Har ikke folk med utlagt tarm lov til å ha en normal livskvalitet?

 

 

 

 

I dag så leste jeg på tv2.no om 5 år gamle Daniel som ikke kan være med på normal lek i barnehagen for posen hans kan begynne å lekke, bare for at Helfo har laget nye begrensninger på brukerutstyr som jeg kaller det men hos dem heter det medisinsk utstyr for de med utlagt tarm. Hvor er logikken i dette dette gjør meg regelrett forbanna, for disse menneskene må da få ha en normal livskvalitet som alle andre mennesker uten å måtte sette begrensninger på hva de kan gjøre eller ikke helt på tryne mener jeg da. Skulle latt dem prøve seg en uke i deres sted før de setter slike begrensninger for medisinsk utstyr for denne gruppen mennesker.

 

Artikkelen kommer her: https://www.tv2.no/nyheter/11702131/ Her kan dere lese om lille Daniel fra Halden, og  hans familie sin ekstra utgift i måneden og jeg mener det er umenneskelig at de må betale så mye for at sønnen på 5 år skal kunne leke sammen med de andre barna i barnehagen.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Det skal ikke være sånn. Leste hele artikkelen men Høie skal se på saken. En liten gutt må da få leke masse uten at det skal bli en kjempe utgift for familien. Sikkert flere med samme problem. Håper det ordner seg. Klem til deg fra meg.

      1. Ja jeg håper han får sett på dette å det ordner seg, for det er ikke riktig at en så liten gutt skal bli tatt ut av lek bare for at det er for dyrt for familien at han gjør det leker. Ja det er sikker mange med dette problemet men jeg tok denne saken for å sette ett ansikt på den.

        Håper det order seg jeg også.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg