Det suser og piper i ørene, tinitus kalles det har jeg hørt.

 

 

 

Det piper og suser slik i ørene at jeg blir susete i hodet av det også, jeg veit hva det er og det kalles tinitus og er helt forferdelig å ha. Noen mener at det er ikke lyder i ørene det er bare psykisk, for noe tull jeg hører det jo klart og tydelig. Jeg blir jo nesten gal av disse lydene det er en blanding av ett fossefall og piping som det var på de gamle prøvebildene på NRK i starten, er jo til å bli gal av for jeg blir nesten svimmel av disse lydene. Har fått høreapparater som skulle hjelpe meg, men nei da det har hjulpet litt da men ikke mye. Men de høreapparatene hjelper meg så jeg hører hva folk sier til meg, og det er jo kjempebra det har ikke vært enkelt da alle hadde på seg munnbind og ikke kunne se munnen til folk for jeg leser på leppene. Så jeg pleier å si at jeg ser hva du sier men jeg hører ikke hva du sier, det har vært vanskelig med disse munnbindene da har jeg verken hørt eller sett hva folk sier da føler du deg utrolig dum.

 

Nei nå får jeg slutte å klage over meg og mitt og avslutte med å ønske dere alle en riktig god kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

6 kommentarer
    1. Jeg har tinnitus innimellom, heldigvis ikke sp sterkt/høyt dom mange er plaget med.

      Samme greiene hos meg med dårlig hørsel og munnbind, jeg gidder ikke prate med folk når de har munnbind på. Da kan de heller sende meg en melding, for jeg gidder ikke stå å late som jeg hører.

      1. Her er det så høyt at jeg skulle tro at jeg sitter midt i fossen og har noe som piper kjempe høyt inn i ørene mine.

        Nei det er ikke enkelt å prate med dem som har på seg munnbind for det blir sånn helt på jorde svar de får for jeg hører dem jo ikke, får heller ikke lest på munnen deres. Nei jeg gidder heller ikke å late som jeg hører hva de sier, og jeg kan jo ikke se hva de sier heller.

        Ønsker deg en riktig god kveld/natt.

        Klem fra meg til deg.

    2. Kjenner meg igjen. Her piper det fra morgen til kveld – noen ganger blir jeg helt gal!
      Munnbind og dårlig hørsel kan jeg alt om! Har ikke sjans til å høre. Så jeg har bare sagt hei og gått. Aldri pratet med folk på butikken i disse tider.
      God klem….

      1. Ja om natten også og når det står på som verst så er det til å bli gal av.

        Ja det har jeg også måttet gjort mang en gang for det er jo utrolig vanskelig å lese på munnen når den er dekket til. I butikkene her så ser du nesten ikke ett menneske med munnbind lenger.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Det var øresus som gjorde at jeg bare kutta ut høreapparatet. Hos meg var det som jeg hadde en fugl i øret som kvitra hele dagen. Plagsomt, og til å bli gal av. Nå får jeg dett sjelden men unngår mye støy. Munnbind er kommet for å bli, men jeg sier i fra at siden jeg har nedsatt hørsel hjelper det meg lite å forstå hva du sier til meg. Har gått greit, mange har tatt av munnbindet, og man holder avstand i stedet. Får håpe at viruset gir opp å forsvinner. Klem til deg fra meg.

      1. Her er det både foss og gammelt prøve bilde på en gang, og det er konstant både dag og natt. Plagsomt ja det er det, jeg bruker høreapparatene for da kan jeg sette på mot støy sånn at det blir mindre sus og dus. Her i byen er det lite bruk av munnbind til og med på butikkene så det går greit, jeg sier i fra jeg også men det hjelper ikke i det hele tatt.

        Jeg ønsker også at dette viruset tar sin kost og drar snart.

        Ønsker deg en riktig god kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg