God morgen alle nå er jeg her igjen.

 

 

 

God morgen alle sammen var litt rart å ikke gå på verandaen og kose seg med en røyk etter frokosten, men da ble det til å lese noen ekstra blogger på morgenen og ta en ekstra kopp med kaffe. Skal bli godt å bli kvitt den dritten som er så dyr også, det blir jo mer som jeg kan bruke på noe annet som jeg har drømt om i mange år tenker jeg da. Setter jeg det jeg bruker på røyk på sparekontoen som nå har hele 2 kroner som beholdning i dag, jeg har jo en drøm om å komme meg opp dit jeg vandret mine barnesko ja til mitt vakre Vardø.

 

Skal spare til noe som kalles min livs ferie, den kan kanskje realiseres nå etter hvert håper jeg. Har også ett ønske om å leve også ikke bare eksistere som jeg har gjort til nå, bare det å kunne gjøre noe på innpuls som å dra på en liten tur som krever noen kroner. Ja det er mye en kan gjøre hvis en slutter med en dyr uvane som har vært min eneste trøst i mange år, får finne trøst i andre ting som å male mer enn jeg har gjort til nå.

 

Lag deg en fin dag.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Er nok veldig rart å ikke gå ut på veranda, men jeg tenker at det likevel gikk veldig bra. Mange ting du kan sysle med, se film, lese bok, male, gå tur.
      Jeg satte meg et mål at jeg skulle opp på en fjelltopp, 8 mnd etter gikk jeg opp. Det var tungt, og da jeg kom opp så husker jeg ennå den lykkesfølelsen at jeg hadde oppnådd målet mitt. Tenk den lykkefølelsen du får når røyken er borte og du har realisert ditt mål om å komme deg til barndommens rike. Vakre Vardø. Klem og et velsignet godt nyttår.

      1. Ja det gikk veldig bra og ikke gå på verandaen for å ta meg en røyk, har vært ute der 3 ganger i dag ikke mer for jeg trapper ned ikke brå slutte. Har sittet å sett på tv og malt litt i dag, det tok så lang tid å starte å male i dag men jeg fikk begynt. Er mange ting jeg ønsker å gjøre, men det største er å komme meg opp igjen til Vardø er så vakkert og vilt der oppe og folk er så varme og ønsker meg velkommen. Så det skal bli en stor lykke jeg gleder meg til å kjenne på den lykkefølelsen det kommer til å bli når jeg klarer å slutte med den svindyre lasten.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Det er når man slutter å se på røyken som en “belønning”, at det blir lettere å kutte ut. Det er jo egentlig ikke noe en skal “unne” seg, for det er jo ikke bra for kroppen. Og når man bare putter inn noe annet der man pleide å røyke, så går det greit. Som jeg sa i går, jeg puttet inn mer blogg, mer strikking, mer tegning osv. Så “savnet” jeg ikke røyken. Begynte å gå mer tur, og trene litt også 🙂

      1. Nå ser jeg heller belønningen ved å slutte både økonomisk belønning og helse gevinsten jeg får ved å slutte, tur går jeg hver dag så det kan jeg ikke fylle tomrommet med men blogging og male kan bli en fin avkobling i stede for røyken.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg