Hvordan de vonde tankene har blitt til, mobbing.

 

 

 

 

Da er det vel greit å skrive litt om min dose av de tankene mine og hvordan de dukket opp i mitt liv, dere som ikke liker eller tåler å lese om hvordan de vonde tankene om meg selv dukket opp burde finne ett annet innlegg å lese.

 

Ja de vonde tankene fikk jeg inn med teskje når jeg var på barneskolen og ungdomsskolen og en del fortsatt, jeg var en slik person som var ett lett bytte for mobberne på skolen og i klassen både på det psykiske måten og fysiske mest psykisk med ord og bemerkninger. Å de ordene de sa har brent seg fast i mitt minne å blir nok aldri borte, hører man hvor stygg å dum man er så tror en jo til slutt at en er det, og det er ikke mye greit når ikke en gang læreren som er i klasserommet når mobbingen pågikk gjorde noen verdens ting. Det er til dagsdato vondt å tenke på når jeg nå prøver og skrive litt om hvorfor jeg skriver en del ting som er negativt om meg selv så kjenner jeg tårene presser på, det eneste den læreren sa at jeg burde finne meg en hobby og drive med så jeg kanskje kunne glemme det jeg kalte mobbing du er vel ikke så dum å tror at dette er mobbing.

 

Men det er vel det når nesten 10 til 15 personer sier stygge ting mot deg at jeg var stygg og ikke kom til å bli noe når jeg ble stor, de ordene har brent seg inn i hukommelsen og de mente at jeg gikk i korpset for vi hadde ikke pent tøy og hadde ikke råd til å kjøpe det heller. Det var jo ikke grunnen jeg gikk i korpset for jeg var glad i å spille i korpset, det var på en måte ett fristed for det var noe jeg var flink til å kunne heve meg litt over de andre.

 

Og den følelsen skal jeg nå ta med meg inn på bloggen min nå for dette er noe jeg mestrer på en måte, og når de vonde tankene når sårende kommentarer kommer så skal jeg prøve å heve meg over dem. Og når det kommer til mitt kommentarfelt så har jeg en innstilling som gjør at jeg må godkjenne kommentarene før de kommer opp på bloggen og det er en del kommentarer som aldri får se dagslys på mitt kommentarfelt for det er jeg som bestemmer. Kanskje jeg skal bare godkjenne dem uten å svare de kommentarene som til nå ikke har blitt godkjent, så kan dere lesere se hvordan enkelte kan oppføre seg inne hos meg for jeg er jo fritt vilt men slik er det å ha en offentlig blogg men jeg trives med det å blogge. Ingen skal få true meg til stillhet.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

18 kommentarer
    1. De vonde kommentarene blir jo ikke “usagt” bare fordi man sletter dem, så jeg ville latt dem stå. Jeg er sikker på at du har mange nå i kommentarfeltet ditt som kommer til å forsvare deg. Ser du har stabilisert deg med høye lesertall. Det er du gjort fordi det er mange som liker å lese bloggen din. Som liker deg. Husker du det er det lettere å takle vonde minner og vonde kommentarer 🙂 Stå på!

      1. Ja da skal jeg poste alle kommentarer, veit ikke hvordan jeg skal svare de verste.
        Ja jeg har jo mange lesere som er innom hver dag og det er gøy, jeg vil takke deg for det du gjorde i juli for meg og bloggen min.

        Det skal jeg huske på og jeg skal stå på videre jeg.

    2. Elsker korps, de har ingen reservebenk. Tenk deg 17 mai og andre høytidsdager uten korps! Det hadde blitt stusselig. Vi kommer alle mennesker i forskjellige farger, fasonger, bakgrunn, forutsetninger for livet. Men, vi ALLE like mye verdt. Vi har alle våre utfordringer, fattig eller rik. Syk eller frisk. Samfunnet er ikke alltid like rettferdig i mot oss mennesker. Det skal en rak rygg til for å takle alle utfordringer, og noen ganger er frasen “det som ikke tar livet av oss, gjør oss sterkere” helt håplaust og forholde seg til. Men, vi har blitt tildelt ett liv her på jorden, vi må gjøre det beste ut av det. Selv om det noen ganger føles helt meningsløst. Jeg heier på deg!

      1. Ja 17 mai uten korps er jo ikke 17 mai vi fikk merke det i år da det var bare en ting som var som alltid korpset kom og spilte på sykehuset her som er nærmeste nabo.
        God at man ikke har reservebenker i korps for da hadde jeg blitt satt på den, nei kanskje ikke for jeg var såpass flink at de faktisk trengte meg i horn gruppa.

        Takk for en fin og oppklarende kommentar og takk for støtten.

        Klem fra meg til deg.

    3. Gode tanker til meg! Gratulerer med flott plassering igjen. Trist at kommentarfeltet blir slik spam noen ganger! Litt enig med kokken, vis de frem! Men ikke svare!
      Trøsteklem fra Fredrikstad…Jeg tror at du var flink og dyktig i korpset!

      1. Tusen takk for de gode tankene de varmer meg langt inn i hjerterota. Takk for at du er du. Ja herligheten jeg ble overrasket i dag også hadde ikke trodd at det skulle gå igjen.

        Ja det er utrolig irriterende og sårende at folk kan være sånn, ja jeg skal bruke både ditt og kokkejævel sitt tips post dem men ikke svare.

        Ja der var jeg faktisk god til det jeg gjorde.

        Klem fra meg til deg.

    4. Sier som Kokkejævel: Ikke svar de som skriver stygt!!
      Det er bedre å tie dem ihjel.
      Kos deg heller med de positive meldingene du får.
      Dem kan du svare på, sånn som du gjør nå.
      Har også spilt i korps i masse år. Det er trivelig det!!
      Ha en flott kveld!

      1. Jeg storkoser meg med kommentarene fra dere alle, og svare dem så godt jeg kan. De som ikke har noe positivt å si så blir de synlige men ikke svart.

        Jeg har spilt i korps siden jeg var 7 år og fram til for 8 år siden for da ville ikke hendene mine mer av det og spille eller bære hornet.
        Savner det veldig.

        Ønsker deg en riktig god kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Jeg hadde aldri latt dumme kommentarer få stå, det må jo være din fulle rett og velge hva du vil ha på din egen blogg… så kan jo heller de som har behov, for og bare snakke negativt om andre lage sin egen blogg.. de kunne jo kalt den negativ 😂😂😂

    6. Flotte og kloke ord i fra Kokkejævel og Bjørk! La de stygge kommentarene stå, og ikke svar dem. Vi er mange nok som kan forsvare deg. Jeg heier på deg. Klem fra nord.

      1. Nei de skal jo få si sitt men jeg skal tie dem ihjel her inne hos meg, poste kommentarene men ikke svare.

        Klem fra meg til deg Ønsker deg også en god natt.

    7. Verden er dessverre full av folk som «slenger med leppa», og synes det er helt greit å såre andre. Du får prøve å heve deg over det, og heller fokusere på kommentarer som heier på deg. Men du trenger ihvertfall ikke svare dem!
      Gratulerer med fin plassering👍
      Håper du har hatt en god natt, klem fra meg

      1. Ja det er noen av dem, jeg skal heve meg over dem og ikke svare dem.

        Tusen takk det er moro.

        Jeg har sovet som en stein i hele natt.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg