Byen som jeg bor i heter Kongsberg og har mange museer som folk kan komme og se på..

 

 

Det er koselig og man veit det er sommer når dyrene har kommet til Lågendalsmuseet, det er et friluftsmuseum midt i byen. Det er bare fem minutters gange fra sentrum av byen vår, det er et museum med gamle bygninger fra flere steder i byen og på bygdene opp over Numedalen, det er også forskjellige utstillinger inne i hovedbygningen.

 

Det er også dyr der det er griser, kaniner, høner, sauer, lam, geiter, geitekillinger, ku med kalv og hester. Og de tre hestene er utrolig staselige dyr vakre er dem også. Det er bare og se selv og bedømme hva dere mener selv.

 

 

 

I resepsjonen på hovedhuset så får en kjøpt egg fra hønene som går på museet, man får også kjøpt is og gammeldags hjemmelagde drops og karameller. Har også kaffe og te til salgs med muffins, brus selges også.

 

Og 4 onsdager så har de åpne hus med forskjellige aktiviteter dere kan da også gå i krambua/ butikken og kjøpe det samme som de har i resepsjonen, det selges også brød som er bakt på gamle måten og stekt i stein ovn.

 

Så hvis noen av dere er på disse kanter i sommer så burde dere ta en tur innom museet på Kongsberg som heter Lågendalsmuseet, har også Bergverksmuseet med ski museet i samme hus. Og så har vi sølvgruvene som dere kan dra inn i og se hvordan de hadde det der inne den gangen det var gruve drift her i byen.

 

Kirken vår er jo også vert et besøk med det fine Glogenorgelet, og den nydelige intereøret som er gammelt og bevart.

 

Dette er ikke et sponset innlegg men et innlegg jeg ønsket og skrive..

 

VI BLOGGES…

10 kommentarer
    1. Dette var et veldig bra innlegg. Jeg fikk lyst til å besøke gruven i Kongsberg og dette museet med dyr. Ting som er laget på gammelmåten er meget interessant.
      Jeg regner med at barna kan ri å hestene der ( runderiding). Både min datter og jeg er glad i hester. Vi er en dyrekjær familie.
      Håper at du har hatt en fin dag og at kvelden din også er fin.
      Klem <3

    2. poesimylife: Nei det er ikke noe riding av hest for barna. Bra at dere er glad i hester, og dyrekjære har jeg skjønt lenge at dere er. Ja det er veldig fint på begge stedene og det brødet de lager er helt himmelsk godt og godisen er veldig godt.

      Jeg har hatt en kjempe fin dag men nå så ha en av naboene under full fest uten og ha sendt ut nabovarsel med et helvetes leven av musikk og skrik og skråling og den musikken som de kaller det er jo bare bråk, hører det selv om jeg har tatt ut begge høreapperatene mine så herregud som et leven.

      Jeg ønsker deg og dine en fin kveld og håper dere har hatt en fin dag.

      Klem fra meg og Elvis…

    3. hahaha et helvetes leven ennå du har tatt av høreapparatene . Nå ler jeg her.
      Ikke koselig med slik støy nei!
      Håper at de roer seg litt etter hvert eller at det ikke blir verre enn det allerede er.
      God natt <3

    4. poesimylife: Ja jeg lo jeg også når jeg så hva jeg hadde skrevet, men det er jo reine ord for penga det da spør du meg.

      Nei det er ikke noe koselig, får håpe de slår av klokken 23.00 for det står i reglemanget her i borettslaget at det skal være stille da, men det tviler jeg på så her blir det nok ikke noen god natt.

      Men man kan jo håpe de skal på byen.

      Bråker de lenge etter 23.00 så tar jeg det med styret.

      Ønsker deg og dine en riktig god natt.

      Klem fra meg og Elvis gutten.

    5. torill østebøvik: Ja det er utrolig koselig, jeg bruker det som et turområde. Det er så mye fint å se på, rene terapien for meg. Det er et fint sted å ta med barna sine, for det er også fine lekeplasser der også. Kommer man til klokken ett så får en være med på mating av sauer og geiter. Dette var en fin og koselig kommentar fra deg. Du får ha en god natt. Klem fra meg og Elvis gutten Elvis er hunden min..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg