I dag er det drekkardaksnatta her i byen.

 

 

Hei alle mine flotte lesere og det er nok mange som lurer på hva drekkardagsnatta er for noe, det er nå om dagen en helt vanvittig fyllefest i alle kriker og kroker her i byen.

 

Det hele startet når alle gruve arbeiderene  fikk fri og skulle hjem og feire jul med familiene sine, før de gikk med sine lykter nedover mot byen det ble da mange som drakk opp mye av lønnen før de kom hjem. I alle fall de som ikke ble møt av sin familie slik at konene tok med seg det meste av lønnen så de fikk det de trengte for å ha nok mat på bordet i julen. De fleste fikk hjem sin stup full mann og ikke ei krone til å livnære familien med i julen.

 

Nå om dagen så er det bare fyll og fanteri hele kvelden og natten, og det er feiringen av gruve arbeiderenes fri dag jeg skjønner ikke vitsen med å ha den dagen som en tradisjon. For noen år tilbake så ble en skadet for livet på grunn av bråk, han ble utsatt for blind vold han var uheldig og var på feil sted til feil tid fikk en flaske i hodet og lå bevistløs på sykehus i flere uker. Denne episoden er det vel en 15 år siden og han har varige men for resten av livet, men når alkoholen renner inn så renner vettet ut så dette er noe jeg ikke er med på.

 

Så jeg er bare en som må sitte og høre på naboen under som har forspillet hjemme i sin leilighet, er ikke så veldig moro det heller. Får bare håpe at det går rolig for seg og ingen blir skadet før jul, for det er ikke mye moro for familien og feire jul og et av barna eller en annen i familien mangler.

 

 

For å si det slik så skal kvelden her være stille og rolig for min del, jeg skal tidlig opp i morgen for da skal jeg opp til hu mor som jeg pleier.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

VI BLOGGES FOLKENS!!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg