Ja så er nok en dag blitt til kveld.

 

 

 

I dag har jeg sittet mye å sett på sport på tv, og så har jeg vært ute på en liten tur. Fikk også melding på min nettbank at jeg trenger å identifisere meg for å beholde bank-iden min, jaja tenkte jeg nå blir jeg sperret ute av samfunnet bare på grunn av at jeg ikke har passet mitt lenger for det forsvant under ett av mange flyttinger og har ikke førerkort eller nasjonalt id kort, men jeg kan jo søke om å få det siste ja nasjonalt id kort for det har jeg ikke hatt fra før. Men da må jeg jo identifisere meg for å få det utstedet også håper det går med bankkort med bilde for det har jeg, ja det var dråpen til å få glasset til å flyte over for min del alt jeg får som går i mot får meg til å tippe når det gjelder tanker og følelser om meg selv.

 

Føler meg liten og dum for det skal ikke så mye til om dagen når psyken  er helt nede i kjelleren som den er nå om dagen, det er i disse tilfellene at jeg skulle hatt noen å prate med men det har jeg ikke så da må jeg jo bare komme meg igjennom på egenhånd.

 

Men så ringte jeg til min forvalter på NAV som mente jeg skulle gå ned til banken i morgen og så bort til politistasjonen i morgen, så det skal jeg gjøre og hun skulle hjelpe meg så godt hun kan og det er mye hun kan gjøre for å hjelpe meg med dette.

 

Nå sitter jeg og venter på sofa på tv2, det er ett program som jeg syntes er koselig men jeg er jo litt rar når det gjelder tv. Ja tv er jo som å få folk inn i stua til meg, det er noe jeg aldri har fysisk bar tv.

 

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Så fint du får hjelp av din forvalter på Nav!
      Jeg fikk beskjed fra banken om at jeg måtte ha nytt bankkort, og om jeg ville ha m bilde på, så måtte jeg bestille tid for å komme i banken. Jeg glemte det bort, men sendte så mail til “min person” i banken..Han ringte meg og sa at de anbefalte ikke bilde på bankkortet lengre..Så nå har jeg fått nytt bankkort uten bilde..Er da aldri noen som har spurt om å se bildet på bankkortet mitt, så er sikkert ikke så om å gjøre m bilde lenger.
      Kjedelig at du har mista passet ditt.
      Om du trenger noen å prate med, ahr du for eks kontakta sånne hjelpetelefoner?
      Kunne det være en ide å melde seg inn i Mental helse for eks? Eller noen andre foreninger?
      Så kommer en sammen m andre folk innimellom..
      Ha en fin kveld!

      1. Nei de skal jo slutte med bilder på bankkort sånn over tid, jeg har bilde på mitt bankkort men jeg må ha slik nasjonalt id kort. Og dette har med bank id å gjør at jeg må levere legimitasjon for å få beholde bank iden min. Jeg skal få hjelp av min forvalter på NAV til det. Passet mitt har blitt borte under flytting og så gikk det ut i 1994, og jeg har ikke behov for pass skal ikke ut å reise utenlands heller.

        Skal få hjelp til å komme i kontakt med Kongsberg hjelpen, det er ett lavterskel tilbud de har her i kommunen det skulle hun fra NAV ta kontakt med for meg.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Skal i banken i dag for og få det ordnet, og jeg har førerkort. Pass og nasjonal id har jeg ikke. Passet mitt er gått ut og jeg må bestille time hos politiet for og få et nytt. Har ikke gjort det ennå. Skal ikke ut å reise for jeg anser det som utrygt så lenge som den gale fyren kriger.
      Godt at du får hjelp av din forvalter på NAV. Sofa ser jeg også på, og mye fornøyelige kommentarer fra kjendisene. Gikk bra hos legen i går, og jeg får ny medisin mot smertene. Men det skal taes om kvelden når jeg legger meg. Klem til deg fra meg. 🥰

      1. I dag har jeg vært hos politiet og fått bestilt meg ett slikt nasjonalt id, passet mitt har blitt borte under ett av mine mange flyttinger. Så når det id kortet kommer så får jeg bestille time i banken for her er det bare de som har bestilt time som får snakke med noen der.

        Ja hun ringte til lavterskel tilbudet Kongsberg hjelpen og mestringssenteret, for i går så tippet det over og i dag har vært litt bedre men ikke bra på det psykiske plan for min del.

        Ja det er gøy å se og høre deres opplevelser av hva de ser på tv, ja deres kommentarer er jo moro.

        De jeg forsøkte her for ett års tid siden av smertelindring måtte tas om kvelden, de virket bra men fikk jeg fortsette med dem så måtte jeg tro om igjen for det fikk jeg ikke.

        Bra at du fikk noen nye medisiner mot smertene dine, håper de hjelper bedre enn de du tok før jeg håper det så inderlig for din del er ikke godt med smerter.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg