Å nå er det en uke til årets store tre dagers fyllefest her i byen.

 

 

 

 

Kongsberg jazzfestival.

 

 

Ja som dere ser av overskriften så er det en uke til årets store fyllefest her i byen, men jeg skal ut på noen konserter for de tre dagene for meg står i musikkens tegn ikke alkoholen. Jeg skal være med på gulljazzen som er på sykehjemmet der min mor er, skal ha med meg moren min og Elvis gutten for det blir jo en opplevelse for min mor og være med på en slik fest.

 

Der får man kjøp øl og vin og noe og spise til, men det er satt en grense der for pasientene noe som er veldig positivt i mine øyne for de starter opp klokken 12.00 til 17.00 så det blir ikke så sent. Denne tilstelningen er på torsdag, det er fire konserter der så man får jo med seg litt storband musikk der, og de tar 100 kroner i entre og det er ikke dyrt. Pasientene og en ledsager kommer gratis inn så da skal jeg være hennes ledsager min mor altså.

 

Det er også noe som er for barna og den heter barnovalen og der har de ikke lov å ha med seg alkohol og ikke være alkohol påvirket hvis man skal dit, noe som jeg syntes er veldig positivt for barn og alkohol er ikke forenelig spør du meg.

 

Det er også mange boder med mye jugel å få kjøpt, det er også mange boder med forskjellige mat retter fra forskjellige land.

 

Men for min del så blir det utrolig mange tomflasker å finne, og det blir spennende og se hvor mye penger og tjene. Jeg skal samle tomflasker hver morgen og hver kveld under hele festivalen, og pante daglig men ta opptellingen da det hele er over med andre ord på søndag eller mandag.

 

Får håpe at det går fredelig for seg og ikke blir noen som blir voldtatt i år også, for det har vært voldtekt i de to siste årene  så det overasker ikke meg om det skjer i år også. Så nå kommer min oppfordring til dere fest glade jenter gå aldri alene, og gutter jenter er ingen gjenstand dere kan gjøre hva dere vil med nei er et nei.

 

VI BLOGGES!!

6 kommentarer
    1. Kikker innom en liten snartur.
      Håper du får en trivelig musikkopplevelse 🙂
      Det å samle pantegods er en fin greie, litt lønn for å rydde det andre bare slenger fra seg?Har sett at det ligger metallbokser i veikanten både her og der.
      Det er en dame her i kommunen som farter rundt daglig i timevis og samler panteflasker. Jeg tror hun skaffer seg en grei ekstrainntekt, for hun har holdt på sånn i minst 20 år.

    2. Kos deg masse. Høres ut som at det blir koselig for moren din og deg. Fint at de har slikt for barna som er helt alkoholfri sone.
      Så forferdelig å lese om at det har skjedd voldtekter der i Kongsberg. Det kan jo skje over alt. Det er nok best å gå flere sammen, slik at man ikke blir utsatt for dette.
      Håper at dagen din blir fin. Jeg har litt bloggtørke for tiden, men jeg kommer sterkere tilbake 🙂
      Klem <3

    3. Ano Nym: Ja det blir mange fine musikkopplevelser den uka.

      Det er mye man kan få samlet sammen på en dag/kveld hvis man går på steder som man veit at det er mye folk.

    4. poesimylife: Det blir veldig koselig, ja under jazzen for 2 år siden og forsøk på det i fjor.

      Håper det går bra med deg. her har det vært en kjempe bra dag til nå i allefall.

      Klem fra meg og Elvisgutten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg