Sånn er det med den saken.

 

 

Godmorgen til dere alle sammen, i dag så våknet jeg til en normal temperatur. Det var ikke mer enn 15 pluss grader og det var deilig, for i de siste ukene så har man våknet til over 20 pluss og dagene har vært uholdbare. Tenk deg og våkne utvilt for en gang skyld, det er lenge siden sist og jeg håper at det forblir slik men det er vel litt for mye å forlange.

 

 

Så i dag skal jeg og Elvis gutten gå på morgen tur med en pause på 1,5 time hos min mor, for da blir hennes dag fin også ikke bare min. Da skal vi kose oss med og gå en tur med henne i nærområdet ved sykehjemmet, sånn at hun får kommet seg ut i den friske luften hun også. For hun elsket å ta på seg et par sko og gå lange turer, men sånn er det jo ikke lenger for henne. Hun fikk et hjerneslag for over ett år siden, det medførte at hun fikk lammelser i hele venstre side og er lenket til en rullestol og må ha hjelp 24/7.

 

Man kan jo ikke forlange at de som jobber på stedet skal gå tur med henne, for de er så underbemannet som det er så da er det med glede at jeg går opp til henne så hun får kommet seg ut på tur og får se noe annet enn de fire veggene hele dagen dag ut og dag inn.

 

Nå får det være nok fra min side i denne omgangen så dere ikke blir lei av meg.

 

VI BLOGGES FOLKENS!!!

6 kommentarer
    1. Kos deg masse sammen med moren din og Elvisgutten <3
      Jeg blri så eikenes forbanna når jeg leser slikt. Norske folk får jo ikke helt den hjelpen man skulle hatt, men penger til utlandet sender Norge villig ut!
      Underbemanning på eldrehjem og det som elles har med sykdom å gjøre er en stygghet. Norge bruker masse penger på innvandring, men "glemmer" oss her i Norge.
      Beklager utbruddet, men det er noe som er riv ruskende galt med den norske regjeringen !

    2. poesimylife: Denne kommentaren var god og jeg er helt enig med deg, så denne var på sin plass.

      Ja det er noe som er riv ruskende galt med denne regjeringen vi har som du så fint skrev i denne kommentaren.

      Utbruddet var på sin plass..

    3. Er mye bedre og være PERFEKT utad, i verden, en og ta vare på sine egne. Slik har det vært i alle de år.
      Og jeg undrer meg på om de ikke doper ned pasientene på enkelte eldresenter, slik at de har tid til kaffekoppen sin , som gjerne varer godt over 1 time.

    4. Inger J: Ja der sa du noe som er veldig riktig. Når noen ønsker hjelp til noe så må de nesten gjøre det selv for det de får til svar vent litt vi kommer snart, og det kan ta en halvtime så kommer de hva er det du trenger hjelp til. Da er det mange av pasientene som ikke husker hva de skulle ha hjelp til, min mor hun husker godt så hun husker hva det var så hun sier at skal det være på den måten så kan dere ringe datteren min så hun kan komme og hjelpe meg.

      Da blir det fart i sakene, for hadde de gjort det en gang til så klager jeg til fylkesmannen og det veit dem fra før.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg