Er det ikke lov å skrive om sine plager og tanker lenger?

 

 

 

Jeg bare lurer på om det ikke er greit å skrive om sine plager og tanker lenger heller, fikk en kommentar fra en som ikke er enkel og si om det er han eller hun men den personen mente at en ble sliten og lei av å lese om sykdom og andre negative ting. Er litt vanskelig å ikke ta det med når det er en stor belastning for hvordan en fungerer i hverdagen, jeg skriver mest om hverdagen min og mine diagnoser er en del av min hverdag og mitt liv så da må en regne med at det er med da jeg skriver om hverdagen.

 

Har man en smertefull dag så er det vanskelig og komme utenom det i ett innlegg, det får de som leser bloggen min bare tåle at jeg skriver om det. Og hvis en har en vond og tankene er mange så må en også tåle at jeg skriver om det, mitt liv er ikke rosenrødt som det blir vist på mange andre blogger tåler en ikke å lese om det så får en jo se om man finner noe annet å lese på min eller andres blogger vil jo helst at dere leser bloggen min.

 

Og jeg skriver flest innlegg når jeg har hatt mest motgang på ett eller annet vis, som at tankene løper løpsk eller at andre helse relaterte smerter. Er litt vanskelig å komme utenom når jeg skriver om min hverdag.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

23 kommentarer
      1. Ja jeg skal skrive om dagene mine og tankene mine som jeg pleier, for det er nok det som er best når en skriver en hverdagsblogg.

        Ønsker deg en god mandagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    1. Det er jo såre enkelt – hvis man ikke liker det du skriver om, er det jo bare å slutte og lese blogginnleggene 😉 Som leser har jeg, og alle andre lesere, INGENTING med hva du skriver, hvordan du skriver og når du skriver.

      Piece of cake h*n, slutt å sutre!!

      1. Ja jeg skal slutte og sutre jeg, er ikke så stiv i engelsk så er ikke så sikker på om du beregnet det til meg eller til den som skrev kommentaren som dette innlegget var skrevet til.

        Ja jeg skriver det jeg vil når jeg vil og det kommer jeg alltid til å gjøre.

        1. Huff det ble helt feil, unnskyld! Det jeg mente var at den som klager på hva du skriver, er den som sutrer!! Ikke du 💖

          Piece of cake er en engelsk variant av veldig enkelt, lett som en plett, superenkelt, og alle andre lignende uttrykk.

          Og det enkleste de kan gjøre er jo å slutte å lese innleggene dine, om de er misfornøyde med det du skriver om. Det er jo helt frivillig å lese, ingen tvinger dem 😄

          God natt, sov godt og drøm søtt!

          1. Ja nå skjønner jeg det bedre, grunnen til at jeg ikke er så stø i engelsk er at jeg hadde nok med å lære meg og skrive og lese på Norsk når jeg var liten grunnet dysleksi.

            Ja det er jo frivillig og lese bloggen min, ingen tvinger noen.

            Ønsker deg en riktig god natt og sov godt og drøm søtt du også.

            Klem fra meg til deg.

    2. Noen må bestandig være negative, og kritisere andre. Jeg skjønner det går inn på deg med slike kommentarer, men hev deg over det. Tenk heller at det er dem det er synd på, når de er så små at de må heve seg selv ved å trekke andre ned.
      Stå på, og skriv det du har lyst til. Hvis noen blir sliten og lei av å lese bloggen din skjønner jeg ikke hvorfor de gjør det. Det er da nok av blogger å velge blant.
      Alt godt til deg!

      1. Ja det er ikke enkelt å tilfredstille alle som leser bloggen min, det du skrev at det jeg skal tenke at det er dem som er negative og prøve å trykke meg ned at det er dem det er synt på. Den var fin det skal jeg ta med meg. Jeg skal stå på og skrive det jeg har lyst til.

        Tusen takk for en fin kommentar, du er jo bare god.

        Ønsker deg en god natt.

        Klem fra meg til deg.

    3. Skriv det du har lyst til å føler for du, ettersom jeg forstår har du ikke så mange å prate med, så da er det godt å ha en blogg å skrive om dårlige og gode dager, ingen som blir tvungne til å lese, ha en god natt, håper du får deg litt søvn😍

      1. Jeg kommer til å skrive som jeg pleier jeg, ingen skal tvinge meg til taushet. Nei jeg kan ikke skryte på meg at jeg har så veldig mange å prate med i løpet av en dag, kanskje en person som gidder å prate med meg eller bare si hei fra andre siden av veien.

        Ønsker deg en riktig god natt. Jeg håper at natten blir bra å at jeg får noen timer på øyet.

        Klem fra meg til deg.

    4. Meg du sikter til skjønner jeg. Var ikke negativt, du tok det negativt. Det jeg skrev var at positivitet avler positivitet og motsatt. Og ønsker deg alt vel. Bare at jeg oppfatter at det er litt mye negativitet. Er jo nesten annenhver setning..Håper jeg får sove, huff nei jeg får sikkert ikke det i natt heller..Huff nei, nå er jeg sikkert bare teit, tenker teit osv, det er en del negativt ladet. Snakk deg selv heller litt mer opp😊
      Du velger selv hvordan du vil tolke kommentaren og det var negativt.
      Nå vet du hvertfall at det ikke var det. Leit du ble fornærmet for det.
      Håper du får en god natt søvn

      1. Nei det kom flere kommentarer enn din om det som jeg ikke godkjente etter at jeg hadde godkjent din, håper det ikke såret deg at jeg skrev dette innlegget for det var faktisk ikke meningen så jeg sier da unnskyld til deg skal jeg slette dette innlegget eller er det greit om det står. Det sitter langt inne å slette et innlegg. Jeg skal prøve å finne bare de positive tingene å skrive om da blir det ikke mye å skrive om, har ikke så veldig mye som er positivt i mitt liv om dagen.

        Ja jeg fikk en god natts søvn og det var godt.

        Klem fra meg til deg.

        1. Nei , kjære deg😊Skal mer til for at jeg blir fornærma, klikker i feltet😄😄Bare sa hva jeg mente jeg og,tenkte jeg, akkurat som deg😔🤗
          Når innlegget ble lagt ut og Bente her, kommenterer nnlegget ditt heiv seg på🤗og min kommentar som hun åpenbart ikke har lest!!🙄
          Neida, jeg er Ikke den som bare må kritiserere og er negativ, det er heller ikke synd på meg, for jeg tråkker ikke folk ned😁😉(ifølge Bente)
          Meningene man ytrer på nett får man stå for. ( skriv det samme her, som man kan si rett i fleisen på den man møter) Og Bente som følger deg, får følge mye mer på bloggen din om hun skal kommentere hvertfall🤗Sånt har ikke sansen for, de som skumleste overskrift, lest er par i feltet og da begir seg ut på svar i natta, ene karakteristikken av meg etter den andre😁🙄Kjipt du fikk leie kommentarer i feltet etter det jeg skrev! Folk altså! Men ha det i bakhodet at Bente sin kommentar var ikke hyggelig, og hun var totalt uvitende om hva jeg skrev, som man ser..og folk ghenger seg PÅ, men ditt ansvar og ditt kommentarfelt( som jeg leser at du ikke godtar personhets, det skal du ikke!)
          Der ring er skrevet kan også mye misforståes, hører ikke tonefall, ser ikke ansiktsutrykk etc. Litt artig at det ble et innlegg pga min kommentar😉Nå jeg jeg legge meg å sove, ikke gøy når det går på 4 døgnet, men sånn er det, man dør ikke av det🤗
          Ta en fin dag!😄
          La innlegget stå, og la dritten rable inn et par dager, så får folk se hvordan voksne folk oppfører seg på nett. Om du orker!
          Du trenger jo ikke kommentere selv heller. Er det grove ting er det bare å politianmelde, lurer litt på om de har nok ressurser til sånt..men har kanskje troppet opp etter A-Britt steppe om gamet der😔Lang mld..😂Nå blir det senga noen timer. Keep up, Mvh Marit

    5. Det er helt klart opp til deg hva du vil skrive om, og så er det opptil leserne hvilke blogger de vil lese. Livet ditt er ingen dans på roser, og du må få skrive om livet ditt som det er.
      Ikke bry deg om det er noen som kritiserer, noen må alltid gjøre det.
      Ønsker deg en riktig fin dag🙂

      1. Tusen takk og jeg kommer til å forsett å skrive som jeg pleier, De som vil være kritiske får bare være det det er mitt liv og min hverdag og jeg skriver om den som jeg pleier å gjøre fra nå.

        Ønsker deg er kjempe fin dag videre.

        Klem fra meg til deg.

    6. Bare fortsett å skrive, som du vil – enten det er positivt eller “negativt”.
      Du ser Kokkejævel’n …….. han skriver så det gnistrer, og det er ikke på langt nær alt, som er positivt. 🙂 Men han prøver i alle fall å skrive det negative med “snert” og selvironi.
      Han får også masse pepper, men gjør som han – hev deg over det!
      Skriv i vei!! Jeg leser – hver dag – og gjerne flere gang om dagen!!
      🙂 🙂 🙂

      1. Jeg skal fortsette og skrive jeg, og kanskje jeg skal prøve som kokkejævel skrive om både positive og negative ting. Og heve meg over dem som kommer med pepper mot meg.

        Ønsker deg en kjempefin tirsdag ettermiddag/kveld.

        Klem fra meg til deg.

    7. Det må da være lov å komme med kritikk til innleggene dine uten at du skal lage et helt nytt klageinnlegg om det? Du ytrer en mening, du får en respons på den meningen – hva er problemet? Er det ikke respons fra andre du ønsker?
      Det å tro at alle skal komme med sukkersøte tilbakemeldinger på innlegg som ikke omhandler noe annet enn “huff og huff”, “nå skal jeg legge meg” og annet klaging/syting er tåpelig. Verre er det når du vurderer å slette de negative kommentarene og kun beholde de som er positive. Klager på at du ikke får så mange lesere og kommentarer som de andre på topplisten er tafatt. Få bedre innhold og variasjon i innleggene dine og du vil utvide lesergruppen. Dine innlegg er kjedelige og repeterende.
      Fullstendig klar over at det er en sjans for at du ikke vil la min kommentar stå, men det tåler jeg, trenger heller ingen svar fra deg – vil bare at du tenker deg om og ser deg selv fra vår side av bloggen. Sier ikke at du skal slutte å skrive, men heller slutte å klage på tilbakemeldinger om det du skriver. Ser fint for meg at du feiltolker denne kommentaren, det får du ta på deg og ikke pålegge meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg