Au au pokker nå gir jeg opp.

 

 

 

Au da der gikk enda en tann føyken jaja her er det bare å starte sparing for nå er det noen tenner som må repareres, men så dyrt som det er så blir det en god stund til det blir gjort det koster jo 1000 kroner bare å gå innafor døra på slike steder. Vondt er det også men regninga hos tannlegen er dyrere, så det får vente i noen måneder til for nå er det tre tenner som må repareres.

 

Holder meg unna tannleger så lenge som mulig, er ikke det morsomste jeg gjør å gå til tannlege er rett og slett vett skremt bare å gå inn døra på venteværelse. Så det er godt det tar fire fem måneder å spare opp til å kunne reparere to tenner, og det er tre som må ordnes så da tar det litt lenger tid takk gud for det.

 

Dette er ett innlegg bare om min frustrasjon ingenting annet.

 

 

Lag dere en fin kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

8 kommentarer
    1. Huff da!😱
      Tennene er en del av helsa, men det blir fort dyrt å gå til tannlegen. Håper du har sjekket om du kan få dekt noe eller hele tannlegeregningen. Det blir jo dessverre dyrere å vente og mer må gjøres. Jeg snakket med tannlegen min om dette sist jeg var der og han fortalte at de fleste med dårlig råd fikk dekt tannlegeregningen når de søkte gjennom Nav. Bare hvis man hadde for høyt beløp stående på konto fikk man avslag. Jeg har ikke så mye vett på dette og du har sikkert sjekket det selv også.😅Håper uansett at du får hjelp for å få tannverk er ikke godt.❤️

      1. Ja tennene er jo en del av helsa, sist jeg søkte så fikk jeg ingenting det er ett år siden sånn ca. Men jeg har en sykdom som gjør at tennene mine blir dårligere enn de var for noen år siden, så nav dekker noe av det men med tre tenner ødelagt så må jeg ut med en egenandel på over 4000 for å få dem reparert derfor må jeg vente til jeg har klart å spare opp til det. Tannverk hva er det sier jeg bare, ja har litt smerter i munnen men det går bra det er jo bare å bite tennene sammen og ta det med godt humør haha.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

        1. Jeg har også en sykdom som gjør at jeg får refundert litt av tannlegeregningen. Ikke på undersøkelsen, men på behandlingen hvis jeg må gjøre noe. Men dyrt blir det uansett. Nå går jeg dit 2 ganger i året, slik at hvis jeg må gjøre noe, så blir det gjerne ikke så kostbart som hvis jeg venter.😅

          1. Jeg må fint bestille time ved behov, så jeg kan faktisk vente til jeg har spart opp for jeg har ikke slik 1 gang i året innkalling en gang hadde det i starten men ikke nå lenger.

            Ja det blir veldig dyrt uansett.

            Ønsker deg en riktig fin kveld.

            Klem fra meg til deg.

    2. Ikke kjekt. Er enig med deg at det er dyrt. Svindyrt. Fikk innkallelse i går, og jeg skulle til spesialist etter mitt forrige besøk. Men datt jo og brakk armen. Stikker innom når jeg har time, det andre kommer til å koste mye. Armen er bedre, men helt god blir den neppe. Håper du ikke har for vondt i munnen. Klem til deg fra meg.

      1. Nei det er ikke mye kjekt, og vondt er det også men det er jo bare å bite tennene sammen. Ja det er svindyrt enda det bare er egenandelen som skal betales av meg, men det er dyrt uansett for min del så jeg får bare vente å spare så mye jeg overhode har muligheten til fram til målet er nådd. Godt å høre at armen er blitt bedre.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Så uheldig du er, ja, er dyrt hos tannlege, håper det ikke er vondt iallefall, har jobba litt i hagen nå, merker alderen, blir fort sliten😉

      1. Ja men jeg har en sykdom som gjør tennene svakere, å jeg skal bare betale egenandel men den er også sykt dyr ca 1000 kroner per tann så det blir mye når det er 3 helt ødelagte og en som det har gått ett lite skall av men de må jo ordnes alle fire sånn er det bare.

        Har ikke hage så det slipper jeg og jobbe med, har veranda som jeg planter ut på men her går det i tomater og litt annet av urter og litt sånn forskjellig . Ja merker alderen som du skriver det gjør jeg også, blir fort sliten ja det er helt sant.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg