Ja med det nye testregime så blir det dyrt spør du meg.

 

 

 

Det er jo greit å slippe karantene men å kjøpe fem tester på apoteket koster jo 400 kroner, det er mer enn det jeg har i matbudsjett på ei uke da velger jeg mat framfor å kjøpe tester. Og jeg har ikke helt troen på at jeg får noen selvtester fra kommunen, det er nok fra alle andre så der står bakerst i den køen ikke har jeg skoleelever og jobber ikke lenger og det er grunnen til at jeg står bakerst i den køen. For kommunen tar vel ikke hensyn til hver enkels økonomiske situasjon, skulle ønske det men slik er det nok ikke jeg veit jo ikke sikkert så dette er mine tanker i de nye tidene av covid-19 og dette testregime som står for trappene. Fins jo andre som har det verre enn meg så jeg får bare stå bakerst og vente til de får mange nok tester sånn at jeg kan få noen også, for jeg kjøper kun en i uka for det er overkommelig for meg blir 57 kroner mindre til mat i uka så får jeg holde meg for meg selv og den turen opp til venninnen min. Og ellers gjøre minst mulig som har med mange folk å gjøre, sånn må jeg bare leve framover.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

14 kommentarer
    1. Ser problemet med at de ikke har kapasitet til å teste alle, men det burde ikke gå økonomisk ut over andre. Tips er å kjøpe apotekvarer i nettbutikken, med hent i butikk løsningen. Null frakt, varen klar etter ca én time, pluss det er ofte også litt billigere enn å kjøpe fysisk i butikk. Lykke til med treningen, skulle også vært flinkere. Håper natten blir god, klem ❤

      1. Jeg kommer ikke til å kjøpe mer enn en i uka for mer går ikke så sånn blir det, kjøper aldri noe over nettet. Takk jeg gleder meg til å begynne med treningen her i heimen.

        Ja med den smitte situasjonen som er nå så ser jeg problemet med at de ikke har kapasitet til å teste alle.

        Ønsker deg en kjempefin kveld/natt.

        Klem fra meg til deg.

      1. Lille my, det er ikke slik at du må lese denne bloggen. Og Aud Marit står fritt, som absolutt alle andre bloggere, til å fortelle om sin hverdag. Hva er det du prøver å oppnå? Å påpeke at noe er dyrt er langt innenfor hva som er greit! Jeg synes også det, selv om jeg står i en helt annen økonomisk situasjon enn Aud Marit. Litt sympati med andre sin situasjon kommer en langt med, og vil også belyse sider en kanskje trenger å få belyst for å ikke glemme at det er forskjeller i Norge. Les innlegget igjen med briller på, Aud Marit forteller om sin hverdag, og ikke noe annet, og det er langt innenfor hva vi kan forvente av en blogger.

      1. Ok men det fikk ikke jeg sist jeg hadde symptomer, fikk beskjed at jeg måtte kjøpe selv disse testene så det gjorde jeg. Måtte gå på apoteket selv også, testen var da heldigvis negativ.

        Ønsker deg og dine en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

          1. Ja det blir det jo fra midnatt i natt det hvis jeg ikke husker feil, skal undersøke det med kommunen i morgen for nå har de vel gått for dagen.

            Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

            Klem fra meg til deg.

    2. Alle skal jo få gratis tester, iallefall i min kommune, klart vi ikke skal ha den utgiften selv, isteden for nærkarantene skal vi jo teste oss hver dag i x antall dager, klart mange gir blaffen hvis de må betale selv, klem fra meg

      1. Veit ikke her får da håpe det er slik her også, for hvis jeg må kjøpe de testene selv så gir jeg blaffen i det for det blir for dyrt for min del. For det blir jo 11 tester som jeg må kjøpe, jeg skal ta kontakt med kommunen i morgen og forhøre meg om det igjen.

        Ønsker deg og dine en riktig fin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg