Ja det har vært en kjempe fin dag helt til nå.

 

 

 

Selv om det har regnet mer eller mindre hele dagen, selv om været har vært dårlig så har jeg hatt en fin dag. Jeg og Elvis var ute på morgentur på glatt isen men de kom å strødde etter hvert så det gikk jo bra og gå, så får en si at dagen har vært helt topp. Ble ringt opp av ei venninne av meg som lurte på om jeg hadde lyst på kaffe og det er jo alltid koselig det, og hun lurte på om jeg kunne gå opp og handle litt til henne og hun skulle ha tatt ut noen kroner selvfølgelig så gjorde jeg det for henne. Det er godt og føle at en er til nytte for noen, og det er koselig og gjøre noe for andre som gjør dem glad og så fikk jeg handlet litt jeg også. Jeg handlet ingen julemat for det skal inn i huset for min del på mandag som er lillejulaften, tidlig på morgenen på mandag så er det ikke så mange mennesker her i byen for søndag er det noe man kaller drekkerdagsnatten det er den natten som gruvearbeiderene skulle hjem til jul. Da skulle de hjem etter flere mennesker alle menn fikk sin lønningspose som de fikk for hundre år siden, og en del av dem kjøpte øl og sprit for alt på vei hjem kom hjem med julelønningen drukket opp og dritafulle det var den gangen nå så starter det kanskje allerede i kveld og avsluttes natt til mandag skjønner ikke vitsen jeg skulle hatt stort fakkeltog fra gruvene og ned til byen sånn som det var fram til starten av 2000 tallet  men det blir det nok ikke.

 

Her i oppgangen så høres det ut som de har startet i dag, full fest og bråk får håpe de drar ut på byen snart men de som bråker nå de pleier ikke avslutte før langt på natt går heller ikke an og si noe til dem for da blir det faktisk verre.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit..

4 kommentarer
      1. Det hjalp å ta ut høreapparatene så hører jeg dem ikke så godt, de skal gå ut klokken 21.00 for da skal de ut på byen.
        Ønsker deg også en riktig god jul håper den blir fin for deg.

    1. Tenker venninnen din er glad hun har deg, viktig med gode venner😀 Håper kvelden din blir fin og at du og Elvis koser dere😘 Klem fra vofsen min og meg

      1. Ja det setter hun veldig pris på, og jeg er glad for at jeg har henne. Ja det er viktig med gode venner og som man ikke behøver og anstrenge seg for at jeg skal klare å holde oppe den standaren som folk forventer sånn er det ikke sammen med henne hun tar meg som jeg er.

        Jeg og Elvis har en fin kveld vi og vi koser oss.

        Klemmen er overrekt til Elvis fra dere, og vi takker begge to til dere.

        Klem fra meg og Elvis til deg og vofsen din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg