Jeg har bestemt meg.

 

 

 

I dag så har jeg tenkt mye på hva jeg skal gjøre med arven min etter min mor, og jeg bestemte meg for å sette nesten alt på sparing jeg satte 10000 på min brukskonto og resten gikk på sparekontoen. For ikke leve på noen annen måte enn det jeg har gjort før bare det og vite at en har noe man kan føre over hvis noe ryker her hjemme, og ikke måtte spørre forvalteren min på nav om jeg kunne få noe ekstra ut fra forvaltningskontoen min når noe gikk i stykker eller ikke funker lenger som komfyr, kjøleskap eller at jeg måtte ha rørlegger eller elektriker.

 

Nå slipper jeg det og det er godt og tenke på at nå har jeg, slipper og stå med lua i hånda og spørre de som sitter der selv om det er mine egne penger som står på en konto som en person der styrer for meg og betaler regninger fra og får penger fra en gang i uka. Noe som alltid kommer inn på min brukskonto uten at jeg trenger og spørre.

 

Selv om alt ser lysere ut nå så skal det gjøre det så lenge jeg lever så jeg skal leve på det samme budsjettet som jeg satte opp for meg selv da jeg ikke hadde mer enn det jeg fikk en gang i uka, sånn skal det være og da blir det slik for når jeg har bestemt meg så skal jeg klare det sånn er det bare.

 

Nå har jeg jo muligheten til å gi mine sønner en høyere sum med penger til bursdag og jul enn jeg noen gang har fått gjort, de skal få fem ganger mer enn de har fått de siste årene det skal bli godt.

 

Har jo aldri kunne sakt at jeg er uavhengi av andre og det er utrolig godt.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

VI BLOGGES FOLKENS!!

4 kommentarer
    1. Når man lever på lite penger, lærer man fort at det er kjempeviktig og trygt å ha litt å gå på, en sparebuffer. Samtidig vet man jo at det bare er dumt å søle bort penger når man får litt ekstra. For ikke å si respektløst overfor den man arvet..skulle man gå amok og rote bort det de etterlot seg? Nei, det synes jeg ikke. Du virker å ha tenkt grundig og tatt kloke valg. Tommel opp for deg 👍🏻. Jeg lever også på liten inntekt og vet hvor vanskelig det er med plutselige ekstrautgifter.

      Fortsatt god påske til deg og Elvis.

      1. Ja jeg har tenkt veldig grundig igjennom det, og tok mitt valg som jeg mente var riktig for meg. Ja for ekstra utgifter kommer når man minst venter dem.

        Jeg og Elvis har hatt og kommer til å ha en kjempe god og fin påske.

        Påskeklem fra meg og Elvis til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg