En ting jeg har tenkt på i dag.

 

 

 

 

Det er en ting jeg har tenkt på er at vi som enkelt mennesker som får en regning eller faktura fra en kreditor og ikke betaler innen 14 dager så får vi en purring, men når det er en enkelt person som sender en faktura på noe en har tjent så skal det faktisk ta over en måned før en får utbetalt pengene sine. Kan jo ta ett eksempel jeg sendte en faktura til Egmont som skal utbetale det vi som tjener penger på bloggen sin skal få utbetalt fra, skal det være riktig at en ikke kan sende en purring til dem når de er så sene når vi vanlige mennesker får purring etter 14 dager. Jeg bare lurte for det er jo litt rart da, hvis det er noen som veit hvor lang tid det tar det er faktisk det jeg tjente i juli som jeg venter på skal jo snart sende en for august også får håpe en får de for juli før jeg skal sende den for august måned.

 

Forstå det de som kan jeg veit jo at de får en del fakturaer hver måned, de kan jo tulle med oss men hvis vi tuller med vår kreditorer så blir det bråk. Jeg skriver ikke dette for å lage bråk jeg bare lurte på hvordan dette henger sammen, å hvis noen kan svare på dette spørsmålet så gjør gjerne det.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

10 kommentarer
    1. Hvor langt forfall har du på fakturaen du sender? Har du ikke fått betaling 7 dager etter betalingsfrist kan du purre.

      1. Jeg bruker et faktureringsfirma og hos dem har jeg ingen mulighet til å sette forfallsdato, ser det ikke der jeg setter opp fakturaen skriver bare det jeg har fått beskjed om på mailen fra Egmont og summen står ikke noe om forfallsdato der. Har en gang fått utbetalt etter 10 dager men som oftest tar det en måned, så da kan jeg vel ikke gjøre noe med det.

    2. Send mail til Egmont, og spør hvorfor det tar sånn tid.
      Det ville jeg gjort.
      Skjønner ikke at det ikke går an å skrive forfallsdato på fakturaen.
      Er det ikke noe “frifelt” heller, der du kan skrive: Forfallsdato………?
      Ha ei god natt.
      Håper du får post i morgen 🙂

      1. Ja det må jeg gjøre hvis de ikke har betalt før helgen.

        Nei ikke som jeg kunne se i alle fall så fant ikke jeg noe sted å skrive noen forfallsdato, det er bare ett stort felt hvor jeg skal skrive hvem som skal ha fakturaen og hva som er grunnlaget for summen jeg fakturere for. Så kommer feltet jeg skal skrive summen som jeg fakturerer ikke mer enn det jo antall timer pr dag.

        Ønsker deg også en riktig god natt.

        Ja jeg håper også at jeg får posten i morgen, var ikke noe i postkassa mi i dag.

        Klem fra meg til deg.

    3. Da hadde jeg villet skrive: mottaker av faktura.
      grunnlag for sum.
      forfallsdato:—–

      Hvis ikke coop’en ikke er for langt unna, så kan du hente ut, med den hentekoden i meldinga jeg sendte 🙂

      1. Kan jo prøve det når jeg skal skrive neste faktura når jeg får mail om det.

        Coop en er ikke så langt unna, så det kan jeg jo gjøre i morgen ettermiddag etter at posten har vært her og jeg er ferdig med det jeg skal i morgen. Skal ut på tur i morgen.

        Klem fra meg til deg.

    4. Håper det ordner seg slik at du får de pengene. Veldig så treg de skulle være da. Noen ganger kan det lønne seg å etterlyse det du skulle ha. Jeg venter på skattepenger har ikke sett snurten av dem.
      Ønsker deg en fin dag. Klem fra nord.

      1. Jeg håper det jeg også, skal sende en forespørsel til dem nå og spørre når de kommer. Har du ikke fått skattepengene dine enda, da ville jeg tatt kontakt med skatteetaten hadde jeg vært deg.

        Ønsker deg en kjempe fin dag.

        Klem fra meg til deg.

        1. Nei, jeg og mine to døtre har ikke fått. Har en bekjent som jobber i skatteetaten som jeg skal spørre. Men det skal jo til og med utbetales i oktober også. Vi synes jo at det er merkelig. Har ikke opplevd det før, kanskje man skal granskes ekstra. haha.
          Kos deg med dagen, nå skal jeg kose meg med litt kaffe og strikking. Klem fra nord

          1. Da ville jeg ha undersøkt litt, ja jeg veit at de betaler ut i oktober også men jeg fikk mitt i juni så det er da litt rart syntes jeg da.

            Jeg har kost meg veldig fram til nå, nå skal jeg også ta meg en kopp kaffe med noe attåt.

            Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg