Ingen stor dag i dag, usynlig sykdom er like smertefult som ett beinbrudd eller det som verre er.

 

 

 

Jeg har ett stort ønske men det er langt ute i horisonten og kommer aldri til og skje, skulle ønske at jeg fikk en hel dag uten smerter. Men det kommer nok aldri til å skje for jeg har smerter hele døgnet og det er ingenting som hjelper på dem heller, men jeg burde vel ikke klage er det nok noen som sier nå for jeg klarer og stå opp hver dag å gå tur for egen maskin. Hadde jeg hoppet rundt på krykker eller ikke kunnet gå i det hele tatt så hadde folk forstått det bedre, men jeg har og går rundt på to bein med sterke smerter hver dag for jeg går rundt med en usynlig sykdom som heter leddgikt. Vi som har det går rundt med sterke smerter men vi får ikke mye forståelse for det vi sliter med, tenk deg å gå rundt med gnagende smerter 24 timer i døgnet, men jeg skal ikke klage mer om det nå for jeg syter ikke for å få oppmerksomhet vil bare at folk skal kunne få litt forståelse med folk som har sykdommer som man ikke kan se og som sier at de har smerter i kroppen for det har vi faktisk.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Usynlig sykdom er noe dritt, for det vises ikke utenpå, og det verste er at det er da man blir møtt med skepsis. Som jeg sier at man må ikke ha et brukket bein for å bli trodd.

      Har selv kronisk betennelsesreumatisme med betennelse i hæler, ankler, håndledd, albuer og skuldre. Jeg går på faste medisiner som jeg må ta.

      Selv har jeg funnet at trening hjelper meg kjempegodt, og det er jeg glad for. Selvsagt har jeg smerter. Reumatismen går ikke over.

      Verst er smertene om natten. Nå har jeg vært inne i en god periode 🙂

      Vet nøyaktig hvordan du har det <3 <3 <3 🙂

      Ønsker deg og Elvisgutten en kjempefin torsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja vi er jo mange som går rundt med usynlige sykdommer som blir møt med nedlatende blikk og skepsis. Nei en må ikke ha et brukket bein for at man skal møte litt forståelse. Ja smertene er verst om natta, selv er jeg i en dårlig periode akkurat nå for det har blitt regn og mildvær her.

        Min beste trening er og gå turer så jeg trener hver dag opptil flere ganger om dagen.

        Ønsker deg og dine en riktig god torsdagsettermiddag/kveld.

        Klem fra meg og Elvis til deg og dine.

    2. Vet hvordan det er. Men har heldigvis en pillemix som tar smertetoppene. Selv om været vi har her på Sørlandet akkurat nå ikke helt er på en fibrokropps side, så er jeg oppegående. Men smertefri? Det kan jeg nesten ikke huske hvordan var … Ønsker deg en så fin dag som mulig.

      1. Ja jeg har ikke hatt en smertefri dag siden jeg var 16 år så jeg kan ikke si hvordan det er og være smertefri, og det jeg får for smertene er Paracet 500 mg og det tar å hjelper sånn ca i ti minutter. Jeg har hatt en fin dag jeg da, for man kan ikke klage.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg