SER LYSET I TUNELLEN….

 

I dag så fikk jeg en telefon fra nav som gjør at jeg ser at det er lys i horrisonten og at jeg skal få litt ekstra hjelp så gammel gjeld skal bli betalt nå, for jeg har hatt veldig store problemer med å se at jeg noen gang skal komme meg ut av den alvorlige hengemyra som jeg hadde kommet meg uti økonomisk grunnet at jeg har en mild grad av bipolar lidelse men når jeg er i den maniske perioden så brukte jeg mer penger en det jeg hadde til rådighet hvis jeg skulle betale utgiftene.

 

Jeg brukte alt jeg hadde og betalte kun lånet mitt og fellesutgiftene resten brukte jeg bare på ting som jeg egentlig ikke hadde brukt for, men det ga en lykke følelse der og da.

 

Det er ikke slik lenger nå for for fem år siden så fikk jeg forvaltning fra nav helt frivillig, og jeg har den enda for jeg er redd for at jeg skal få et slikt beite igjen at jeg skal handle over evne igjen og i det uføret vil jeg ikke en gang til for jeg er ikke ferdig med den kjøpefesten jeg hadde for fem år siden men nå ser det ut som jeg får hjelp av forvalteren min på nav.

 

Men det er mye takket være min bror at jeg får den hjelpen som han mener jeg har krav på for det står vist mer penger på den kontoen som jeg har på nav enn det jeg viste om så de skal få til en avbetalings avtale med statens innkrevnings sentral, jeg viste ikke at det gikk ann jeg da men det skulle hun få ordnet for meg og så skulle hun ta av overskuddet per måned etter regninger og det jeg får utbetalt i måneden.

 

Så da blir jeg kvitt den skitten som ligger der for jeg har betalt på det hver sommer når skatte pengene kommer for de tar jo dem, men nå til sommeren så får jeg de skatte pengene selv, så da blir det ekstra i feriepenger som går til sparing i stede for tidligere kjøpefest.

 

JIPI JIPI

 

4 kommentarer
    1. Det er tungt å slite økonomisk. Jeg har skjønt det som at du har lite å rutte med, så jeg regner med at noe er gammel gjeld? For om man har lite, så er det blir det ikke mye til kjøpefest, som du kaller det. Det er en stund til skattepengene kommer. Dessverre er det slik at mennesker som lider av å bruke for penger på ufornuftige ting, bare fortsetter med dette når de får penger. De vil føle seg “rike” den dagen pengene kommer, og de føler seg da meget ovenpå. Man skal være forsiktig med å “kaste” penger rundt seg. Når man bruker penger så bør det være gjennomtenkt, selv om man selvfølgelig kan unne seg noe småtteri, av og til. Du lever kanskje under kjøpepress når pengene kommer inn? Får du noe hjelp å komme deg ut av dette, annet en gjeldssanering? Jeg håper virkelig at du en dag kommer på pluss, og at du da har greid å komme deg ut av kjøpepresset, slik at det ikke blir noen kjøpefest. Håper du og Elvis får en fin dag i dag 🙂

    2. due: Ja jeg får hjelp av økonomisk veileder og har ingen form for kjøpepress nå for det helvete skal jeg ikke inn i igjen for det var en vond tid som jeg sliter med nå.

    3. Godt å høre at du har fått opp øynene. Ja man sliter veldig på etterkant, og man må virkelig betale med renter. Når man har kommet i dette uføre, så må man virkelig ta seg selv i nakken, og få slutt på dette. Kanskje lettere sagt, enn gjort. Det ser nå ut som at du står på for at det skal bli bedre. Det er ingen skam å be om hjelp. Det viser virkelig at du ser at dette ikke kan fortsette, og at det du ikke vil ha det på den måten. Det er sterkt av deg å være ærlig ovenfor deg selv, be om hjelp og være åpen om dette på bloggen. Det er så mange som blogger om det rosenrøde livet. De blogger så positivt om dette , at man nesten blir sittende å tenke om det virkelig kan være så rosenrødt. Jeg liker hverdagsbloggene best. Bloggere som er vanlige mennesker, slik som deg og meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg