og mine penger ikke dine.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen  tilbake.

 

VI BLOGGES FOLKENS!!

2 kommentarer
    1. Jeg har venninner som røyker, og kan selv ta en festrøyk i ny og ne, så her er det ikke snakk om mobbing fra min side. Men du skriver at du har økonomiske problemer, og lurte på hva du skulle gjøre. Jeg nevner det med røyken fordi det er dyrt. Vet ikke om du har sett Luksusfellen, men der slår de hardt ned på dette at folk bruker penger på røyk samtidig som de klager over at de ikke har råd til aktiviteter med barna.

      1. Det jeg spurte om var hva eller hvordan jeg skulle få råd til mine briller som jeg trengte, for jeg hadde nå fått mitt fjerde avslag på den søknaden. Og jeg fikk den hjelpen jeg jeg trengte for jeg hadde søkt om sosialhjelp til dem, men måtte søke om tilskudd til brillene mine ikke sosialhjelp.

        Det hadde vel ikke noe med økonomien ellers for der klarer jeg meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg