Er det lurt å skrive om denne morgenturen?

 

 

 

Nei jeg tror ikke det er så lurt å skrive om morgenturen min, for da er det nok mange som lurer på om jeg tenker smittevern. Ja jeg var ute og samlet tomflasker for å spe på mitt matbudsjett, ta det helt med ro jeg brukte hansker og hadde med meg håndsprit i veska som jeg brukte når jeg tok av meg hanskene igjen. Jeg byttet hansker hver halvtime og brukte håndsprit da jeg byttet hansker, så jeg tror det er innafor da får håpe det.

 

Var innom og pantet før jeg gikk hjem og da jeg pantet så brukte jeg også hansker og håndsprit er jo ikke dum heller, det ble 150 kroner på første tur skal ut igjen i ettermiddag og se om jeg finner noen da også. Da går jeg ikke aktivt inn for å finne noen men hanskene ligger i veska og det gjør også håndspriten i tilfelle jeg finner noen da er det bare å ta på hansker, har alltid pose, hansker og håndsprit i veska til det formålet jeg bruker det også når jeg handler det er jo engangshansker så det er vel innafor.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

24 kommentarer
    1. Engangshansker og håndsprit er vesentlig for arbeidet ditt med å samle tomflasker, og slik du beskriver det har du god kontroll på deg selv og smittevernutstyr. 🙂
      Mange følger fortsatt opp smitteverntiltakene, men jeg må si det skremmer meg hvor mange som har begynt å gi blaffen. Ser det veldig tydelig når jeg er og handler mat. Nesten ingen benytter håndspriten ved inngangen, en-meter-regelen blir ikke overholdt annet enn ved kassene, der det er merket opp på gulvet, det er slutt på å vente til noen har plukket med seg det de skal ha fra en reol eller frysedisk – de lener seg nærmest over folk for å få sine egne varer fortest mulig. Det samme gjelder for andre typer butikker også. Det er nifst, synes jeg. Vi er ikke ferdige med denne pandemien ennå.
      Håper du finner flere tomflasker når du går ut i ettermiddag.
      Klem til deg.

      1. Jeg bruker hansker og håndsprit når jeg er i butikken, er for meg selv på mandager for da er jeg i butikken når den åpner klokken 07.00 for å ta ukens handelen min så det er ikke så mange der da.

        Når jeg handler for venninnen min så er det som du sier mange som vil ha varene sine når jeg står å plukker med meg det som står på hennes handleliste, og de bruker ikke å vente de er nesten helt oppe i ansiktet på en for å få de varene de skal ha lite hensyn å spore da. Det er ikke bare nifst det er faktisk hensynsløst og horribelt at folk er blitt så slappe på smitteverntiltakene.

        Det håper jeg også at jeg finner flere flasker/bokser på min ettermiddagstur.

        Ønsker deg og dine en riktig fin søndag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Kjempebra at du har din rutine på dette. Dette har du god kontroll på! Kos deg videre og håper du finner mange flasker! Gode penger dette! Klem.

      1. Takk for at du syntes det, jeg har da syntes at jeg har hatt gode rutiner på dette hele tiden godt å få det bekreftet fra andre også.

        Ja det er gode penger å dra med seg dette med å samle tomflasker og ikke bare det man rydder jo også opp i naturen og det er jo bra det også.

        Ønsker deg en kjempe fin søndag.

        Klem fra meg til deg.

    3. Hei.
      Bra du beskytter deg.
      Når du kommer hjem e såpe og vann det beste å bruk .
      Vasker bestandig hendene med såpe og vann etter butikk tur.
      Bra med flasker du fant.Blir fort penger av dem nu.Håper du finner mere senere i dag.
      Ha en fin søndag.

      1. Ja det gjør jeg selvfølgelig jeg vasker alltid hendene med såpe og vann når jeg kommer hjem, jeg tar meg en dusj nå jeg har vært ute og samlet tomflasker på søndagsmorgen og butikken på mandag morgen. Er jo nesten hudløs enkelte steder på hendene etter alle disse månedene med dette viruset, grundet håndvask og spritingen så det blir godt med noen dager nå som jeg er minst mulig ute blant folk.

        Ønsker deg og dine en riktig god søndag.

        Klem fra meg til deg.

    4. Synes du er flink jeg som plukker flasker, noen kroner blir det også og i tillegg er det et stort pluss før naturen.👍

      1. Tusen takk for at du skrev akkurat det, tjene penger på det å gjøre noe for naturen i samme slengen. Det er jo også en grunn til at jeg gjør de, å så pengene jeg tjener på å gjøre det.

        Ønsker deg og dine en riktig god søndag.

        Klem fra meg til deg.

    5. Du er flink!!
      Og så va det artig å se, kor høyt oppe på lista du har kommet i dag!
      Håper virkelig at folk fortsatt “besøker” deg. Jo flere, jo bedre 🙂
      Kanskje du kommer helt opp på 1. sida til slutt 🙂
      Ha en flott dag!

      1. Jeg ble veldig overrasket over hvor høyt opp på lista jeg var kommet, jeg har også et ønske om å komme meg opp på øverste del av listen. Men det tror jeg ikke skjer med det første, hadde jo vært veldig gøy da. Ønsker deg og dine en kjempe fin søndag videre. Klem fra meg til deg.

    6. Så bra at du fant flasker og tar vare på miljøet samtidig👏 Flott at du er i mål med nye briller straks😊 Må bare si at jeg begynte å lure litt da j gikk inn på spleis og det dukket opp at du har startet 16 spleis til deg selv til forskjellige formål??? Ikke vondt ment å skrive dette, men du påpeker hele tiden at du ikke liker å tigge som du sier så har du så mange spleis bak deg? Bare et spørsmål 😊

      1. Den spleisen jeg har gående nå er og blir den siste, når denne spleisen er avsluttet og utbetalt så skal jeg hente og betale brillene mine. Så skal jeg slette min profil på spleis, for jeg skal aldri bruke den mer. Jeg veit det er mange gamle spleiser på min profil på spleis, skal ikke ha det på meg at jeg bruker den mer. Har jeg ikke råd til å kjøpe noe så har jeg ikke det fra nå skal jeg klare meg selv.

      2. Når du har gått inn på Spleisene til Aud Marit, så har du garantert også sett hvor lite penger hun har fått samlet inn. Hun har forsøkt med Spleis til veldig viktige ting som medisiner, mat til jula osv, fordi hun lever med en økonomi som er så trang at selv nødvendigheter som medisiner og mat er vanskelig. Jeg synes kommentaren din om 16 spleiser var smålig og ussel, hun har ikke akkurat bedt om hjelp til å kjøpe designer vesker.
        Stå på Aud Marit, jeg heier på deg!

    7. Så bra at du er forsiktig når du samler flasker👍 Hver og en må ta ansvar for seg selv, en kan ikke stole på «alle andre». Kjenner jeg blir nokså provosert når folk går rett forbi håndspriten i butikkene. Har veldig lyst til å minne dem på at de glemte noe, men det er nok best å la være😏
      Håper at du finner flere flasker på din neste tur
      Ønsker deg en fin søndag, klem fra meg

      1. Ja på det planet så må jeg feie for min dør. Jeg har faktisk sagt at hei du du har glemt noe, da ser de bare dumt på meg. Jeg gidder ikke gå ut igjen nå for det regner noe så veldig. Klem fra meg til deg.

      1. Jeg bruker akkurat de str. Det kan du godt gjøre vil du ha adressen kanskje Aud-Marit Johansen er mitt navn og adressen er Drammensveien 10c 3612 Kongsberg.

    8. Aud Marit jeg hørte om en kar som samla så mye flasker at han er millionær i dag 👌🏻👏🏻👍🏻 Supert at du tar deg tid til å gjøre den jobben👏🏻👌🏻

      1. Jeg syntes det er helt greit jeg og samle tomflasker, jeg tar ikke tid fra noe annet til å gjøre det. Er helt alene og ingen jobb er uføretrygdet, så tid har jeg faktisk mer enn nok av. Det er godt å ha noe å gjøre og tjene penger på det i samme slengen, og gjøre ett slag for naturen alt sammen i samme slengen.

        Ønsker deg en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg