I dag så var det å spise frokost en risiko sport.

 

 

 

 

Ja nå lurer dere sikkert litt men det å spise frokost i dag så var det en risiko sport, jeg hadde gjort i stand to knekkebrød med ost det så helt deilig ut. Jeg kom meg igjennom et knekkebrød men når jeg startet på det andre, så knakk det en jeksel vondt som faen var det den delen som knakk av ble helt pulverisert så det var ikke så mye å ta bilde av. Det var en jeksel helt bakerst i munnen nede, så nå må jeg vel til tannlegen om noen måneder for jeg må spare til det sånn er det bare.

 

Det er veldig dyrt å gå til tannlegen så det kommer ikke til å skje før rundt jul for da har jeg fått spart opp til det kanskje, det å gå til tannlegen er ikke noe jeg gjør før jeg må og nå som smertene er nesten borte så trenger jeg ikke det.

 

Her er det bare å bite tennene sammen for det koster altfor dyr å gå til tannlegen, jeg veit det sikker kommer kommentarer på at nav hjelper deg med tannlege det å søke dem er jo ikke noe jeg gjør for jeg får til svar hver gang at jeg har for høy inntekt og da har jeg vel det. Og innen du får svar derfra så har jeg nesten fått spart opp det jeg trenger for det er jo over 2 måneders behandlingstid hos nav. Rart at det skal være så dyrt å gå til tannlegen hører ikke tenner til kroppen ellers, ikke når det gjelder frikort og slikt tror jeg da for det du betaler hos tannlegen blir ikke registrert som egenandel til frikort.

 

Ønsker dere alle en riktig god dag.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

14 kommentarer
    1. Du kan ringe tannlegen å høre hva det vil koste, og så spare opp til du har det beløpet. Jeg måtte ut med ca 1000 for å fikse fortanna som mista en bit, jeg hadde tatt en tyggis. Men det var en enkel sak å fikse. Tør ikke spise rå gulrot for vet jo ikke hva som vil skje. Spiser knekkebrød som jeg har bakt sjøl, og da sparer jeg noen kroner på det. Jeg sov godt i natt og fikk 7 1/2 time. Håper du føler deg bedre i dag siden du hadde så mye smerter. God bedring til deg. Klem kommer susende i fra nord.

      1. Ja det er ringt til tannlegen for å undersøke pris den ble beregnet til 1995 kroner, så det er bare å sette i gang og spare.
        Så bra at du fikk en god natts søvn, det fikk jeg også.

        Nja jeg har hatt en fin dag, smerter både i kroppen og litt i tanna men det går bra det.

        Sender en klem i retning deg fra meg.

    2. Tannproblemer er noe “herk”!
      Og som du sier, så hører verken tenner eller øyne til kroppen, sånn at alt som er problematisk med det, må man betale selv.
      Tips: Hvis jekselen er helt (bortimot helt) ødelagt – trekk den ut!! Tror ikke det koster så mye, som å få bygd opp ny. Men ta en telefon til tannlegen, så får du vite prisen i alle fall.
      (Jeg har kun 1 jeksel igjen. De andre tygde jeg i stykker i “frustrasjon” – før jeg ble skilt. 🙂 )
      Lykke til med tannlegetelefonen. (Tror også det går an å få avbetalingsopplegg hos dem.)

      1. Ja det er noe her når slik skjer. Veit ikke om det er helt eller halv ødelagt, men prisen for å reparere og bilde så blir det 1995 kroner. Jeg bestiller ikke time før jeg har fått spart opp til å kunne gå til tannlegen med den tanna.

        Huff da det høres ikke bra ut å tygge i stykker tenner, men ett samlivsbrudd er ikke greit det heller det er vondt.

        Klem fra meg til deg.

    3. Uff, dyrt med tannlege, men du får vel heldigvis noe blogginntektene snar, men surt å bruke de til det formålet🥰

      1. Ja det er dyrt med tannlege, jeg skal ikke blogginntektene til det de skal spares til andre ting veit jo ikke hvordan det går med trygden når jeg tjener noen kroner på bloggen hver måned kan jo få en regning fra nav i slutten av neste år. Jeg skal spare av de pengene jeg får i uka til tannlege.

        Klem fra meg til deg.

    4. Var du enig med valg av vinneren denne uka, på sommerhytta, var jo kjekt de og fikk en gullhammer, kjekt program, ha en fin kveld videre🥰

      1. Ja jeg var enig at det var de som vant gullhammeren denne uken, ja det er ett kjempe fint program.

        Ønsker deg en kjempe fin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Jeg opplevde det samme for 3 uker siden. Et liten bit knekkebrød tok ene jekselen. Kostet meg 2000 kr. Håper du får fikset tanna etterhvert. Ønsker deg en god natt og en fin fredag 😀

      1. Huff Det er sure penger å måtte ut med for deg også, jeg skal spare så det kan ta en god stund før jeg får fikset den.

        Ønsker deg en riktig god natt håper du får sove godt og en god fredag til deg.

        Klem fra meg til deg.

    6. Så kjedelig å ødelegge tennene😕 men du kan vel bruke blogg inntektene på tannlegen og heller spare til eventuell regning fra nav? Er jo så fryktelig å gå med tannverk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg