Ja ja nå er det ikke refunsjons muligheter for oss kronisk syke hos tannlegen.

 

Jeg kan ikke forstå hvordan denne regjeringen kan ta fra oss kronisk syke og få refundert tannbehandling, jeg har en sykdom som går utover tennene men nå har de fjernet refundert tannbehandlingen som jeg trenger.

 

Dette er noe som ble sagt på nyhetene i kveld, at de med tannlegeskrekk og andre kroniske  sykdommer.

 

Så nå er det bare og gå til jeg må trekke alle tennene mine før jeg går til tannlegen, og håpe at jeg ikke lever så lenge at jeg må ha gebis for det blir en dyr afære og få skaffet det.

 

Vår helseminister må ta skjeen i en annen hånd og se menneskene bak tallene, og tannhelse er en dyrere enn å gå til en vanlig lege.

 

Men nei tenner er vist ikke en del av kroppen det utfra helseministeren, Så vi som er syke fra før har ikke rett til å få hjelp så en ikke behøver å ha unødvendig smerter.

 

Jeg mener at tannleger skulle vært innunder frikort ordningen som leger og psykologer er så det hadde vært lettere og gå til tannlege og tannpleier.

 

 

DETTE ER NOE SOM FLERE AV OSS ENGASJERE SEG I SÅ VI KUNNE FÅTT TANNLEGENE INNUNDER FRIKORT ORDNINGEN…..

10 kommentarer
    1. jeg selv er arbeidsløs og sliter med opp til flere psykiske lidelser, og hvordan forventer folk at jeg skal kunne bli bedre, når disse jævla politikerne setter opp prisene på alt. har ikke råd til noen ting nesten

    2. Sandra Marie: Ja det er utrolig dyrt, så jeg mener det burde være med i frikort ordningen slik som det er hos lege og psykolog. I samordning med helsetjenester.

    3. Da er ikke helfo oppdatert, for der står det om ulike refusjonsordninger. Bl.a. for folk med sykdommer som gir munntørrhet. Jeg synes du skal spørre tannlegen din, jeg. Eller ringe til helfo og mase. 🙂 Jeg vet at noe ble endret for folk med tannlegeskrekk og annet, men det var refusjon til private tannleger som stoppes. Nå er det offentlig ansatte tannleger ( distriktstannklinikker f.eks) som skal behandle dem, og da blir det kø der og lenger ventetid.
      Kan hende du også må bruke offentlig ansatt tannlege for å få refusjon. Derfor: spør tannlegen din eller helfo.

    4. Jeg har vist ikke fulgt helt med. Helfo har ikke endret noen regler ennå. Er det virkelig endringer? Jeg vet at det alltid har vært slik at det er vanskeligere for de som er røykere å få refusjon hos tannlegen.

    5. Det er så råttent system, og helsministeren har virkelig greid å få tannlegene til å rase. Jeg hadde tannlegeskrekk selv, men takket være den nye tannlegen jeg fikk så har jeg blitt kvitt mye av tannlegeskrekken jeg hadde. Før jeg skulle til vanlig årskontroll var det helt forferdelig, men nå gruer jeg meg ikke til å sjekke, og har jeg hull i tennene gruer jeg meg ikke i det hele tatt.
      Selv må jeg ha narkose hvis jeg skal rotfylle. Som ungdom hadde jeg feilaktig tannregulering i overmunnen, og det har resultert i at røttene mine er ekstremt skjeve i overmunnen. Derfor må jeg ha narkose de få gangene jeg har rotfylt. En liten skjev håndbevegelse fra tannlegen, og en bevegelse fra meg kan føre til at de kan skade de andre røttene. Hun har aldri sett så skjeve røtter noen gang.
      Jeg synes det er rått av politikerne å ta fra refusjonsordningen fra de som trenger det mest! Rikt land ja! Særlig! Ikke på tannhelse i hvert fall.
      Ønsker deg og Elvis en kjempefin onsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg