Det som er det verste nå om dagen er den pokkerens angsten.

 

 

 

Ja den angsten suger all energi det er jo sånn at du bruker mesteparten av energien til å ta seg sammen og ikke vise hvor ille det egentlig er, for det å ha psykiske problemer er jo ett tabu enda. Det jeg ikke skjønner med det er at hvert tredje menneske vil en eller annen gang i livet få en eller annen form av slike plager, og de som ikke har opplevde enda har noe som ikke er enkelt å takle men husk å skaff deg hjelp bruk din fastlege til det den er verdt for å få henvisning til psykolog og slike ting. For en blir litt handlingslammet når angsten inntrer for å si det pent, det har jeg fått lov å prøve ikke bare en gang men mange ganger så dette er bare ett tips for å prøve å få hjelp på egenhånd det blir som oftest ikke noe av. Grunnen til at jeg sier det er at du  har mer enn nok å gjøre bare å kunne få dagen til å gå, og det er en kamp uten sidestykke bare for å si det sånn og er det eneste du klarer bare det å gå i butikken kan være en kamp.

 

Så ikke kom med disse ordene som har angst og depresjoner:

 

Er det ikke bare å ta seg sammen = nei slik er det ikke for det er ikke så enkelt.

 

Skremme med at nå ringer det snart på døra og de kommer og henter de= det er ingen som har så dype psykiske lidelser de åpner ikke døra uansett jeg gjør det i alle fall ikke.

 

Hva er det verste som kan skje hvis du tar på deg ett par sko og bare går ut = mitt svar er da at det er ikke bare å ta på seg sko og gå ut så det kommer nok ikke til å skje.

 

Nei nå skal jeg avslutte her.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

10 kommentarer
    1. Uff Aud Marit, så ille det må være å slite med angst. Nei nytter ikke å si “ta deg sammen”, det forstår jeg, sjøl om jeg ikke har hatt angst. Men om det føles litt sånn som å grue seg veldig til noe, så veit jo veldig mange hvordan den følelsen er. Bare at den går over . Men angsten kommer vel i “bølgedaler”, og kanskje når en minst venter det?
      Men du er jo flink til å gjøre hyggelige ting ut av dagene dine da!
      Og har sagt det før, veldig koselig å følge bloggen din!
      Det er jo sånne “hjelpetelefoner” å ringe til da, når du har det vondt! Vet ikke om du har prøvd det?
      Ønsker deg en superfin dag!
      (Uff igjen..nå begynner den hanen vår å gale, det er helt mørkt ute, men jammen syntes han det var på tide å starte dagen…Og ikke bare kykkeliky en gang..)
      Fin dag til deg! Klem

      1. Ja det føles som å grue seg til noe bare ganger ti, og det går ikke over med det første. Føles også som du blir skremt av noe veldig skremt av noe, du kan begynne og skjelve og kaldsvette hyperventilerer og føler at du ikke får puste rett og slett vettskremt. Og de angst periodene kan være lange men også veldig korte som da jeg fikk panikkangst det er helt forferdelig. Og dette skjer i tide og utide eller som du skrev når du minst venter det.

        Ja jeg må ut ellers så hadde jeg klikket fullstendig.
        Jeg har prøvd slike hjelpetelefoner men jeg fikk ikke noe ut av det.

        Dagen har vært fin den eller helt grei.

        Ja disse hanene galer noe veldig det veit jeg, jeg syntes det er koselig.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Jeg har hatt et angstanfall en gang, og jeg kan forstå at det må være forferdelig å ha det ofte. Men kan nok ikke sette meg inn i hvor ille det er. Det må være veldig slitsomt å ha det sånn, og jeg har ihvertfall forstått at det ikke er bare å ta seg sammen når en har det sånn.
      God klem med ønske om færre dager, og etterhvert ingen med slik angst.
      Du er tøff som takler dagene som du gjør ❤️

      1. Det er skremmende når jeg fikk det første gangen for da fikk jeg panikkangst, nå har jeg det til tider og noen perioder er lange og noen er kortere men vondt er det uansett. Slitsomt ja det er det for det tar så veldig mye energi for jeg tar meg sammen så godt jeg kan det er en kamp, for jeg må komme meg igjennom uten noen form for hjelp må klare det selv.

        Jeg skulle ønske at jeg hadde ingen dager med angst bare for å få litt ferie fra den.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Nei, de som sier det er bare å ta seg sammen, vet ikke hva de snakker om. Men jeg synes du er flink jeg! Du kommer deg jo ofte ut selv om det helt sikkert koster. Håper du får en fin dag tross alt <3 Klem

      1. Det er mange som ikke veit hvordan dette er. Jeg må ut ellers så hadde det klikket for meg, og ja det koster veldig mye for da jeg kommer hjem så er jeg helt utslitt og de gangene alt er ok så er jeg ikke det.

        Dagen min har vert veldig fin eller skal jeg si at den har vært grei.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å ha angst annet enn å føle med deg. Flott at du skriver om hvordan angsten fortoner seg for deg. Håper du kom deg på tur som du pleier for turer er jo fin trim og balsam for sjela. Lag deg en fin høstfredag. Klem til deg fra meg.

      1. Jeg har vært på tur som jeg pleier for det er godt når jeg først kommer meg ut, gikk på steder jeg veit jeg ikke treffer så mye folk.

        Dagen har vært fin den eller skal jeg si ganske grei.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Herregud, det er så mange idioter rundt oss altså! NEI – det er IKKE bare å ta seg sammen! IKKE bare å gjøre som alle andre! IKKE IKKE IKKE! Jeg har også fått høre det – gang på gang! Ingen skjønner noe før de har vært rammet av angsten sjøl! Hev deg over dem – du vet hva du får til og ikke når det er som verst! Bare husk at det ofte er bedre å si det til noen som forstår – eller skrive om det her! Stor, varm klem <3

      1. Jeg prater ofte med venninnen min om det for hun har angst selv og veit hvordan det funker, ja en veit ikke hvordan det er før en har kjent det på kroppen selv. Jeg skal prøve å heve meg over dem er ikke alltid like enkelt men det skal gå, og jeg skriver om det her ikke bar for å skrive kan jo være til hjelp for andre også å skrive om slike ting også.

        Ønsker deg en kjempefin kveld og en riktig god natt når den tiden er her.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg