Mistenkeliggjort…..

 

 

Heisan alle lesere.

 

Dette er et innlegg som jeg mener må fram, for det å mistenkeliggjøre og latteliggjøre  noen i kommentarer som du skriver før du undersøker.

Dette er noe jeg opplevde av en person som så gjerne ville være anonym men det klarte hun ikke takket være ip adressen hennes, for jeg fant den ip adressen på kommentar lista mi men det er fra hennes gamle blogg men da fant jeg ut at det var henne.

 

Og det var fra mitt innlegg om at jeg skrev om at jeg syntes at Er Norge et kaldt samfunn eller ikke og her kommer kommentaren fra henne om at hun mener jeg kopierer det andre skriver og at de første linjene i dette innlegget er noe jeg kunne ha skrevet selv.

kopiere du det andre skriver? For de øverste linjene er neppe skrevet av deg.
For noen år tilbake så var det slik at mennesker kunne slå av en prat på et gate hjørne og vi kunne gå på besøk til hverandre uten og varsle flere timer helst en dag i forveien slik som det er i dag, og vi tok litt mer vare på hverandre jeg er oppdratt slik at man skal se og spørre om hvordan folk har det.

 

Det innlegget hadde jeg brukt flere timer på å få som jeg ville og så kommer denne kommentaren fra noen som ikke engang kjenner meg eller veit hva jeg har greie på og om jeg kan komme med noen ord som hun ikke hadde sett før på bloggen min, men jeg er ikke så dum at jeg kopierer andre for det går jo bare utover meg selv i etterkant og jeg har ikke samvittighet til å kopiere noen så den må hun lengre ut på landet med.

 

Denne personen har en tendens til å ville starte store diskusjoner på andres blogger, men etter min mening så har hun vel ikke helt rent mel i posen sin selv.

Hun henger seg opp i andre ting du har skrevet om fra før at hun begynner og kommentere ut fra det hun har lest fra bloggen din før på et innlegg som ikke handler om det hun kommenterer sånn i utgangspunktet.

 

Det har ent opp med at hennes kommentarer fra den enhetens ip adresse som den siste kommentaren kom fra blir filtrert.

 

Så om du er anonym eller ikke så burde du behandle mennesker slik som du vil bli behandlet selv.

 

12 kommentarer
    1. Helt enig med deg <3 Godt skrevet <3
      Ha en fin dag 🙂 Jeg mener også har ikke folk noe pent å si så kan man droppe å kommentere! Ha en super flott dag <3

    2. Jeg leste kommentaren, og det er typisk at slike kommentarer er skrevet av feige anonyme som ikke tørr å stå frem med navnet eller nicket sitt!
      Det er slike folk man kaller for selvutnevnte “bloggpoliti”, fordi de alltid skal passe på hva andre bloggere gjør. Selv så bryter de både den ene og den andre regelen, men hvis noen påpeker det hyler de ut om mobbing.
      Ikke bry deg om slike “bloggpoliti”.
      Ønsker deg en kjempefin onsdags ettermiddag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    3. Toril sin hverdag med musikken: Ja men hun som skrev dette hadde en annen blogg som vi begge fulgte og jeg følger den bloggen hun har nå også. Hun var slik på den andre bloggen hennes også det var på den måten jeg fant ut at det var henne ip adresser er kjekt at de syntes.

      Jeg ønsker deg din mann og kattene en riktig god onsdagskveld.
      Håper dere har det bra….

    4. Det er bra du kan si fra, bra at du ikke godtar alt og lar folk tråkke på deg. Tommel opp for det. 🙂

    5. Hei.
      Jeg beklage at det ble anonymt da jeg skrev den kommentaren. Jeg viste det faktisk ikke, men det har det tydeligvis måtte blitt. Det stemmer at jeg har startet med nytt brukernavn, ,men det var kun på grunn av at jeg ikke likte det andre brukernavnet.
      Jeg vet ikke hva du mener med at : slik holder hun på?
      Jeg så at du hadde startet bloggen med kopi fra andre, og det var derfor jeg skrev noe slikt som dette. Grunnen til at jeg skjønte at du hadde kopiert er at det var komma og punktum på de riktige plassene. Så fortsetter du under med egne ord, og da nesten helt uten noen tegn slik som du pleier. Jeg beklager masse om du følte dette som en belastning. Jeg ble i iallfall veldig lei meg når jeg nå leste dette om å drive på! Hva mener du egentlig?
      Til Torill: Jeg er nok ikke noe bloggpoliti, eller noen feig anonym. Jeg tåler også kritikk uten å hyle om mobbing, så der tar du meget feil.

    6. poesimylife: Hva mener du med at jeg startet bloggen med kopi fra andre for det er det ikke, jeg hadde lånt et bilde fra Google. Og det er vel lov det? Og du har en tendens til å ha mange spørsmål som ikke har noe med det innlegget du kommenterer,det skjer mange ganger i allfall ut fra de kommentarene jeg har på min kommentar liste.

      Men det er jo min mening, og du har din mening om meg og min blogg.

      Men alt på min blogg er det jeg som skriver med mine egne ord og ikke noen kopi av andre.

      Tro det eller ei men sant er det.

    7. Du tenkte vel og beskylde meg for dette nå, som vanlig? Glad den som skrev kommentsren meldte seg.
      Og du er heller ikke flink til og unslylde deg for dritkasting, når du tar feil.

    8. Inger: Nei da Inger det hadde jeg ikke tenkt å gjøre for jeg viste hvem det var så ta det helt med ro. Jeg visste hvem det var lenge før jeg skrev dette innlegget.

    9. Hei. Jeg har en helt anonym blogg – og jeg kommenterer da også anonymt slik sett.
      Men det er nå slik som jeg skrev på bloggen min:
      “Men det å være anonym, betyr ikke at man har onde hensikter – men man gjør det av nødvendighet for å beskytte seg selv og de nærmest seg. Selv om det naturligvis også finnes de som er anonyme som har heller dårlige eller ondskapsfulle hensikter.”
      Og mennesker som kommenterer eller blogger med onde hensikter – er da det jeg kaller: “intet givende” – mange av de kan man se ut i fra blogg innlegg og kommentarer, har store utfordringer, både personlig men trolig også sosialt.
      Ha en flott helg 🙂

    10. Mr. Black Rubber Duck: Ja du har helt rett i det du skriver og det er mange grunner at de har anonym blogg som å skåne seg selv og familie og venner.

      Du kommenterer under bloggnavnet ditt og da kjenner man igjen bloggnavnet og da kaller jeg ikke deg som anonym sånn sett.

      Ha en flott helg du og dine også..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg