Lite gjort i dag, tok en telefon til tannlegen.

 

 

 

 

 

 

 

Dagen i dag så er det ikke gjort så mye men noe er gjort, har en del smerter i kroppen og litt tannverk etter at jeg tok og ødela ei tann under frokosten i dag. Så jeg måtte ta en telefon til tannlegen for å få sånn ca pris på hva det vil koste, for å få den reparert og ta bilde så koster det sånn røft regnet som hun i telefonen så ble det 1995 kroner. Da er det bare å sette i gang å spare til å gå til tannlegen. Dyrt ja men det må bare gå det, for tenner hører jo ikke til resten av kroppen derfor er det så veldig dyrt.

 

Kanskje man bare skulle trekke alle sammen så slipper man ut med mer penger, ja for da blir det ikke hull eller flere knekte tenner det er jo billigere dyrt med det samme for det koster å trekke. Men gjør man det så slipper man tannverk, og jeg trenger dem ikke for å finne meg eller imponere noen mann for det er ingen som vill ha meg uansett.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

12 kommentarer
      1. Ja det hadde faktisk jeg ønsket at tannlege og legeordningen hadde vært sammen, men det kommer aldri til å skje så lenge jeg lever. Jeg skal nok få ordnet tannen men det skjer ikke før om en til to måneder for jeg må få spart opp nok til den behandlingen.

        Klem sendes i retning deg fra meg.

    1. Jeg håper det med gebiss var en spøk. 🙂 Det blir ikke rimeligere med gebiss. Et gebiss krever jevnlig kontroll hos tannlege. Gommene krymper, og gebiss må stelles, kontrolleres og endres, så det ikke blir gnagsår.
      Du skriver at du ikke trenger egne tenner fordi du ikke skal imponere en mann. Nei, men du skal trives med deg selv, Aud-Marit! Og det skal du gjøre i mange år fremover. Behold ditt eget smil, du er en fin dame. Det har jeg sett på bildene av deg.
      Klem til deg.

        1. Trodde jo egentlig at du fleipet, men var redd det lå en bitteliten tanke alvor bak. Det er ikke alltid så lett å vite når folk spøker eller er alvorlige, særlig når det er et litt alvorlig tema. Vanskelig å lese kroppsspråk og høre tonefall gjennom skrift. 🙂 🙂
          I dag er jeg totalt utslitt, så jeg tar tidlig kveld.
          Håper du får en god natt. 🙂 Jeg z-z-z-zzzover allerede…

          1. Ja det er ikke lett og høre tonefall gjennom skrift, men ikke bli overrasket eller bekymret hvis jeg spøker igjen i ett innlegg for det kan skje spør i stede. For jeg hadde ikke gått så drastisk til verks litt ironi i innleggene kan komme flere ganger.
            Jeg skal ha en god natt går ikke det så tar jeg noe å sove på.

            Ønsker deg en riktig god natt og sov godt.

            Klem fra meg til deg.

    2. Tro det eller ei, men eg har protese (gebiss om du vil) – Det beste som har skjedd meg for å si det sånn, men, det trenger ikkje være det beste for deg likevel. Eg trakk 17 tenner i 2009, betalte 25.000,- der og da og har bare vært til etterbehandliger (regulering av gane) et par 3 ganger siden. Det er veldig individuelt om det er nødvendig. Med godt renhold holder de seg fine, akkurat som nye. Om du ser på bilder av meg tviler eg på at du tenker at eg har protese? Så det er vel egentlig intet negativt med protese for når man går til det skrittet så er egentlig alt håp ute for egne tenner 🙂 Eg har bare gode erfaringer med det 🙂 Tannverk er et herk!

      1. Har du tann protese det viste jeg ikke det sees ikke på bilder, det er ikke noe negativt med tann proteser det er ikke det jeg mente.

        Men jeg mente det at i stede for å gå til tannlegen i tide og utide er ikke noe jeg ønsker, det var fra min side en spøk det med og trekke alle tennene når det er så vondt at du ikke ønsker din verste fiende å ha så vondt i kjeften som jeg hadde i dag. Så måtte jeg bare fleipe var ikke vondt ment.

        Så ja tannverk er virkelig noe herk.

        Ønsker deg en riktig god natt.

        Klem fra meg til deg.

        1. Eg tok det ikkje vondt heller, men eg vet at folk ofte har et negativt syn på proteser derfor ville eg bare gi et positivt innspill 🙂 Det finnes så mye verre ting enn et gebiss 🙂
          Håper du får kommet deg til tannlegen snart 🙂

          1. Jeg skal spare opp til tannlegen. God at du ikke tok det vondt. Bra at du kom med ett positivt innspill på det med tannproteser, ja må man ha det en gang så skal jeg huske på det.

            Ønsker deg en kjempe fin fredagskveld.

            Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg