Dagen har vært fin den, så kom nye smittetiltak.

 

 

 

Har vært mye ute på tur i dag godt med en kjempe fin søndag med solskinn og det var kaldt det var deilig, for da blir snøen liggende en stund til det er deilig å føle at man faktisk har vinter. Da jeg var på tur i dag så var det så deilig å faktisk kjenne at en lever, for kulden beit i kinnene mine deilig kanskje noen syntes jeg er rar men da får de bare tro det da.

 

Så kom de nye smittetiltakene at en ikke får ha kontakt med noen i 14 dager hvis jeg har forstått det riktig, kan gå turer og handle i butikken med munnbind men det har vi i Kongsberg gjort lenge alt så det er ikke noe nytt.

 

Det å ikke ha besøk i eget hjem er jo noe jeg er vant til for det har jeg ikke uansett, har ingen nære venner som kommer på besøk de bor for langt unna tar jo fire timer å kjøre hit. Venninnen min som jeg pleier å besøke å handle for, er det jeg som går opp til veit ikke hvordan det blir nå men jeg har vært oppe hos henne igjennom hele pandemien så det endrer seg sikkert ikke nå heller.

 

Går jo ikke dit hvis jeg har symptomer er jo ikke dum heller.

 

Men her på bloggen kan jeg få smittefritt besøk, det er jo godt det da.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

10 kommentarer
    1. Venninnen din kan du dra til😊Enslige kan ha et par nærkontakter. Men kjipe tider er det, men vi holder ut litt til😊Jeg jobber veldig tett på mennesker og ganske mange på en dag, men selvfølgelig ekstremt nøye med smittevern..Men har sett besteforeldre en gang på et år og valgt å være sammen med to venner dette året og de har gjort det samme. Tør ikke noe annet.
      Godt nytt år, blir spennende å følge med, høres ut som du har mange planer for året og helsa👌😊

      1. Å det var godt å høre at jeg kan gå opp til venninnen min, både for min og hennes skyld begge sitter alene hver dag. Jeg kan altså være i lag med to venner, har ikke så mange i min krets her jeg bor.

        Ønsker deg ett virkelig godt nyttår.

        Ja jeg har mange gode planer eller som jeg kaller små mål for livet og ikke minst når vi kan ha litt mer kontakt med flere så skal jeg utvide min vennekrets hvis det er noen som vil det da. Helsa er jo å bli flinkere til å trene og gå lange turer, kanskje etter hvert svømme litt igjen. Kommer mer om disse planene på bloggen min.

        Klem fra meg til deg.

    2. Takk for det😊har også noen planer, spise litt sunnere igjen, og trene. Har sklidd ut mye av de gode rutinene jeg hadde fått. Nå blir det ti forskjellige frukt og grønnsaker på tallerken igjen. Lagde 8liter tyttebærsaft i går, avkok, uten sukker og et par liter blåbærsaft i dag..Det smaker fantastisk med isbiter og en dæsj appelsinjuice👌Beg å svømme igjen, liker også det, to uker etter stengte svømmehallen igjen, men turer skal d bli☺️Klem

      1. Ja spise sundt er en av mine forandringer, gå tur og svømme er også ett av mange ting jeg vil gjøre i løpet av 2021.

        Å det hørtes godt ut blåbærsaft er en av mine favoritter.

        Ønsker deg en riktig god natt.

        Klem fra meg til deg.

    3. Tenker denne nedstengningen er uholdbar for mange. Gubben og jeg har hverandre. Datter og barnebarn kommer på besøk og jeg nekter dem ikke det. Vet at de er friske og det er vi også. Munnbind bruker vi på butikken. Farter ikke rundt eller drar på reiser.
      Sliter ennå med hosten, men er bedre enn hva jeg var her tidligere. Trasig det som skjedde på Gjerdrum, håper de finner de siste som er savnet. Mine tanker går til de pårørende.

      Jeg har holdt meg unna sukker og mel i 4 dager, det går helt fint. Mye grønnsaker, fisk, litt kjøtt og lage seg sunne måltider. Skal lage en matplan for denne her uka.

      Nyt dagen. Klem til deg fra meg

      1. Ja den var det denne nedstengningen var dum men det må jo gå, jeg kan gå til venninnen min å det er jo bra.

        Bruker munnbind på butikken, å kan gå turene mine så det blir bra.

        Ja det er veldig vondt at dette på Gjerdrum skjedde, alle mine tanker går til de berørte og pårørende til de omkommende å tror ikke det er håp om å finne noen levende nå.

        Har holdt meg unna sukker, spiser sunne måltider.

        Nyt dagen begge to.

        Klem fra meg til deg.

    4. Jeg kan virkelig anbefale deg å melde deg inn hos improving.lives.no Inspirasjon fysisk, psykisk og masse gode sunne oppskrifter. Ikke noe slankeprogram. Du får en video hver dag. Det er gratis også👌😄Skal selv over på det nå😊

      1. Den siden skal jeg titte innom for jeg trenger inspirasjon på denne siden også, så jeg takker for tipset.

        Ønsker deg en kjempefin mandags ettermiddag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg