Jeg har ikke gjeldssanering på nav, men forvaltning det er stor forskjell på de to tingene.

 

 

 

Jeg tror at det er på tide og avklare en ting, jeg har ikke gjeldssanering på nav jeg har forvaltning som jeg valgte selv for mange år siden. På den tiden så var jeg inne i en dyp depresjon som igjen gjorde at jeg ikke klarte og styre min økonomi selv, jeg brukte opp alt på alt mulig annet en å betale regninger. Men når jeg ble bedre så tok jeg kontakt med nav for å få hjelp, og de kom med forslaget å ha frivillig forvaltning som jeg har hatt siden 2012 og jeg tørr ikke og fratre det å ha forvaltning for jeg er redd for at jeg ikke skal klare det selv. Det nav gjør er og passe på at regninger som fellesutgifter, lån, forsikring, strøm, lisensen til NRK blir betalt.

 

Jeg får livsopphold en gang i uka så jeg har noe og leve av jeg og lille Elvis gutten min, sånn er det å ha forvaltning så det er ikke gjeldssanering som noen mener jeg har. Det er ikke en lett situasjon jeg har valgt å ha for mange år siden, men jeg er redd for å slippe opp med den hjelpen jeg får. Derfor så har jeg valgt å ha det resten av livet for jeg er helt verdiløs og det veit jeg at det er flere som mener, noen mener at jeg burde slutte og blogge men det er noe jeg ikke akter og gjøre for jeg har like mye rett til å blogge som alle andre.

 

VI BLOGGES!!!

17 kommentarer
    1. Syntes det er modig og tøft av deg å fronte dette. Mange som kanskje tenker at det skulle jeg også ha hatt, men så tørr dem ikke. Er fast leser og syntes du tar opp mange Flote temaer:) Stå på Aud Marit.. Husk du er verdifull og unik:) til slutt go klæm til Elvis:)

    2. Ella: Jeg følte at jeg måtte ta det opp, for jeg kjente meg igjen i en kommentar hos en annen blogger. Tusen takk for at du er en fast leser. Unik vet jeg at jeg er men jeg håper det er noen som syntes jeg er verdifull for dem. Klæmen er overlevert til Elvis.

    3. Så du ble diskutert i en annen blogg, ja. Unødvendig gjort og ta opp din økonomi i andre sine kommentarfelt. Ikke rart det blir mye rart. Når de ikke vet sannheten
      Bra du oppklarte det for den som skriver om noe hun ikke har noe med. Bør be deg om unnskyld. Å unngå slike brølere om. Andre i fremtiden.

    4. Toril sin hverdag med musikken: Det er greit det, men nå er det ikke greit å ta min økonomi i andres kommentarfelt. Ønsker deg og dine en riktig god fredag og helg.

    5. Kjære ‘Aud Marit! Det gjør ikke noe i det hele tatt at du skrev innlegget, for det hjelper uvitende mennesker som meg å skille begrepene fra hverandre.
      Du hengte meg ikke ut! Langt der i fra 🙂 Det gjorde du ikke <3 🙂 Du navnga ingen i innlegget ditt!
      Jeg håper alle vi som kommenterer på Aud Marit sitt kjempeflotte og oppklarende blogginnlegg er så pass voksne at vi ikke trekker rakker ned på andre bloggere i våre kommentarer. Slik er jeg så sterkt i mot!
      Vær sikker Aud Marit! Du skrev et oppklarende og kjemepflott innlegg 🙂

    6. Toril sin hverdag med musikken: Det var jammen bra for jeg ville aldri gjort det, jeg ville bare få det på det rene at jeg ikke har gjeldssanering men forvaltning. Jeg er også i mot å snake stygt om andre i andres kommentarfelt.

    7. Hei Aud Marit. 🙂
      Jeg skjønner godt at du ble såret hvis noen har diskutert din økonomi på nettet. Det er helt uhørt, og slike sensitive opplysninger har ingen andre noe med å gjøre, kun du. Og slikt kan føre til stygg ryktespredning.
      Men godt at du klarnet opp i omstendighetene. Tøft gjort av deg. 🙂
      God helg, og stå på videre. Du har en fin blogg. 🙂
      Hilsen Line.

    8. Toril sin hverdag med musikken: Ja jeg er slik av person som vil at alle andre skal ha det bedre enn jeg noensinne kommer til å ha det. Kosen er overlevert til lille Elvis gutten, og jeg får skrive som jeg pleier og si at du må se deg i speilet og gi deg selv en klem fra meg og Elvis.

      Gi kattene en ekstra kos fra meg og Elvis.

    9. Anonym: Jo takk for en koselig kommentar fra deg og nå er vi ferdig med det, den personen mente ikke noe vondt med det.

      God helg til deg og dine. Koselig og høre fra deg igjen har du hatt det bra den siste tiden.

    10. Takk som spør. 🙂 Nå går alt så mye bedre. Vi fikk endelig regn og kjøligere vær, og da ble jeg blid som ei sol igjen.
      Sommer med steikende sol er ikke noe for meg. Familien min og naboene synes jeg er skikkelig rar som ikke kan fordra varmen. 😉 Men slik er jeg bare. Så da får jeg bare være en raring. 🙂
      Line.

    11. Anonym: Jeg syntes jeg måtte spørre for jeg syntes det er deilig jeg også at det ble noe kjøligere, for da får jeg i allefall sove om natten, men smertene får jeg bare leve med. Så da får vi bare være noen raringer begge to.

    12. Ingen har noe med andre sin økonomi. Det er faktisk helt fabelaktig at noen kan kommentere om deg, din helsetilstand og ikke minst din økonomi på andre sine blogginnlegg, hvor du ikke engang var nevnt. Men jeg slettet selvfølgelig dette når jeg ble obs på hva som egentlig var skrevet i den kommentaren.
      Fint at du laget et slikt innlegg, så du fikk satt tingene på rett hylle.
      Klemz <3

    13. poesimylife: Ja jeg fant ut at når det sto sånn hun hadde skrevet det så måtte jeg jo forklare hva jeg var under og ikke.

      Jeg ble egentlig sint på den personen som skrev denne kommentaren på det du skreiv, det var jo ikke din feil at hun var litt på bærtur der.

      Klem fra meg og Elvis gutten, Du må kose deg med familien både to og firbeinte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg