Her i heimen har det vært en rolig dag og kveld. Men så bryter det løs i byen.

 

 

 

 

I dag så har jeg ikke gjort stort har faktisk vært en veldig rolig dag, var en tur oppe hos venninnen min og skravlet over en kopp kaffe. Var også en tur oppe i butikken for henne, sånn at hun fikk det hun trengte i hus er så utrolig godt for meg å føle meg til nytte for noen.

 

Så har jeg sittet og glodd på tv resten av dagen, nå har og sitter jeg å ser på farmen blir spennende og se hvem som blir valgt som førstekjempe i kveld jeg tror det blir damekamp på søndag og det kan hun gjøre for da slipper jo hun å komme i kamp for hun er jo storbonde. Eller så blir det enten Rob eller Henrik ikke veit jeg bare tror at det kan bli sånn.

 

Men før i kveld så var det full rulle her i byen en gal mann med pil og bue og kniv løp rundt i byen og skadet og drepte folk, nå er det blitt rolig da men det hang ett helikopter over byen det var ett leven uten rike. Ja det var jo mye utrykning med ambulanse, politi, brann og redning, ja en mann kan gjøre mye skade men tenk deg å skade flere uskyldige mennesker og drepe flere også. Å det på ett klokkeslett som det er mange barn og unge ute også, om det er gamle eller unge mennesker som blir drept og skadet av en person som gjør en slik handling. Har vært rolig en stund nå men så henger helikopteret i lufta igjen er det mer enn en det vites ikke, så nå er det bare å følge med på nyhetene etter hvert må bare se ferdig farmen først.

 

Det jeg skrev her om hendelsen her i Kongsberg er bare mine tanker og mitt syn på slike handlinger, så får dere gjøre opp deres. Jeg mener at dette var ett forsøk på terror mot en normalt sett ganske så stille og rolig by, og så går en person amok på den måten der ja enten så er han totalt gal eller så er den mannen syk så han trenger hjelp å så går man til ett slikt steg at han dreper og skader uskyldige mennesker fy faen sier jeg bare.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

8 kommentarer
    1. Hei.
      Helt forferdelig ser på tv om alt dette.
      Stakkars alle som er blitt rammet. ❤
      Du er vel ikke ute å handler i den tiden vil æ tru.
      Håper du får sove når sånt skjer der en bor.

      God natt og klem fra mæ

      1. Ja det var forferdelig og se alle de utrykningskjøretøyene som kjørte forbi huset her også, og så så jeg det på tv og det er jo ikke i butikken folk ble drept det var i byens gater. I butikken ble det skadet to og en av dem var en politimann i sivil som skulle handle, de drepte er funnet i ett stort område i byen ute. Nei jeg er ikke ute å handle på den tiden og heller ikke på den siden av byen. Ja det er forferdelig for de som er rammet, kjenner 1 av de som ikke lever lenger men det er verre for familien til den personen.

        Ja sove får jeg nok men hvor godt det veites ikke før i morgen.

        Ønsker deg en god natt og håper du får sove godt.

        Klem fra meg til deg.

      1. Ja han har jo drept fem personer og skadet to, det er reinspikka galskap. Han skal vist være en danske som bor i Kongsberg og er 38 år står det på tv2 nyheter.no, men politiet tror det kan være snakk om terror og det er det jo når man gjør noe slikt da fem uskyldige mennesker som ante fred og ingen fare og nå er de døde og to kunder i en butikk som handlet seg mat er alvorlig skadet er kjørt til Drammen sykehus. Da kan jo ikke mannen være noe annet enn gal.

    2. Fikk med meg det som skjedde i byen din. Mine tanker går til de som mistet livet, skadde og pårørende. Rett og slett grusomt å se på tv i går.
      Håper du likevel fikk sove i natt men jeg tenker at det nok var veldig vanskelig å roe seg ned. Klem til deg fra meg.

      1. Ja det er helt forferdelig det som skjedde i byen vår som til vanlig pleier og være veldig stille og rolig sted å være, tenk at en mann kan gå til ett slikt skritt og gjøre noe så fælt. Mine tanker går til dem som mistet livet og deres familier og de skadde og deres familier, det er dem som har det verst nå resten av oss må bare stå i det sammen med dem.

        Ja det er ikke enkelt å få roet seg etter en slik hendelse, fikk til slutt sovet litt og ble vekket av fostermoren til minstemann som var urolig for meg hun veit jo at jeg er mye ute og går tur på den tiden.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    3. Uff, surrealistisk det som skjedde i går. Godt å se de som tenker på deg, og at også fostermor har omtanke ❤ Håper du får en bedre dag i dag, i den grad det går an å si noe sånn nå. Klem ❤

      1. Ja det var helt forferdelig det som skjedde i går kveld her i byen. Ja det var godt og de to fostermødrene er helt utrolige på det punktet. Det har vært en rar dag i dag kan man mildt si.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg